DirectLease is een internationale leasemaatschappij, in 2001 begonnen met het aanbieden van leaseauto's via internet. Een formule die perfect aansluit bij de handelingssnelheid van het moderne zaken doen.
DirectLease is daarmee de ideale partner voor kleine en middelgrote ondernemingen, die zonder gedoe een goed leaseproduct willen voor een uitstekende prijs.
Autolease
Ik had gehoopt geen negatieve review te moeten schrijven omdat de klantendienst heel vriendelijk is en goed bereikbaar maar genoeg is genoeg.
Mijn wagen (Seat) heeft al van dag 1 problemen met het infotainment systeem. Garage bezoek na garagebezoek is dit nog steeds niet opgelost. Dit wil zeggen soms 10 keer per rit de wagen op en af zetten alsook je gps verliezen op de autosnelweg. We zijn nu meer dan 1 jaar later.
Mail na mail na mail naar Directlease brengt geen oplossing. De enige oplossing is telkens terug gaan naar de garage. De enige manier om een andere wagen te krijgen is door de garage te laten erkennen dat die niet gemaakt kan worden. Wat een garage nooit zal doen.
Jammer genoeg voorziet Directlease ook geen vervang wagen, ondanks dat het probleem niet bij mij ligt. Ik had dit niet als optie maar had aangenomen dat dit bij herstel en ongeval was. Maar dit is weinig klantvriendelijk.
De enige compensatie die ik ontvangen heb is eenmalig een tankkaart van 50 euro.
Hiermee wil ik anderen doen beseffen dat jullie helemaal alleen staan wanneer er problemen zijn met de wagen. Terwijl ik net van een leasing hoopte dat dit zorgen uit de handen zou nemen.
Ik tel alvast de dagen af dat ik de wagen opnieuw kan inleveren. Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk om hiermee constant te blijven rijden.
We zijn nu blijkbaar 68 mails verder in onze communicatie en er is niets hulp.
Goed punt (vandaar 2 sterren): de facturen lopen wel 100% correct.
Sterke punten De klantendienst is echt vriendelijk en goed bereikbaar
Zwakke punten Ze doen eigenlijk niks om je te helpen en houden zich koudweg aan de regeltjes van het contract.
Zijn echte oplichters, na het inleveren van je auto die je 5 jaar hebt gebruikt sturen ze belachelijke facturen voor een licht gebruikersschade, wat logisch is na 5 jaar gebruik. Ook mochten we in de 5 jaar 60.000KM rijden en doordat mijn vrouw 3,5 jaar ernstig ziek is geweest en heeft moeten vechten voor haar leven is er niet meer dan 17.000KM op de teller gekomen. 0,0 tegemoetkoming, maar een trap na door een factuur te sturen, dit terwijl zij een auto hebben terug gekregen met maar 17.000KM op de teller en hiermee dus een veel hogere restwaarde rust op de auto. Ga nooit met dit bedrijf in zee!
Zeer teleurstellend bedrijf. 3 jaar lang in een Kia Picanto gereden en geen problemen gehad tot het tijd werd de auto in te leveren. Gebruikers sporen zouden geaccepteerd worden en echte schades in rekening worden gebracht. Uiteindelijk werd voor de kleinste markering die met een lakstift van een 10tje kan worden gefixt 300,- euro gerekend. De kras in kwestie was niet tot op de bumper en was kleiner dan een pink nagel. Voor overleg was geen ruimte want volgens hun moest de bumper worden overgespoten. Regelrechte oplichting.
Zwakke punten BIj het inleveren ben je geheid je eigen risico kwijt ongeacht hoe goed je voor de auto zorgt.
Reactie tijd en communicatie extreem goed. Duidelijk wat je aan informatie moet aanleveren. Ik had een auto nodig op zeer korte termijn. Levertijd van de auto, van aanvraag op de website tot de levering op locatie, was binnen 2 weken geregeld. Top service!
In tegenstelling tot de andere reviews hier ben ik positief gestemd over DirectLease. Zelf lease ik er zakelijk en mijn vrouw heeft een private lease auto.
Snelle service en een goede prijs. De levertijd van mijn auto was zoals beloofd 11 weken wat volgens mij prima is als je nagaat dat zo'n auto nog gemaakt moet worden.
Sterke punten komt afspraken na
scherpe prijs
vriendelijke en snelle service
ik heb geen goede ervaringen met deze leasemaatschappij. Slechte afhandeling van mijn auto. Botte lui aan de telefoon, totaal NIET klantviendelijk. Onterechte schade op mij verhalen. Belachelijk. Niet reageren op klachten. Kortom niet aanbevelen.
Hallo. Hoe kan het dat de firma directlease een keurmerk ontvangt.
Hoezo onbezorgd van uw lease auto genieten?
Hoezo snelle oplossing bij klachten?
Vw polo in de lease gehad. Vochtproblemen: na driekwart jaar telkens de klachten aangeven - geen oplossing. Zeker geen snelle hè!
De oplossing die zij bieden is ontbinding van contract.
Dan halen ze je auto op laten de auto nog een aantal weken op hun naam staan zodat je uiteindelijk nog meer wegenbelasting kan betalen.
Het afronden van de financiën duurt ook minimaal een maand.
En echt een duidelijk min en plus verhaal over wat er allemaal verrekent is is er niet. Je mag zelf berekenen of het klopt
Voor ons is dus de verdienste van een keurmerk niet duidelijk. Of hebben ze dat keurmerk zelf verzonnen?!
Sterke punten Goeie actie. Alleen lijken ze goed. Uitvoering is slecht. Wij wilden een auto stond op de site maar was niet leverbaar. Dan kom je toch weer duurder uit. Levertijd is ook dramatisch. Echt niet binnen een dag kun je rijden!!
Wil er niet te veel woorden aan vuil maken. Kreeg een prima actie voorgeschoteld alleen de levertijd van 10 weken was wel lang, na 10 weken werd er gezegd nog 7 weken, met de kans dat het nog 4 weken uit looptijd!!!!!! Eind mei besteld ergens in oktober zover bekend geleverd, bijna 5 maanden!!!!! Ongehoord. Er waren geen tussentijdse oplossingen kon alleen een auto van ze lenen voor het dubbele van wat in het contract staat wat natuurlijk alles behalve klantvriendelijk is!!! En natuurlijk ongehoord. Nu maar een jurist ingeschakeld en kijken of hey contract kan ontbonden worden.
Helemaal alleen met problemen!
Ik had gehoopt geen negatieve review te moeten schrijven omdat de klantendienst heel vriendelijk is en goed bereikbaar maar genoeg is genoeg.
Mijn wagen (Seat) heeft al van dag 1 problemen met het infotainment systeem. Garage bezoek na garagebezoek is dit nog steeds niet opgelost. Dit wil zeggen soms 10 keer per rit de wagen op en af zetten alsook je gps verliezen op de autosnelweg. We zijn nu meer dan 1 jaar later.
Mail na mail na mail naar Directlease brengt geen oplossing. De enige oplossing is telkens terug gaan naar de garage. De enige manier om een andere wagen te krijgen is door de garage te laten erkennen dat die niet gemaakt kan worden. Wat een garage nooit zal doen.
Jammer genoeg voorziet Directlease ook geen vervang wagen, ondanks dat het probleem niet bij mij ligt. Ik had dit niet als optie maar had aangenomen dat dit bij herstel en ongeval was. Maar dit is weinig klantvriendelijk.
De enige compensatie die ik ontvangen heb is eenmalig een tankkaart van 50 euro.
Hiermee wil ik anderen doen beseffen dat jullie helemaal alleen staan wanneer er problemen zijn met de wagen. Terwijl ik net van een leasing hoopte dat dit zorgen uit de handen zou nemen.
Ik tel alvast de dagen af dat ik de wagen opnieuw kan inleveren. Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk om hiermee constant te blijven rijden.
We zijn nu blijkbaar 68 mails verder in onze communicatie en er is niets hulp.
Goed punt (vandaar 2 sterren): de facturen lopen wel 100% correct.
Sterke punten
De klantendienst is echt vriendelijk en goed bereikbaar
Zwakke punten
Ze doen eigenlijk niks om je te helpen en houden zich koudweg aan de regeltjes van het contract.
Eerste klas oplichters
Zijn echte oplichters, na het inleveren van je auto die je 5 jaar hebt gebruikt sturen ze belachelijke facturen voor een licht gebruikersschade, wat logisch is na 5 jaar gebruik. Ook mochten we in de 5 jaar 60.000KM rijden en doordat mijn vrouw 3,5 jaar ernstig ziek is geweest en heeft moeten vechten voor haar leven is er niet meer dan 17.000KM op de teller gekomen. 0,0 tegemoetkoming, maar een trap na door een factuur te sturen, dit terwijl zij een auto hebben terug gekregen met maar 17.000KM op de teller en hiermee dus een veel hogere restwaarde rust op de auto. Ga nooit met dit bedrijf in zee!
Sterke punten
Het NIET na komen van afspraken
Zwakke punten
Wat niet
Oplichting
Zeer teleurstellend bedrijf. 3 jaar lang in een Kia Picanto gereden en geen problemen gehad tot het tijd werd de auto in te leveren. Gebruikers sporen zouden geaccepteerd worden en echte schades in rekening worden gebracht. Uiteindelijk werd voor de kleinste markering die met een lakstift van een 10tje kan worden gefixt 300,- euro gerekend. De kras in kwestie was niet tot op de bumper en was kleiner dan een pink nagel. Voor overleg was geen ruimte want volgens hun moest de bumper worden overgespoten. Regelrechte oplichting.
Zwakke punten
BIj het inleveren ben je geheid je eigen risico kwijt ongeacht hoe goed je voor de auto zorgt.
Goese service
Voor het eerst een auto besteld, super snel en voor een goede prijs,
Heel netjes!
Sterke punten
Afspraken communicatie en prijs
Zwakke punten
Geen
Top Service
Reactie tijd en communicatie extreem goed. Duidelijk wat je aan informatie moet aanleveren. Ik had een auto nodig op zeer korte termijn. Levertijd van de auto, van aanvraag op de website tot de levering op locatie, was binnen 2 weken geregeld. Top service!
Prima leasemaatschappij
In tegenstelling tot de andere reviews hier ben ik positief gestemd over DirectLease. Zelf lease ik er zakelijk en mijn vrouw heeft een private lease auto.
Snelle service en een goede prijs. De levertijd van mijn auto was zoals beloofd 11 weken wat volgens mij prima is als je nagaat dat zo'n auto nog gemaakt moet worden.
Sterke punten
komt afspraken na
scherpe prijs
vriendelijke en snelle service
Klacht
ik heb geen goede ervaringen met deze leasemaatschappij. Slechte afhandeling van mijn auto. Botte lui aan de telefoon, totaal NIET klantviendelijk. Onterechte schade op mij verhalen. Belachelijk. Niet reageren op klachten. Kortom niet aanbevelen.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
zie commentaar
Slechte service
Hallo. Hoe kan het dat de firma directlease een keurmerk ontvangt.
Hoezo onbezorgd van uw lease auto genieten?
Hoezo snelle oplossing bij klachten?
Vw polo in de lease gehad. Vochtproblemen: na driekwart jaar telkens de klachten aangeven - geen oplossing. Zeker geen snelle hè!
De oplossing die zij bieden is ontbinding van contract.
Dan halen ze je auto op laten de auto nog een aantal weken op hun naam staan zodat je uiteindelijk nog meer wegenbelasting kan betalen.
Het afronden van de financiën duurt ook minimaal een maand.
En echt een duidelijk min en plus verhaal over wat er allemaal verrekent is is er niet. Je mag zelf berekenen of het klopt
Voor ons is dus de verdienste van een keurmerk niet duidelijk. Of hebben ze dat keurmerk zelf verzonnen?!
Sterke punten
Goeie actie. Alleen lijken ze goed. Uitvoering is slecht. Wij wilden een auto stond op de site maar was niet leverbaar. Dan kom je toch weer duurder uit. Levertijd is ook dramatisch. Echt niet binnen een dag kun je rijden!!
Zwakke punten
Service bij klachten
Levertijd loopt steeds uit!!!
Wil er niet te veel woorden aan vuil maken. Kreeg een prima actie voorgeschoteld alleen de levertijd van 10 weken was wel lang, na 10 weken werd er gezegd nog 7 weken, met de kans dat het nog 4 weken uit looptijd!!!!!! Eind mei besteld ergens in oktober zover bekend geleverd, bijna 5 maanden!!!!! Ongehoord. Er waren geen tussentijdse oplossingen kon alleen een auto van ze lenen voor het dubbele van wat in het contract staat wat natuurlijk alles behalve klantvriendelijk is!!! En natuurlijk ongehoord. Nu maar een jurist ingeschakeld en kijken of hey contract kan ontbonden worden.
Sterke punten
Goede acties
Zwakke punten
Leveringstijden dramatisch