Een ster is helaas nog teveel. Athlon komt afspraken niet na en eisen bedragen, die ze vrij verzonnen hebben. Wil je naar 4 jaren leasing zelf een trekhaak op eigen kosten op je lease auto laten plaatsen en krijg je ook het ok van Athlon, dan moet je alsnog voor de afgelopen 4 leasejaren per maand een bedrag voor een trekhaak achteraf betalen, terwijl Athlon helemaal geen kosten had en het auto nog meer waard is, omdat het nu een trekhaak heeft. Heb je een reparatie omdat er een marter aan je auto zat, dan verhogen ze meteen de volgende maand het leasetermijn om 40 Euro per maand. Ben je terecht niet eens met een bedrag en ga je een factuur betwisten gaan ze een BKR codering zetten, voordat de zaak is opgelost.
En zo kan ik nog doorgaan. Klacht tegen hun is ingediend...
Nooit, maar nooit meer Athlon!
Zwakke punten Onbeschofte medewerkers, die hun afspraken niet nakomen.
Juni 2023 heeft mijn man een bedrijfsbus aangeschaft (€ 21.525,90) via Dutch Finance lease van VWPFS een financiering genomen. Mijn man is 15 mei 2024 overleden. Na zijn overlijden contact opgenomen wat de opties waren m.b.t. het financieringscontract. Optie 1: was dat ik het financieringscontract afbetaalde en de bus zelf zou verkopen. Optie 2: inleveren en dan zouden zij de verkoop regelen. Naderhand zou dan het verschil worden verrekend. Omdat ik in een emotionele rollercoaster zat heb ik gekozen voor optie 2 en in juni 2024 de bus bij Pon afgeleverd. Het afleveren was een kwestie van sleutels inleveren, RDW overschrijven. Binnen 10 minuten stond ik weer buiten. Toen was het lange tijd stil. Zaterdag 19 oktober kreeg ik een brief binnen dat de bus was verkocht met een netto opbrengst van €6.302,69 en dat ik nu nog het verschil van € 13.648,37 moest betalen binnen 7 dagen. Het komt er dus op neer dat de waarde van de bus in ruim 1 jaar is verminderd met € 15.223,21. Zelf heb ik nog RDW waarde check gedaan en zag: adviesprijs vastgesteld €10.011,- handelswaarde € 8.011. Telefonisch wist medewerker mij te vertellen dat er taxatie was gedaan van €5700,-. Hoe kunnen deze bedragen zover uit elkaar liggen? Ik voel mij vreselijk belazerd door VWPFS!!!
Zwakke punten Totaal geen empathisch vermogen bij iemand die geëmotioneerd. Gebrekkige informatie per mail als er om advies wordt gevraagd.
Ik heb dit eerst netjes willen oplossen met Hiltermann per mail maar heb geen enkele keer een reactie gehad op de inhoud (terwijl ik daar meerdere keren om heb gevraagd) dus dan probeer ik dit maar, om te voorkomen dat anderen misleid worden.
Ik zal eerst beginnen met de conclusie en daarna de onderbouwing.
Overigens ben ik niet de enige die zich misleid voelt, op Trustpilot kom ik meer lotgenoten tegen.
Mijn grootste punt van ergernis is de misleiding en wel om de volgende redenen:
- Nergens in het contract wordt melding gemaakt van vervroegd aflossen
- Nergens in de algemene voorwaarden wordt melding gemaakt van vervroegd aflossen
- Op de website zie ik op meerdere plekken staan dat ik boetevrij kan aflossen
- Nergens op de website, contract en algemene voorwaarden wordt melding gemaakt van een bruto/netto inlossaldo. Ik word daarmee pas geconfronteerd als ik mijn inlossaldo opvraag.
Ter vergelijking heb ik ook de algemene voorwaarden van Findio gedeeld met Hiltermann. Daarin worden expliciete afspraken gemaakt over vervroegde aflossing. Findio rekent een boete voor misgelopen opbrengsten maar dat is van tevoren HELDER EN DUIDELIJK!
Dan de onderbouwing:
Op de website wordt op meerdere plekken melding gemaakt van boetevrij vervroegd aflossen. Wanneer je het contract wil aflossen dien je je restschuld af te lossen PLUS alle resterende rentetermijnen, dat noemen ze het bruto inlossaldo. Er is ook een netto inlossaldo, dat is een korting die je krijgt als je bij Hiltermann blijft (een goedkoop trucje dus). In feite levert het dus geen enkel voordeel op om vervroegd af te lossen.
In het contract zijn geen afspraken gemaakt over vervroegd aflossen als ik de partij ben die vervroegd wil aflossen, ook in de algemene voorwaarden wordt daar niets over gezegd. Dus dan ga ik uit van de informatie op de website, daar wordt op meerdere plekken aangegeven dat er vervroegd boetevrij afgelost kan worden.
Verder wordt nergens melding gemaakt van een bruto en netto inlossaldo op de website, daarmee word ik pas geconfronteerd als ik het inlossaldo opvraag.
Het bruto inlossaldo is 1 op 1 te herleiden uit het amortisatieschema, dat heb ik Hiltermann ook inzichtelijk gemaakt maar zij geven aan dat de rente in het amortisatieschema iets anders is dan de leasevergoeding in het contract maar de optelsom van de rente is exact gelijk aan de leasevergoeding. Het enige wat Hiltermann dan ook blijft aangeven in de mail is dat dit 2 andere begrippen zijn en dat is uiteraard kul. Het gaat namelijk om de opbrengst uit een financieringsovereenkomst en dat heet rente en zo is dat over de hele wereld maar blijkbaar niet bij Hiltermann.
Uit het amortisatieschema is heel eenvoudig, de hoofdsom, de rente en daarmee de totale schuld uit te rekenen.
Maar om mijn punt nog duidelijker te maken ga ik het even omdraaien. Volgens de beredenering van Hiltermann zou ik, mocht ik NIET boetevrij kunnen aflossen het volledige contract moeten aflossen PLUS een boete.
De rente in de financieringsovereenkomst (evenals in alle financieringsovereenkomsten) is ter dekking van de kosten van Hiltermann PLUS een winstopslag, immers zij moeten ook geld verdienen.
Waar heeft die boete dan precies betrekking op als Hiltermann reeds de volledige opbrengst uit de overeenkomst heeft gerealiseerd? Een boete heeft namelijk betrekking op de misgelopen opbrengsten door Hiltermann en de vergoeding die Hiltermann daarvoor in rekening brengt. In het geval dat ik NIET boetevrij kan aflossen zou ik de volledige renteopbrengst moeten voldoen. Daarmee zou geen sprake kunnen zijn van misgelopen opbrengsten, immers de volledige opbrengst is voldaan.
Boetevrij aflossen betekent simpelweg het aflossen van de restschuld zonder een boete voor misgelopen rente, zo wordt dat geinterpreteerd in het maatschappelijk verkeer.
Verder blijft Hiltermann mij doorverwijzen naar de tussenpersoon. Echter is het contract overeengekomen tussen Hiltermann Lease BV, mijzelf en het autobedrijf. Dus mijn tussenpersoon staat daar niet tussen. Sterker nog, naam tussenpersoon komt maar liefst NUL keer voor in de overeenkomst. Dus Hiltermann is de aangewezen partij bij een eventueel geschil.
Dus mijn advies is om elders te kijken, naar partijen waar boetevrij aflossen ook precies dat betekent!!
VWP shortlease heeft flexibele lease opties zonder gedoe. Het hele proces, van boeken tot het ophalen van de auto, verliep soepel. De auto was schoon en bij vragen is de klantenservice vriendelijk en snel.
Na de inname van de auto ben ik mijn borg compleet kwijt. Helaas kwamen er opeens allemaal kosten bij. Niet mee in ze in zee gaan. Het kost achteraf veel te veel plus de kosten die ze bereken na inname. Na meerdere mails nog steeds geen antwoord.
Zwakke punten Afspraken niet na komen, extra kosten na de inname van de auto.
mijn laadpaal die 5 jaar zonder problemen heeft gewerkt is gisteren door arval om zeep geholpen en geeft geen stroom meer, pas na 3 maanden na de ingang van het nieuwe lease contract kwam er eindelijk iemand om de laadpaal over te zetten, het resultaat van deze actie is dat we nu niet meer thuis kunnen laden. arval is duidelijk nog niet klaar voor de energie transitie , wat een onprofessioneel bedrijf
Sterke punten geen
Zwakke punten begrijpen niks van electrische laadpalen en sturen je met een kluitje in het riet om maar van je af te zijn
Na 7 jaar leasen de auto die er wekelijks nog fantastisch uitzag ingeleverd bij LeasePlan. Tot mijn stomme verbazing kwam LeasePlan met nota van � 950 voor allerlei vermeende schades. Meteen protest ingediend en interne klacht protocol opgevolgd, dus eerst bij LeasePlan zelf de meeste voorgelegd. Kreeg meteen bericht dat mijn klacht in behandeling was genomen onder nummer 23256410 en dat er binnen 5 dagen contact met mij zou worden om de zaak op te lossen. Dat contact is er nooit geweest. Ik heb uiteraard beargumenteerd in diverse mails aangegeven waarom ik het niet eens was met deze nota daar is nummer op gereageerd maar in plaats daarvan werd het bedrag door LeasePlan geïncasseerd van mijn bankrekening. Ik heb dit gestorneerd en wederom aangeven dat ik graag inhoudelijke behandeling van mijn klacht wenste. Ik heb vier keer telefonisch contact opgenomen maar kreeg even zovele maken een vriendelijke medewerker die meldde dat e.e.a. bij de klacht afdeling thuis hoort en dat ze mij niet verder konden helpen behoudens dat zij de kwestie onder de aandacht bij collega zouden brengen. Ondanks toezegging dat de in asso maatregelen stopgezet zouden worden zolang de klacht ln behandeling was begon het toen te regenen met BKR dreigtaal. Het laatste nieuws was na weer mails en telefoons van mij dat de BKR melding niet door zou gaan. Kort daarop kreeg ik eindelijk een mail welke OP GEEN ENKELE WIJZE INGING OP MIJN ARGUMENTATIE EN VERZOEKEN ( meer speciaal het niet ingaan op mijn verzoek om wel duidelijke foto's van de vermeende schades) en waarin doodleuk vastgehouden werd aan het schadebedrag (met 2 eine wijziging waardoor het schadebedrag op �825 uitkwam. Derhalve heeft leaseplan niet de moeite genomen om serieus op de klacht in te gaan en heb ik inmiddels bij DE GESCHIKKENCOMMISSIE PRIVATE LEVEN de zaak voorgelegd onder zaaknummer 608699. Hilarisch en tekenend voor de chaos bij LeasePlan was het feit dat nadat ik een mailtje aan Leaseplan zond met daarin de mededeling dat ik de zaak had voorgelegd aan de GESCIKKENCOMMISSIE ik een mail van leaseplan terugkreeg met de mededeling dat de klacht van mij ontvangen is en met een nieuw nummer weer geadministreerd is en dat er binnen 5 dagen contact opgenomen wordt ......\\r\\nMijn conclusie is dat gezien ook vele soortgelijke klachten op diverse forums lLeaseplan kennelijk een verdienmodelletje er in liegt met vermeende schades bij inlevering auto.gek is ook dat in mijn geval ereen week na de inname weer een inspectie zou hebben plaatsgevonden. Daar kan ik niets mee, de auto was niet meer in mijn bezit en ik kan niet controleren wat er gedaan is met de auto of wat er zogenaamd toen geconstateerd is .teneinde de BKR gurikka tactiek van LeasePlan te pareren zet ik de vermeende vordering op een derdenrekening van de GESCIHILLENCOMMISSIE.
Sterke punten Voortraject ten tijde afsluiten contract is men aardig daarna kommer en kwel
Zwakke punten Totaal negeren klantbelang Klachtafhandeling is abominabel.geen enkele keer ben ik enaderd hetgeen wel toegezegd is . Op 6 mails met argumenten en verzoek om gesprek is eenvoudigweg NOOIT Gereageerd.verzoek om toezending leesbaar bewijsmateriaal tig keer genegeerd.
Na 7 jaar leasen de auto die er wekelijks nog fantastisch uitzag ingeleverd bij LeasePlan. Tot mijn stomme verbazing kwam LeasePlan met nota van € 950 voor allerlei vermeende schades. Meteen protest ingediend en interne klacht protocol opgevolgd, dus eerst bij LeasePlan zelf de meeste voorgelegd. Kreeg meteen bericht dat mijn klacht in behandeling was genomen onder nummer 23256410 en dat er binnen 5 dagen contact met mij zou worden om de zaak op te lossen. Dat contact is er nooit geweest. Ik heb uiteraard beargumenteerd in diverse mails aangegeven waarom ik het niet eens was met deze nota daar is nummer op gereageerd maar in plaats daarvan werd het bedrag door LeasePlan geïncasseerd van mijn bankrekening. Ik heb dit gestorneerd en wederom aangeven dat ik graag inhoudelijke behandeling van mijn klacht wenste. Ik heb vier keer telefonisch contact opgenomen maar kreeg even zovele maken een vriendelijke medewerker die meldde dat e.e.a. bij de klacht afdeling thuis hoort en dat ze mij niet verder konden helpen behoudens dat zij de kwestie onder de aandacht bij collega zouden brengen. Ondanks toezegging dat de in asso maatregelen stopgezet zouden worden zolang de klacht ln behandeling was begon het toen te regenen met BKR dreigtaal. Het laatste nieuws was na weer mails en telefoons van mij dat de BKR melding niet door zou gaan. Kort daarop kreeg ik eindelijk een mail welke OP GEEN ENKELE WIJZE INGING OP MIJN ARGUMENTATIE EN VERZOEKEN ( meer speciaal het niet ingaan op mijn verzoek om wel duidelijke foto's van de vermeende schades) en waarin doodleuk vastgehouden werd aan het schadebedrag (met 2 eine wijziging waardoor het schadebedrag op €825 uitkwam. Derhalve heeft leaseplan niet de moeite genomen om serieus op de klacht in te gaan en heb ik inmiddels bij DE GESCHIKKENCOMMISSIE PRIVATE LEVEN de zaak voorgelegd onder zaaknummer 608699. Hilarisch en tekenend voor de chaos bij LeasePlan was het feit dat nadat ik een mailtje aan Leaseplan zond met daarin de mededeling dat ik de zaak had voorgelegd aan de GESCIKKENCOMMISSIE ik een mail van leaseplan terugkreeg met de mededeling dat de klacht van mij ontvangen is en met een nieuw nummer weer geadministreerd is en dat er binnen 5 dagen contact opgenomen wordt ......
Mijn conclusie is dat gezien ook vele soortgelijke klachten op diverse forums lLeaseplan kennelijk een verdienmodelletje er in liegt met vermeende schades bij inlevering auto.gek is ook dat in mijn geval ereen week na de inname weer een inspectie zou hebben plaatsgevonden. Daar kan ik niets mee, de auto was niet meer in mijn bezit en ik kan niet controleren wat er gedaan is met de auto of wat er zogenaamd toen geconstateerd is .teneinde de BKR gurikka tactiek van LeasePlan te pareren zet ik de vermeende vordering op een derdenrekening van de GESCIHILLENCOMMISSIE.
Sterke punten Voortraject ten tijde afsluiten contract is men aardig daarna kommer en kwel
Zwakke punten Totaal negeren klantbelang Klachtafhandeling is abominabel.geen enkele keer ben ik enaderd hetgeen wel toegezegd is . Op 6 mails met argumenten en verzoek om gesprek is eenvoudigweg NOOIT Gereageerd.verzoek om toezending leesbaar bewijsmateriaal tig keer genegeerd.
5 jaar mijn auto geleasd. In eerste instantie geen problemen, dit begon bij het inleveren einde contract.
Tijdens de voorinspectie word elk putje uitvergroot en omcirkelt. Hierbij was ik zelf aanwezig. Dit werd overigens wel door een vriendelijke man gedaan. Keurig in de mail hiervan een rapport ontvangen. Je denkt dat het hiermee klaar is maar nee dit wordt nog een keer gecontroleerd en geïnspecteerd door iemand op een werkplaats. Daar zijn blijkbaar nog meer dingen uitgekomen die je zelf niet meer kan controleren. Geld wordt ondertussen al geïnd dmv automatische incasso.
Ze beweren eigen risico 300 euro. De rest zouden ze verhalen bij mijn verzekering? Eindstand, weer een torenhoog bedrag wat zomaar wordt afgeschreven. Nota erna ontvangen: melding niet verhaalbare/geaccepteerde schade. En wat is dat dan? Dat is nergens te vinden.
Online staat er een lijstje dat dit ontbrekende dingen kunnen zijn. Alles zat er in en er ontbrak niks. Ik wacht nog steeds op een specificatie hiervan. Bedrag had ik teruggeboekt omdat ik een specificatie wilde hebben van deze ‘schade’. Ik ontving dagelijks sms en e-mail berichten met het nadrukkelijke verzoek om de nota te betalen. Ik heb dit uiteindelijk na 3 weken gedaan omdat ik bijkomende kosten wilde voorkomen.
En nog steeds weet ik niet wat de schade is. Telefonisch contact gehad, elke medewerker zegt iets anders. Waardeloos!
Al ruim 3 maanden veder !!! na mijn klachtmail/brief/terugenlverzoeken
Ik wil graag mijn ongenoegen uiten over mijn recente ervaring met Leaseplan/Ayvens. Ik heb telefonisch een auto besteld met een medewerker, waarbij ik duidelijk heb aangegeven dat mijn vereisten een rookvrije auto en parkeersensoren waren. Helaas ontving ik een auto die sterk naar sigaretten rook en zonder parkeersensoren. Bovendien had de auto een lekke band en waren er geen autopapieren aanwezig.
Ondanks meerdere telefonische en schriftelijke pogingen tot contact, heb ik geen reactie ontvangen. Ik verzoek u dringend om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen en een passende oplossing te bieden.
Anders ben ik genoodzaakt om mijn rechtsbijstandverzekering te schakelen.
Wat een vreschrikkelijk bedrijf.. Mijn \\\\\\\\\\\\\\\"redrive lease\\\\\\\\\\\\\\\" Tesla Model S (auto van 100.950,- euro) is in een erbarmelijke staat bij mij binnen gekomen. Beide bumpers en een dorpel in een compleet verkeerde kleur gespoten ( Roze op een rode auto), Verlichting niet in orde. Koplampen verschillend defecten,maar beide defect ( APK Afkeur en NET in MEI APK goedgekeurd, hoe dan?) Ruitenwisser extreem slecht, wat ook APK afkeur moet zijn en de winterbanden zaten er nog onder ( eind Juni ) en dat wordt je niet niet eens verteld als ze hem afleveren. Dan blijken er nog tal van andere gebreken aan de auto zoals stoel rugleuning werkt maar aan een kant, meerdere deur rubbers los of in slechte conditie (gescheurd) .Camera's werken niet naar behoren ,diverse krassen in de "nieuw fout gespoten" onderdelen, witte verfspetters over een groot deel van de auto, bumpers niet correct gemonteerd en Tesla de schuld geven.....Spatborden niet correct uitgelijnd..... en de ellende gaat maar door...Ik kan alleen maar adviseren, zoek naar een ander leasebedrijf want zelfs Tesla en ANWB hebben de conditie gezien en snappen niet waar Leaseplan aka Ayvens denk mee weg te komen. Er ligt daarom al een oficiele klacht bij ANWB en ik weet welk bedrijf deze auto zo heeft mishandeld, dus overweeg ook de BOVAG in te schakelen en vragen of dit de kwaliteit is die ze waarborgen.. Lijkt me sterk..Maar dan ook:Telefonisch zijn ze niet bereikbaar want je bent 45 minuten "de eerstvolgende beller", via de APP zeggen ze te zullen bellen, maar dat gebeurt dus niet en email kun je krijgen van verschillende mailadressen als leaseplan, lpln, Ayvens maar nergens staat een naam van de persoon die je de mail stuurt en nog veel erger... er staat een telefoonnummer bij die, als je hem belt, helemaal niet bestaat !!!! En toen: Een email dat ik een bekeuring had gereden... En dat had ik gedaan VOOR ik de auto had ontvangen... Probeer ze dat maar eens duidelijk te maken...Alles geprobeert... Dus ze incasseren het bedrag...en ik had ze beloofd deze te storneren.. En ze incasseerde zelfs nadat ze hadden toegegeven dat het niet mijn bekeuring was. Dus als je zit te wachten op een dikke bak ellende, dan alleen kan ik dit boeventuig adviseren. Want ellende kun je met busladingen verwachten. Ik ben al vanaf de aflevering bezig met Profile en Tesla Den- Haag om er een beetje wat van te maken.. Maar dat kost me bakken met tijd en Kilometers.. Bedankt LP / Ayvens... Ik hoop van harte dat er veel mensen zijn die naar echte leasebedrijven doorlopen.
Sterke punten Je negeren en beloftes niet nakomen. onpersoonlijke emails sturen met opmaak alsof het oplichters zijn met valse telefoonnummers..
Zwakke punten Slecht bereikbaar en totaal respectloze omgang met de lease auto en de klant... Ronduit schofterig Ook onder de nieuwe naam Ayvens eenzelfde slechte situatie..
Sterke punten Je negeren en beloftes niet nakomen. onpersoonlijke emails sturen met opmaak alsof het oplichters zijn met valse telefoonnummers..
Zwakke punten Slecht bereikbaar en totaal respectloze omgang met de lease auto en de klant... Ronduit schofterig \\r\\nOok onder de nieuwe naam Ayvens eenzelfde slechte situatie..
Enkel slechte ervaringen sinds ik klant ben bij Arval, dit was helaas geen keuze, ik was slachtoffer van een overname door Arval bij een partij waar ik naar tevredenheid leaste. Sinds de overname is de communicatie waardeloos, alles is duurder geworden en Arval houdt zich niet aan afspraken en reageert amper n.a.v. telefoongesprekken of email.
Helaas moest ik 1 ster geven om een review te kunnen schrijven.
Vorig jaar (toen nog justlease) een lekkend remlicht (onderhoud) en hierdoor schimmel in de bekleding. Eerst naar een verkeerde garage gestuurd dus extra tijd en moeite maar uiteindelijk het remlicht gefixt. De bekleding heb ik zelf moeten laten reinigen. Vervolgens krijg je een rekening van €150 eigen risico vanwege schade???? Na dagen proberen te bellen het het hele verhaal maar via mail verstuurd. Uiteindelijk telefonisch contact gehad en werd aangegeven dat dit om een registratie fout ging wat opgelost zou worden. Dit is nooit gebeurd en een maand geleden werd het bedrag ineens via een automatisch incasso van mijn rekening afgeschreven welke ik gelijk teruggeboekt heb. Opnieuw het hele verhaal via mail+Telefonisch contact met mevr E Versluis besproken en uitgelegd. Er word beweerd dat al mijn vorige mails niet aangekomen zijn maar er nu actie word ondernomen en de juiste afdeling het in behandeling gaat nemen. Ondertussen ontvang je nog wel mails met dreigementen betreft incasso kosten. Nu weer een aantal weken+mails verder en het probleem is nog steeds niet opgelost.
Het is absurd dat doordat zij hun zaken niet op orde hebben je hier als betalende klant de dupe van bent. Ze zijn moeilijk te bereiken/afspraken worden niet nagekomen/fouten niet recht getrokken. Je voelt je tótaal niet serieus genomen en aan het lijntje gehouden. Helaas zit je vast aan een contract en ik ben nu al bang wat voor ellende er nog meer komen gaat.
Mensen gaan leasen om zorgeloos te kunnen rijden en dat is nu duidelijk niet het geval.
Na lang twijfelen , gekozen voor Arval.
Mails worden vlug beantwoord.
Telefonisch contact verloopt altijd vlot en de personen die ik aan de lijn heb gehad waren altijd vriendelijk!
Na ruim 6 jaar klant te zijn geweest van dit fantastische bedrijf, kan ik jullie een goede en eerlijke review schrijven, met mooie mails vanuit het bedrijf met een prima klantenservice. Ik hoop dat jullie mijn sarcasme al proeven.
Na eerst 4 jaar een leasecontract te hebben gehad, moest ik door een relatiebreuk het contract beëindigen. Volgens de voorwaarden van het leasecontract, mocht je wanneer je ging uit elkaar ging dit zonder boete opzeggen. Helaas zat er natuurlijk hier al het eerste addertje. Dit kon alleen wanneer je getrouwd was, uit elkaar gaan na een relatie van 13 jaar, een geregistreerd partnerschap en een gezamenlijke hypotheek, viel daar natuurlijk niet onder. Hier trok ik helaas aan het kortste eind, maar gelukkig na heel veel getouwtrek en geen nieuwe hypotheek kunnen afsluiten door dit leasecontract, vonden we daar Jos, een fijne medewerker die mijn leasecontract zonder boete kon omzetten naar een tijdelijke huurovereenkomst voor de resterende looptijd. Geen BKR meer, het enige verschil, een groter eigen risico en een tientje per maand meer. Opgelost, Jos bedankt!
Wat Jos alleen niet had verteld, was dat de kilometerbundel ook even iets minder was met dit nieuwe contract, en inderdaad door mijn eigen stommiteit is mij dit niet opgevallen in het contract en heb ik dit ondertekend. Nu is het tijdelijke huurcontract afgelopen en komt er een factuur van €1392,09 voor gemaakte meerkilometers. Helaas, is dit uiteraard mijn eigen fout. Jos is inmiddels natuurlijk niet meer werkzaam bij het bedrijf en de opgeslagen telefoongesprekken, waar Jos garandeert dat er verder niets veranderd, die wilt het bedrijf uiteraard niet vrijgeven. Wat wel in het contract staat: altijd en overal bereikbaar, maximale flexibiliteit, per kwartaal de mogelijkheid je kilometerbundel aan te passen, een kilometerbundel op maat en het meest belangrijke: meerkilometers worden per 12 maanden belast. Waardoor je dus uiteindelijk niet voor verrassingen komt te staan en je netjes de mogelijkheid zou hebben tje anticiperen en de bundel aan te passen. Eigenlijk op al deze punten laat dit fijne bedrijf wel de steekjes liggen.
Natuurlijk ben ik dus in bezwaar gegaan tegen deze factuur en het verhaal geprobeerd uit te leggen, hopende op wat begrip voor de situatie en samen tot een coulance of regeling konden komen. Deze mails kwamen terecht bij Nikki, een iets minder klantvriendelijke medewerker dan Jos, totaal niet probleemoplossend denkend, reageert soms even een paar maandjes niet en verteld je doodleuk dat ze inderdaad als bedrijf steekjes hebben laten vallen, maar zich alsnog niet houdt aan de contractvoorwaarden.
Mijn mening is: bedrijf is niet te vertrouwen, klant onvriendelijk personeel, houden zich niet aan contract voorwaardes, laten je stikken als je hulp nodig hebt of ontevreden bent, reageren als je geluk hebt binnen 3 maanden op je mailtje.
Ik upload even wat klantvriendelijke mails van Nikki mee in de bijlage en ook het contract en de voorwaardes. Dan mogen jullie zelf bepalen of je met dit bedrijf in zee wilt gaan.
Sterke punten Geld innen en niet reageren.
Zwakke punten Klant onvriendelijk personeel, geldwolven, niet aan voorwaardes voldoen van contract,
The clients' job is to pay the bills and keep their mouth shut. As soon as soon as there is a problem with the car that needs fixing, they don't deliver their contractual obligations. \\r\\nIt has been 7 weeks they keep postponing to repair our lease car. \\r\\nCompletely unacceptable.
Sterke punten The brand is still strong.
Zwakke punten The service you pay for is non existing. Private lease and the dealer and keep pointing at each other,
Belachelijk bedrijf. Ik zit nu (met klagen) op een prijsverhoging van 15% in anderhalf jaar. Mijn leaseprijs is dik 90 euro omhoog gegaan. Andere lease maatschappijen doen dit beslist niet. Als ik niet had geklaagd was er al een prijsverhoging geweest van 19% in anderhalf jaar! Lease hier niet. Schadeherstellers klagen over ze omdat ze moeilijk doen met geld en vervangend vervoer. De klant is hier veelal de dupe van.
De airco in mijn geleasde Ford Puma werkt al een tijdje niet goed. De door JustLease opgegeven onderhhoudsbedrijven (Bosch en KwikFit) kunnen, na inspectie, niet verder helpen. Het is meer dan een kwestie van gas bijvullen en ik word daarvoor doorverwezen naar een échte Ford dealer. Hoe hiermee om te gaan heb ik per mail voorgelegd aan de klantenservice. Krijg echter geen reactie. Ook niet na enkele reminders gestuurd te hebben o.a. via social media. Ook telefonisch vrijwel niet te bereiken. Wil de airco zo snel mogelijk weer werkend krijgen, maar durf niet op eigen houtje naar een dealer te stappen, bang om voor de kosten op te draaien. Zo'n klantenservice moet toch goed bereikbaar zijn?!
Meerdere aanvragen gedaan, meerdere malen gebeld, er werd gezegd dat er teruggebeld zou worden of een terugkoppeling zou worden gegeven, maar tot op heden is er niets gebeurd. In de tussentijd zijn de auto's verkocht aan andere klanten.
Ze melken je leeg...
Review over Athlon Car LeaseEen ster is helaas nog teveel. Athlon komt afspraken niet na en eisen bedragen, die ze vrij verzonnen hebben. Wil je naar 4 jaren leasing zelf een trekhaak op eigen kosten op je lease auto laten plaatsen en krijg je ook het ok van Athlon, dan moet je alsnog voor de afgelopen 4 leasejaren per maand een bedrag voor een trekhaak achteraf betalen, terwijl Athlon helemaal geen kosten had en het auto nog meer waard is, omdat het nu een trekhaak heeft. Heb je een reparatie omdat er een marter aan je auto zat, dan verhogen ze meteen de volgende maand het leasetermijn om 40 Euro per maand. Ben je terecht niet eens met een bedrag en ga je een factuur betwisten gaan ze een BKR codering zetten, voordat de zaak is opgelost.
En zo kan ik nog doorgaan. Klacht tegen hun is ingediend...
Nooit, maar nooit meer Athlon!
Zwakke punten
Onbeschofte medewerkers, die hun afspraken niet nakomen.
Misleidend advies
Review over Volkswagen Pon Financial ServicesJuni 2023 heeft mijn man een bedrijfsbus aangeschaft (€ 21.525,90) via Dutch Finance lease van VWPFS een financiering genomen. Mijn man is 15 mei 2024 overleden. Na zijn overlijden contact opgenomen wat de opties waren m.b.t. het financieringscontract. Optie 1: was dat ik het financieringscontract afbetaalde en de bus zelf zou verkopen. Optie 2: inleveren en dan zouden zij de verkoop regelen. Naderhand zou dan het verschil worden verrekend. Omdat ik in een emotionele rollercoaster zat heb ik gekozen voor optie 2 en in juni 2024 de bus bij Pon afgeleverd. Het afleveren was een kwestie van sleutels inleveren, RDW overschrijven. Binnen 10 minuten stond ik weer buiten. Toen was het lange tijd stil. Zaterdag 19 oktober kreeg ik een brief binnen dat de bus was verkocht met een netto opbrengst van €6.302,69 en dat ik nu nog het verschil van € 13.648,37 moest betalen binnen 7 dagen. Het komt er dus op neer dat de waarde van de bus in ruim 1 jaar is verminderd met € 15.223,21. Zelf heb ik nog RDW waarde check gedaan en zag: adviesprijs vastgesteld €10.011,- handelswaarde € 8.011. Telefonisch wist medewerker mij te vertellen dat er taxatie was gedaan van €5700,-. Hoe kunnen deze bedragen zover uit elkaar liggen? Ik voel mij vreselijk belazerd door VWPFS!!!
Zwakke punten
Totaal geen empathisch vermogen bij iemand die geëmotioneerd. Gebrekkige informatie per mail als er om advies wordt gevraagd.
VROEGTIJDIF AFLOSSEN NIET WAAR
Review over Hiltermann Lease GroepIk heb dit eerst netjes willen oplossen met Hiltermann per mail maar heb geen enkele keer een reactie gehad op de inhoud (terwijl ik daar meerdere keren om heb gevraagd) dus dan probeer ik dit maar, om te voorkomen dat anderen misleid worden.
Ik zal eerst beginnen met de conclusie en daarna de onderbouwing.
Overigens ben ik niet de enige die zich misleid voelt, op Trustpilot kom ik meer lotgenoten tegen.
Mijn grootste punt van ergernis is de misleiding en wel om de volgende redenen:
- Nergens in het contract wordt melding gemaakt van vervroegd aflossen
- Nergens in de algemene voorwaarden wordt melding gemaakt van vervroegd aflossen
- Op de website zie ik op meerdere plekken staan dat ik boetevrij kan aflossen
- Nergens op de website, contract en algemene voorwaarden wordt melding gemaakt van een bruto/netto inlossaldo. Ik word daarmee pas geconfronteerd als ik mijn inlossaldo opvraag.
Ter vergelijking heb ik ook de algemene voorwaarden van Findio gedeeld met Hiltermann. Daarin worden expliciete afspraken gemaakt over vervroegde aflossing. Findio rekent een boete voor misgelopen opbrengsten maar dat is van tevoren HELDER EN DUIDELIJK!
Dan de onderbouwing:
Op de website wordt op meerdere plekken melding gemaakt van boetevrij vervroegd aflossen. Wanneer je het contract wil aflossen dien je je restschuld af te lossen PLUS alle resterende rentetermijnen, dat noemen ze het bruto inlossaldo. Er is ook een netto inlossaldo, dat is een korting die je krijgt als je bij Hiltermann blijft (een goedkoop trucje dus). In feite levert het dus geen enkel voordeel op om vervroegd af te lossen.
In het contract zijn geen afspraken gemaakt over vervroegd aflossen als ik de partij ben die vervroegd wil aflossen, ook in de algemene voorwaarden wordt daar niets over gezegd. Dus dan ga ik uit van de informatie op de website, daar wordt op meerdere plekken aangegeven dat er vervroegd boetevrij afgelost kan worden.
Verder wordt nergens melding gemaakt van een bruto en netto inlossaldo op de website, daarmee word ik pas geconfronteerd als ik het inlossaldo opvraag.
Het bruto inlossaldo is 1 op 1 te herleiden uit het amortisatieschema, dat heb ik Hiltermann ook inzichtelijk gemaakt maar zij geven aan dat de rente in het amortisatieschema iets anders is dan de leasevergoeding in het contract maar de optelsom van de rente is exact gelijk aan de leasevergoeding. Het enige wat Hiltermann dan ook blijft aangeven in de mail is dat dit 2 andere begrippen zijn en dat is uiteraard kul. Het gaat namelijk om de opbrengst uit een financieringsovereenkomst en dat heet rente en zo is dat over de hele wereld maar blijkbaar niet bij Hiltermann.
Uit het amortisatieschema is heel eenvoudig, de hoofdsom, de rente en daarmee de totale schuld uit te rekenen.
Maar om mijn punt nog duidelijker te maken ga ik het even omdraaien. Volgens de beredenering van Hiltermann zou ik, mocht ik NIET boetevrij kunnen aflossen het volledige contract moeten aflossen PLUS een boete.
De rente in de financieringsovereenkomst (evenals in alle financieringsovereenkomsten) is ter dekking van de kosten van Hiltermann PLUS een winstopslag, immers zij moeten ook geld verdienen.
Waar heeft die boete dan precies betrekking op als Hiltermann reeds de volledige opbrengst uit de overeenkomst heeft gerealiseerd? Een boete heeft namelijk betrekking op de misgelopen opbrengsten door Hiltermann en de vergoeding die Hiltermann daarvoor in rekening brengt. In het geval dat ik NIET boetevrij kan aflossen zou ik de volledige renteopbrengst moeten voldoen. Daarmee zou geen sprake kunnen zijn van misgelopen opbrengsten, immers de volledige opbrengst is voldaan.
Boetevrij aflossen betekent simpelweg het aflossen van de restschuld zonder een boete voor misgelopen rente, zo wordt dat geinterpreteerd in het maatschappelijk verkeer.
Verder blijft Hiltermann mij doorverwijzen naar de tussenpersoon. Echter is het contract overeengekomen tussen Hiltermann Lease BV, mijzelf en het autobedrijf. Dus mijn tussenpersoon staat daar niet tussen. Sterker nog, naam tussenpersoon komt maar liefst NUL keer voor in de overeenkomst. Dus Hiltermann is de aangewezen partij bij een eventueel geschil.
Dus mijn advies is om elders te kijken, naar partijen waar boetevrij aflossen ook precies dat betekent!!
flexibel zonder gedoe
Review over VWP ShortleaseVWP shortlease heeft flexibele lease opties zonder gedoe. Het hele proces, van boeken tot het ophalen van de auto, verliep soepel. De auto was schoon en bij vragen is de klantenservice vriendelijk en snel.
Sterke punten
service en flexibel
Misleidend advies
Review over SmiLeasePas op voor deze club. Contracten staan vol met kleine lettertjes in jouw nadeel. Mijn advies, wegblijven.
Onbetrouwbaar
Review over ShortLease CompanyNa de inname van de auto ben ik mijn borg compleet kwijt. Helaas kwamen er opeens allemaal kosten bij. Niet mee in ze in zee gaan. Het kost achteraf veel te veel plus de kosten die ze bereken na inname. Na meerdere mails nog steeds geen antwoord.
Zwakke punten
Afspraken niet na komen, extra kosten na de inname van de auto.
hopeloos
Review over Arvalmijn laadpaal die 5 jaar zonder problemen heeft gewerkt is gisteren door arval om zeep geholpen en geeft geen stroom meer, pas na 3 maanden na de ingang van het nieuwe lease contract kwam er eindelijk iemand om de laadpaal over te zetten, het resultaat van deze actie is dat we nu niet meer thuis kunnen laden. arval is duidelijk nog niet klaar voor de energie transitie , wat een onprofessioneel bedrijf
Sterke punten
geen
Zwakke punten
begrijpen niks van electrische laadpalen en sturen je met een kluitje in het riet om maar van je af te zijn
Totaal. Begeren jlant
Review over LeasePlanNa 7 jaar leasen de auto die er wekelijks nog fantastisch uitzag ingeleverd bij LeasePlan. Tot mijn stomme verbazing kwam LeasePlan met nota van � 950 voor allerlei vermeende schades. Meteen protest ingediend en interne klacht protocol opgevolgd, dus eerst bij LeasePlan zelf de meeste voorgelegd. Kreeg meteen bericht dat mijn klacht in behandeling was genomen onder nummer 23256410 en dat er binnen 5 dagen contact met mij zou worden om de zaak op te lossen. Dat contact is er nooit geweest. Ik heb uiteraard beargumenteerd in diverse mails aangegeven waarom ik het niet eens was met deze nota daar is nummer op gereageerd maar in plaats daarvan werd het bedrag door LeasePlan geïncasseerd van mijn bankrekening. Ik heb dit gestorneerd en wederom aangeven dat ik graag inhoudelijke behandeling van mijn klacht wenste. Ik heb vier keer telefonisch contact opgenomen maar kreeg even zovele maken een vriendelijke medewerker die meldde dat e.e.a. bij de klacht afdeling thuis hoort en dat ze mij niet verder konden helpen behoudens dat zij de kwestie onder de aandacht bij collega zouden brengen. Ondanks toezegging dat de in asso maatregelen stopgezet zouden worden zolang de klacht ln behandeling was begon het toen te regenen met BKR dreigtaal. Het laatste nieuws was na weer mails en telefoons van mij dat de BKR melding niet door zou gaan. Kort daarop kreeg ik eindelijk een mail welke OP GEEN ENKELE WIJZE INGING OP MIJN ARGUMENTATIE EN VERZOEKEN ( meer speciaal het niet ingaan op mijn verzoek om wel duidelijke foto's van de vermeende schades) en waarin doodleuk vastgehouden werd aan het schadebedrag (met 2 eine wijziging waardoor het schadebedrag op �825 uitkwam. Derhalve heeft leaseplan niet de moeite genomen om serieus op de klacht in te gaan en heb ik inmiddels bij DE GESCHIKKENCOMMISSIE PRIVATE LEVEN de zaak voorgelegd onder zaaknummer 608699. Hilarisch en tekenend voor de chaos bij LeasePlan was het feit dat nadat ik een mailtje aan Leaseplan zond met daarin de mededeling dat ik de zaak had voorgelegd aan de GESCIKKENCOMMISSIE ik een mail van leaseplan terugkreeg met de mededeling dat de klacht van mij ontvangen is en met een nieuw nummer weer geadministreerd is en dat er binnen 5 dagen contact opgenomen wordt ......\\r\\nMijn conclusie is dat gezien ook vele soortgelijke klachten op diverse forums lLeaseplan kennelijk een verdienmodelletje er in liegt met vermeende schades bij inlevering auto.gek is ook dat in mijn geval ereen week na de inname weer een inspectie zou hebben plaatsgevonden. Daar kan ik niets mee, de auto was niet meer in mijn bezit en ik kan niet controleren wat er gedaan is met de auto of wat er zogenaamd toen geconstateerd is .teneinde de BKR gurikka tactiek van LeasePlan te pareren zet ik de vermeende vordering op een derdenrekening van de GESCIHILLENCOMMISSIE.
Sterke punten
Voortraject ten tijde afsluiten contract is men aardig daarna kommer en kwel
Zwakke punten
Totaal negeren klantbelang Klachtafhandeling is abominabel.geen enkele keer ben ik enaderd hetgeen wel toegezegd is . Op 6 mails met argumenten en verzoek om gesprek is eenvoudigweg NOOIT Gereageerd.verzoek om toezending leesbaar bewijsmateriaal tig keer genegeerd.
Totaal. Begeren jlant
Review over LeasePlanNa 7 jaar leasen de auto die er wekelijks nog fantastisch uitzag ingeleverd bij LeasePlan. Tot mijn stomme verbazing kwam LeasePlan met nota van € 950 voor allerlei vermeende schades. Meteen protest ingediend en interne klacht protocol opgevolgd, dus eerst bij LeasePlan zelf de meeste voorgelegd. Kreeg meteen bericht dat mijn klacht in behandeling was genomen onder nummer 23256410 en dat er binnen 5 dagen contact met mij zou worden om de zaak op te lossen. Dat contact is er nooit geweest. Ik heb uiteraard beargumenteerd in diverse mails aangegeven waarom ik het niet eens was met deze nota daar is nummer op gereageerd maar in plaats daarvan werd het bedrag door LeasePlan geïncasseerd van mijn bankrekening. Ik heb dit gestorneerd en wederom aangeven dat ik graag inhoudelijke behandeling van mijn klacht wenste. Ik heb vier keer telefonisch contact opgenomen maar kreeg even zovele maken een vriendelijke medewerker die meldde dat e.e.a. bij de klacht afdeling thuis hoort en dat ze mij niet verder konden helpen behoudens dat zij de kwestie onder de aandacht bij collega zouden brengen. Ondanks toezegging dat de in asso maatregelen stopgezet zouden worden zolang de klacht ln behandeling was begon het toen te regenen met BKR dreigtaal. Het laatste nieuws was na weer mails en telefoons van mij dat de BKR melding niet door zou gaan. Kort daarop kreeg ik eindelijk een mail welke OP GEEN ENKELE WIJZE INGING OP MIJN ARGUMENTATIE EN VERZOEKEN ( meer speciaal het niet ingaan op mijn verzoek om wel duidelijke foto's van de vermeende schades) en waarin doodleuk vastgehouden werd aan het schadebedrag (met 2 eine wijziging waardoor het schadebedrag op €825 uitkwam. Derhalve heeft leaseplan niet de moeite genomen om serieus op de klacht in te gaan en heb ik inmiddels bij DE GESCHIKKENCOMMISSIE PRIVATE LEVEN de zaak voorgelegd onder zaaknummer 608699. Hilarisch en tekenend voor de chaos bij LeasePlan was het feit dat nadat ik een mailtje aan Leaseplan zond met daarin de mededeling dat ik de zaak had voorgelegd aan de GESCIKKENCOMMISSIE ik een mail van leaseplan terugkreeg met de mededeling dat de klacht van mij ontvangen is en met een nieuw nummer weer geadministreerd is en dat er binnen 5 dagen contact opgenomen wordt ......
Mijn conclusie is dat gezien ook vele soortgelijke klachten op diverse forums lLeaseplan kennelijk een verdienmodelletje er in liegt met vermeende schades bij inlevering auto.gek is ook dat in mijn geval ereen week na de inname weer een inspectie zou hebben plaatsgevonden. Daar kan ik niets mee, de auto was niet meer in mijn bezit en ik kan niet controleren wat er gedaan is met de auto of wat er zogenaamd toen geconstateerd is .teneinde de BKR gurikka tactiek van LeasePlan te pareren zet ik de vermeende vordering op een derdenrekening van de GESCIHILLENCOMMISSIE.
Sterke punten
Voortraject ten tijde afsluiten contract is men aardig daarna kommer en kwel
Zwakke punten
Totaal negeren klantbelang Klachtafhandeling is abominabel.geen enkele keer ben ik enaderd hetgeen wel toegezegd is . Op 6 mails met argumenten en verzoek om gesprek is eenvoudigweg NOOIT Gereageerd.verzoek om toezending leesbaar bewijsmateriaal tig keer genegeerd.
Oplichters
Review over LeasePlan5 jaar mijn auto geleasd. In eerste instantie geen problemen, dit begon bij het inleveren einde contract.
Tijdens de voorinspectie word elk putje uitvergroot en omcirkelt. Hierbij was ik zelf aanwezig. Dit werd overigens wel door een vriendelijke man gedaan. Keurig in de mail hiervan een rapport ontvangen. Je denkt dat het hiermee klaar is maar nee dit wordt nog een keer gecontroleerd en geïnspecteerd door iemand op een werkplaats. Daar zijn blijkbaar nog meer dingen uitgekomen die je zelf niet meer kan controleren. Geld wordt ondertussen al geïnd dmv automatische incasso.
Ze beweren eigen risico 300 euro. De rest zouden ze verhalen bij mijn verzekering? Eindstand, weer een torenhoog bedrag wat zomaar wordt afgeschreven. Nota erna ontvangen: melding niet verhaalbare/geaccepteerde schade. En wat is dat dan? Dat is nergens te vinden.
Online staat er een lijstje dat dit ontbrekende dingen kunnen zijn. Alles zat er in en er ontbrak niks. Ik wacht nog steeds op een specificatie hiervan. Bedrag had ik teruggeboekt omdat ik een specificatie wilde hebben van deze ‘schade’. Ik ontving dagelijks sms en e-mail berichten met het nadrukkelijke verzoek om de nota te betalen. Ik heb dit uiteindelijk na 3 weken gedaan omdat ik bijkomende kosten wilde voorkomen.
En nog steeds weet ik niet wat de schade is. Telefonisch contact gehad, elke medewerker zegt iets anders. Waardeloos!
Sterke punten
Snel met onderhoudsafspraken
Zwakke punten
Communicatie
ook ik benslachtoffer geworden
Review over LeasePlanGeachte heer/mevrouw,
Al ruim 3 maanden veder !!! na mijn klachtmail/brief/terugenlverzoeken
Ik wil graag mijn ongenoegen uiten over mijn recente ervaring met Leaseplan/Ayvens. Ik heb telefonisch een auto besteld met een medewerker, waarbij ik duidelijk heb aangegeven dat mijn vereisten een rookvrije auto en parkeersensoren waren. Helaas ontving ik een auto die sterk naar sigaretten rook en zonder parkeersensoren. Bovendien had de auto een lekke band en waren er geen autopapieren aanwezig.
Ondanks meerdere telefonische en schriftelijke pogingen tot contact, heb ik geen reactie ontvangen. Ik verzoek u dringend om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen en een passende oplossing te bieden.
Anders ben ik genoodzaakt om mijn rechtsbijstandverzekering te schakelen.
Met vriendelijke groet,
Slachtoffer van Leaseplan/ayvens
Sterke punten
Wat mij betreft zijn het oplichters
Zwakke punten
Wat mij betreft zijn het oplichters
Verschrikkelijk bedrijf.
Review over LeasePlanWat een vreschrikkelijk bedrijf.. Mijn \\\\\\\\\\\\\\\"redrive lease\\\\\\\\\\\\\\\" Tesla Model S (auto van 100.950,- euro) is in een erbarmelijke staat bij mij binnen gekomen. Beide bumpers en een dorpel in een compleet verkeerde kleur gespoten ( Roze op een rode auto), Verlichting niet in orde. Koplampen verschillend defecten,maar beide defect ( APK Afkeur en NET in MEI APK goedgekeurd, hoe dan?) Ruitenwisser extreem slecht, wat ook APK afkeur moet zijn en de winterbanden zaten er nog onder ( eind Juni ) en dat wordt je niet niet eens verteld als ze hem afleveren. Dan blijken er nog tal van andere gebreken aan de auto zoals stoel rugleuning werkt maar aan een kant, meerdere deur rubbers los of in slechte conditie (gescheurd) .Camera's werken niet naar behoren ,diverse krassen in de "nieuw fout gespoten" onderdelen, witte verfspetters over een groot deel van de auto, bumpers niet correct gemonteerd en Tesla de schuld geven.....Spatborden niet correct uitgelijnd..... en de ellende gaat maar door...Ik kan alleen maar adviseren, zoek naar een ander leasebedrijf want zelfs Tesla en ANWB hebben de conditie gezien en snappen niet waar Leaseplan aka Ayvens denk mee weg te komen. Er ligt daarom al een oficiele klacht bij ANWB en ik weet welk bedrijf deze auto zo heeft mishandeld, dus overweeg ook de BOVAG in te schakelen en vragen of dit de kwaliteit is die ze waarborgen.. Lijkt me sterk..Maar dan ook:Telefonisch zijn ze niet bereikbaar want je bent 45 minuten "de eerstvolgende beller", via de APP zeggen ze te zullen bellen, maar dat gebeurt dus niet en email kun je krijgen van verschillende mailadressen als leaseplan, lpln, Ayvens maar nergens staat een naam van de persoon die je de mail stuurt en nog veel erger... er staat een telefoonnummer bij die, als je hem belt, helemaal niet bestaat !!!! En toen: Een email dat ik een bekeuring had gereden... En dat had ik gedaan VOOR ik de auto had ontvangen... Probeer ze dat maar eens duidelijk te maken...Alles geprobeert... Dus ze incasseren het bedrag...en ik had ze beloofd deze te storneren.. En ze incasseerde zelfs nadat ze hadden toegegeven dat het niet mijn bekeuring was. Dus als je zit te wachten op een dikke bak ellende, dan alleen kan ik dit boeventuig adviseren. Want ellende kun je met busladingen verwachten. Ik ben al vanaf de aflevering bezig met Profile en Tesla Den- Haag om er een beetje wat van te maken.. Maar dat kost me bakken met tijd en Kilometers.. Bedankt LP / Ayvens... Ik hoop van harte dat er veel mensen zijn die naar echte leasebedrijven doorlopen.
Sterke punten
Je negeren en beloftes niet nakomen. onpersoonlijke emails sturen met opmaak alsof het oplichters zijn met valse telefoonnummers..
Zwakke punten
Slecht bereikbaar en totaal respectloze omgang met de lease auto en de klant... Ronduit schofterig Ook onder de nieuwe naam Ayvens eenzelfde slechte situatie..
Verschrikkelijk bedrijf.
Review over LeasePlanWat een vreschrikkelijk bedrijf.. Mijn \\\"redrive lease\\\" Tesla Model S (auto van �100.950,-) is in een erbarmelijke staat bij mij binnen gekomen. Beide bumpers en één dorpel in een compleet verkeerde kleur gespoten ( Roze op een rode auto), Verlichting niet in orde. Koplampen verschillend defecten,maar beide defect ( APK Afkeur en NET in MEI APK goedgekeurd, hoe dan?) Ruitenwisser extreem slecht, wat ook APK afkeur moet zijn en de winterbanden zaten er nog onder ( eind Juni ) en dat wordt je niet niet eens verteld als ze hem afleveren. Dan blijken er nog tal van andere gebreken aan de auto zoals stoel rugleuning werkt maar aan één kant, meerdere deur rubbers los of in slechte conditie (gescheurd) .\\r\\nCamera's werken niet naar behoren ,diverse krassen in de \\\"nieuw fout gespoten\\\" onderdelen, witte verfspetters over een groot deel van de auto, bumpers niet correct gemonteerd en Tesla de schuld geven.....Spatborden niet correct uitgelijnd..... en de ellende gaat maar door...\\r\\nIk kan alleen maar adviseren, zoek naar een ander leasebedrijf want zelfs Tesla en ANWB hebben de conditie gezien en snappen niet waar Leaseplan aka Ayvens denk mee weg te komen. Er ligt daarom al een oficiele klacht bij ANWB en ik weet welk bedrijf deze auto zo heeft mishandeld, dus overweeg ook de BOVAG in te schakelen en vragen of dit de kwaliteit is die ze waarborgen.. Lijkt me sterk..\\r\\nMaar dan ook:\\r\\nTelefonisch zijn ze niet bereikbaar want je bent 45 minuten \\\"de eerstvolgende beller\\\", via de APP zeggen ze te zullen bellen, maar dat gebeurt dus niet en email kun je krijgen van verschillende mailadressen als leaseplan, lpln, Ayvens maar nergens staat een naam van de persoon die je de mail stuurt en nog veel erger... er staat een telefoonnummer bij die, als je hem belt, helemaal niet bestaat !!!! \\r\\nEn toen: Een email dat ik een bekeuring had gereden... En dat had ik gedaan VOOR ik de auto had ontvangen... Probeer ze dat maar eens duidelijk te maken...Alles geprobeert... Dus ze incasseren het bedrag...en ik had ze beloofd deze te storneren.. En ze incasseerde zelfs nadat ze hadden toegegeven dat het niet mijn bekeuring was.\\r\\nDus als je zit te wachten op een dikke bak ellende, dan alleen kan ik dit boeventuig adviseren. Want ellende kun je met busladingen verwachten. Ik ben al vanaf de aflevering bezig met Profile en Tesla Den- Haag om er een beetje wat van te maken.. Maar dat kost me bakken met tijd en Kilometers.. Bedankt LP / Ayvens... Ik hoop van harte dat er veel mensen zijn die naar echte leasebedrijven doorlopen.
Sterke punten
Je negeren en beloftes niet nakomen. onpersoonlijke emails sturen met opmaak alsof het oplichters zijn met valse telefoonnummers..
Zwakke punten
Slecht bereikbaar en totaal respectloze omgang met de lease auto en de klant... Ronduit schofterig \\r\\nOok onder de nieuwe naam Ayvens eenzelfde slechte situatie..
Lease hier niet
Review over ArvalEnkel slechte ervaringen sinds ik klant ben bij Arval, dit was helaas geen keuze, ik was slachtoffer van een overname door Arval bij een partij waar ik naar tevredenheid leaste. Sinds de overname is de communicatie waardeloos, alles is duurder geworden en Arval houdt zich niet aan afspraken en reageert amper n.a.v. telefoongesprekken of email.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Lease hier niet!
Review over ArvalHelaas moest ik 1 ster geven om een review te kunnen schrijven.
Vorig jaar (toen nog justlease) een lekkend remlicht (onderhoud) en hierdoor schimmel in de bekleding. Eerst naar een verkeerde garage gestuurd dus extra tijd en moeite maar uiteindelijk het remlicht gefixt. De bekleding heb ik zelf moeten laten reinigen. Vervolgens krijg je een rekening van €150 eigen risico vanwege schade???? Na dagen proberen te bellen het het hele verhaal maar via mail verstuurd. Uiteindelijk telefonisch contact gehad en werd aangegeven dat dit om een registratie fout ging wat opgelost zou worden. Dit is nooit gebeurd en een maand geleden werd het bedrag ineens via een automatisch incasso van mijn rekening afgeschreven welke ik gelijk teruggeboekt heb. Opnieuw het hele verhaal via mail+Telefonisch contact met mevr E Versluis besproken en uitgelegd. Er word beweerd dat al mijn vorige mails niet aangekomen zijn maar er nu actie word ondernomen en de juiste afdeling het in behandeling gaat nemen. Ondertussen ontvang je nog wel mails met dreigementen betreft incasso kosten. Nu weer een aantal weken+mails verder en het probleem is nog steeds niet opgelost.
Het is absurd dat doordat zij hun zaken niet op orde hebben je hier als betalende klant de dupe van bent. Ze zijn moeilijk te bereiken/afspraken worden niet nagekomen/fouten niet recht getrokken. Je voelt je tótaal niet serieus genomen en aan het lijntje gehouden. Helaas zit je vast aan een contract en ik ben nu al bang wat voor ellende er nog meer komen gaat.
Mensen gaan leasen om zorgeloos te kunnen rijden en dat is nu duidelijk niet het geval.
Arval leasing
Review over ArvalNa lang twijfelen , gekozen voor Arval.
Mails worden vlug beantwoord.
Telefonisch contact verloopt altijd vlot en de personen die ik aan de lijn heb gehad waren altijd vriendelijk!
Sterke punten
Vriendelijk , behulpzaam
Af blijven!!!!
Review over DTC LeaseLeugens en onbeleefd!!!! Geen schaamte hebben deze mensen. Lokken met 7.5%. Uiteindelijk is 9.3!!! Geworden. Afblijven!!!!
Sterke punten
Geen schaamte
GEEN ZAKEN MEE DOEN
Review over ArvalNa ruim 6 jaar klant te zijn geweest van dit fantastische bedrijf, kan ik jullie een goede en eerlijke review schrijven, met mooie mails vanuit het bedrijf met een prima klantenservice. Ik hoop dat jullie mijn sarcasme al proeven.
Na eerst 4 jaar een leasecontract te hebben gehad, moest ik door een relatiebreuk het contract beëindigen. Volgens de voorwaarden van het leasecontract, mocht je wanneer je ging uit elkaar ging dit zonder boete opzeggen. Helaas zat er natuurlijk hier al het eerste addertje. Dit kon alleen wanneer je getrouwd was, uit elkaar gaan na een relatie van 13 jaar, een geregistreerd partnerschap en een gezamenlijke hypotheek, viel daar natuurlijk niet onder. Hier trok ik helaas aan het kortste eind, maar gelukkig na heel veel getouwtrek en geen nieuwe hypotheek kunnen afsluiten door dit leasecontract, vonden we daar Jos, een fijne medewerker die mijn leasecontract zonder boete kon omzetten naar een tijdelijke huurovereenkomst voor de resterende looptijd. Geen BKR meer, het enige verschil, een groter eigen risico en een tientje per maand meer. Opgelost, Jos bedankt!
Wat Jos alleen niet had verteld, was dat de kilometerbundel ook even iets minder was met dit nieuwe contract, en inderdaad door mijn eigen stommiteit is mij dit niet opgevallen in het contract en heb ik dit ondertekend. Nu is het tijdelijke huurcontract afgelopen en komt er een factuur van €1392,09 voor gemaakte meerkilometers. Helaas, is dit uiteraard mijn eigen fout. Jos is inmiddels natuurlijk niet meer werkzaam bij het bedrijf en de opgeslagen telefoongesprekken, waar Jos garandeert dat er verder niets veranderd, die wilt het bedrijf uiteraard niet vrijgeven. Wat wel in het contract staat: altijd en overal bereikbaar, maximale flexibiliteit, per kwartaal de mogelijkheid je kilometerbundel aan te passen, een kilometerbundel op maat en het meest belangrijke: meerkilometers worden per 12 maanden belast. Waardoor je dus uiteindelijk niet voor verrassingen komt te staan en je netjes de mogelijkheid zou hebben tje anticiperen en de bundel aan te passen. Eigenlijk op al deze punten laat dit fijne bedrijf wel de steekjes liggen.
Natuurlijk ben ik dus in bezwaar gegaan tegen deze factuur en het verhaal geprobeerd uit te leggen, hopende op wat begrip voor de situatie en samen tot een coulance of regeling konden komen. Deze mails kwamen terecht bij Nikki, een iets minder klantvriendelijke medewerker dan Jos, totaal niet probleemoplossend denkend, reageert soms even een paar maandjes niet en verteld je doodleuk dat ze inderdaad als bedrijf steekjes hebben laten vallen, maar zich alsnog niet houdt aan de contractvoorwaarden.
Mijn mening is: bedrijf is niet te vertrouwen, klant onvriendelijk personeel, houden zich niet aan contract voorwaardes, laten je stikken als je hulp nodig hebt of ontevreden bent, reageren als je geluk hebt binnen 3 maanden op je mailtje.
Ik upload even wat klantvriendelijke mails van Nikki mee in de bijlage en ook het contract en de voorwaardes. Dan mogen jullie zelf bepalen of je met dit bedrijf in zee wilt gaan.
Sterke punten
Geld innen en niet reageren.
Zwakke punten
Klant onvriendelijk personeel, geldwolven, niet aan voorwaardes voldoen van contract,
Afzetters
Review over MisterGreenNa 18 maanden is het leasebedrag al met meer dan 120€ per maand opgeslagen.
Zwakke punten
Levering 14 maanden vertraging tov de vooropgestelde leverperiode.
Non existent service
Review over Toyota Private LeaseThe clients' job is to pay the bills and keep their mouth shut. As soon as soon as there is a problem with the car that needs fixing, they don't deliver their contractual obligations. \\r\\nIt has been 7 weeks they keep postponing to repair our lease car. \\r\\nCompletely unacceptable.
Sterke punten
The brand is still strong.
Zwakke punten
The service you pay for is non existing. Private lease and the dealer and keep pointing at each other,
Prijsverhogingen
Review over MisterGreenBelachelijk bedrijf. Ik zit nu (met klagen) op een prijsverhoging van 15% in anderhalf jaar. Mijn leaseprijs is dik 90 euro omhoog gegaan. Andere lease maatschappijen doen dit beslist niet. Als ik niet had geklaagd was er al een prijsverhoging geweest van 19% in anderhalf jaar! Lease hier niet. Schadeherstellers klagen over ze omdat ze moeilijk doen met geld en vervangend vervoer. De klant is hier veelal de dupe van.
vreselijk
Review over LeasePlanje staat 45 minuten in de wacht. reageren te traag op mail. Niet mee in zee gaan!
Geen reactie
Review over JustleaseDe airco in mijn geleasde Ford Puma werkt al een tijdje niet goed. De door JustLease opgegeven onderhhoudsbedrijven (Bosch en KwikFit) kunnen, na inspectie, niet verder helpen. Het is meer dan een kwestie van gas bijvullen en ik word daarvoor doorverwezen naar een échte Ford dealer. Hoe hiermee om te gaan heb ik per mail voorgelegd aan de klantenservice. Krijg echter geen reactie. Ook niet na enkele reminders gestuurd te hebben o.a. via social media. Ook telefonisch vrijwel niet te bereiken. Wil de airco zo snel mogelijk weer werkend krijgen, maar durf niet op eigen houtje naar een dealer te stappen, bang om voor de kosten op te draaien. Zo'n klantenservice moet toch goed bereikbaar zijn?!
Onbereikbaar!!!
Review over Hiltermann Lease GroepDeze mensen zijn niet te bereiken. Wanneer ze je willen binnenhalen zijn ze oké. Zodra je binnen bent is Service 0,00.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onbereikbaar
Ze houden je aan het lijntje
Review over DTC LeaseMeerdere aanvragen gedaan, meerdere malen gebeld, er werd gezegd dat er teruggebeld zou worden of een terugkoppeling zou worden gegeven, maar tot op heden is er niets gebeurd. In de tussentijd zijn de auto's verkocht aan andere klanten.
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
Kom je woorden na.