Begin januari 2015 mijn leaseauto (Volvo V70) na 3 jaar ingeleverd. Conform contract mocht ik 105.000 km rijden. Door allerlei omstandigheden (opdrachten dicht in de buurt, paar maanden zonder opdracht) maar 60.000 km gereden. Dan wordt bij de afrekening een nieuwe leaseprijs herberekend, maar deze ligt slechts iets onder de originele leaseprijs. De meer/minderkilometers worden direct doorgestreept, dus hier kan je dan geen aanspraak op maken. Dit geldt bij een afwijking van 10% in de verreden kilometers.
Ik ging er vanuit een substantieel bedrag te gaan ontvangen (ik had immers 45.000 te weinig kilometers gereden), maar dit viel toch behoorlijk tegen. Eerst krijg je een dikke creditfactuur met de minder kilometers en een paar weken later kan je alles weer terugbetalen. Per saldo aan herberekende leaseprijs 1.200 teruggekregen. In mijn geval scheelt dit 1.400,- ex BTW. Klacht indienen heeft eigenlijk geen zin, want ze komen met allerlei artikelen uit het contract om zichzelf te verdedigen en geven totaal geen duidelijkheid hoe de herberekende leaseprijs is opgebouwd. Alleen maar vage uitspraken dat het onderhoud bij 60.000 km net zo hoog is als bij 105.000 km. Over afschrijving en verzekering wordt gezegd dat dat dit geen invloed heeft op de leaseprijs. Ik heb bijvoorbeeld 2 offertes opgevraagd voor dezelfde auto, maar 1 offerte met 60.000 km en de ander met 105.000 km. Hierin zit maandelijks een schil van 75,-. Over een periode van 3 jaar is dit dus 2.700,-
Ik heb hierover meerdere emails gestuurd. Deze worden wel netjes beantwoord, maar over de inhoud blijven ze schimmig. Is totaal ontransparant qua herberekening van de leaseprijs.
Kortom: LeasePlan heeft mij voor zo'n 1.400,- opgelicht!!! Nog aan zitten denken om ze juridisch aan te pakken om transparantie inzake hun leaseprijzen af te dwingen, maar na een paar dagen van bezinning heb ik besloten dit geschil maar los te laten. Vorige week bij mijn huidige opdrachtgever geadviseerd om geen zaken te doen met LeasePlan (een aantal leaseauto's lopen tegen einde contractdatum), dus daar haal ik dan maar mijn genoegdoening uit. Ik zal nooit meer een auto leasen door mijn ervaringen met LeasePlan. Ik rijd nu in een 2e hands Volvo V70 (iets ouder en meer kilometer dan mijn vorige leaseauto). Lekker gekocht in privé, geen bijtelling, geen torenhoge leaseprijzen....heerlijk! Had ik veel eerder moeten doen.
Sterke punten
Alles online
Zwakke punten
Ontransparant qua leaseberekeningen, onbetrouwbaar, uiteindelijk heel duur
Bezoek LeasePlan Reviews over LeasePlan
Uiteraard vinden we het heel vervelend als klanten niet tevreden zijn over onze dienstverlening.
Sinds 2013 hanteert LeasePlan Meer Minder prijzen. Dat is een voorspelbare wijze van afrekenen die vooraf inzicht geeft in de tarieven bij meer of minder kilometers. Deze manier van werken is transparant en geeft de leaserijder vooraf inzicht in de kosten als er meer of minder kilometers met de auto wordt gereden. Helaas is de Volvo V70 in het hierboven genoemde voorbeeld niet gecalculeerd op basis van Meer Minder prijzen. Wat betreft de opbouw van de leaseprijs van deze auto. Op verzoek van de klant is het leasetarief tussentijds bijgesteld (gehercalculeerd) en heeft er een terugbetaling plaatsgevonden. Bij het inleveren van de leaseauto is het contract voor een tweede keer gehercalculeerd. Deze laatste afrekening is daardoor wellicht lager uitgevallen dan vooraf werd verwacht. Kijk voor meer informatie over de voor- en nadelen van kopen en leasen en onze Meer Minder prijzen op onze website.
Ook bij mij heeft LeasePlan een soortgelijke aktie gedaan. Na veel heen en weer gemail, veel verschillende personen, schijnbaar nooit van een case-manager gehoord. Nu kwam er opeens een berekening uit de hoge hoed waar de km's die ik gereden heb met vele verschillende andere auto's omdat mijn eigen auto vaak niet functioneerde (Peugeot 508 Hybride, ook een afrader). Heel toevallig exact het aantal km's wat ik volgens contract minder gereden zou hebben. Al met al LeasePlan, afzetters, oplichters en zéér klant onvriendelijk. Totale afrader!!!!!!
Ook ik zal nooit meer een auto leasen bij lease plan!! Gedurende de looptijd van het contract was er weinig op aan te merken, maar na het inleveren van de auto bleven ze gewoon doorgaan met factureren. Hoop schimmige volledig ondoorzichtige facturen, waaruit geen wijs te worden was. Ik heb een bedrijf wat werkzaam is in de hotel branche en uiteraard heb je het dan wel een sover het leasen van auto's, waar en waarom. Ik raad het iedereen af, of je moet het prettig vinden om opgelicht te worden. Absolute afrader dus!!!
Beste heer/mevrouw De Jong, heel erg vervelend om dit te vernemen. Graag zou ik voor u willen uitzoeken wat er precies heeft afgespeeld. Heeft u wat meer informatie voor mij, zodat ik hiermee aan de slag kan? Ik verneem graag van u.
Pas op met dit bedrijf je word opgelicht echt geen zaken doen met dit bedrijf mijn tip koop een auto ik heb via een ander bedrijf een auto gereleased na 4 maal naar de garage te zijn geweest en allelei klachten te hebben gehad wou ik van het contract af zij leveren een slechte auto af en dan moet ik de boete van 3700 euro betalen ex btw dit is pure oplichting van dit bedrijf zij hebben een wanprestatie geleverd en daar moet ik voor betalen
Ook gevoel opgelicht bij inleveren auto. Niets bespreekbaar..betalen!
Ik laat het gewoon voorkomen en neem al deze recensie ook mee want dat dit nu bij meerdere mensen is gebeurd is me we duiderlijk meschien kunnen we ons met z.n allen samen voegen en dan een vuist maken tegen Lease plan
Grote oplichters,malafide bedrijf ik hoop dat ze spoedig failliet gaan
En wij zijn dus ook de sigaar
Wij hadden een contract van 15000 km per jaar wat dus uit komt op 75000 km in 5 jaar als het leasecontract afloopt nu hebben wij maar 49800km gereden met de auto maar omdat wij de auto twee weken eerder in geleverd hebben dan het leasecontract krijgen wij niets terug wat maakt het nou uit of die auto hier staat of bij hun ze hebben ook nooit contact op genomen in de tussentijd ik heb ook netjes elk jaar mijn kilometer stand door gegeven ze hadden dus ook kunnen zien dat het minder was. nee deze maatschappij zijn boeven eerst klas
Willen degene die opgelicht zijn door leaseplan contact met mij opnemen via [email protected] of bellen naar 0640686812. Ik wil een zaak beginnen tegen ze. Alle hulp is welkom
Ik ben ook gedupeerde van Leaseplan.
Sinds 20 september 2019 lease ik een Opel Karl 120 Jaar Edition vias Leaseplan.
De auto bezorgt mij al vanaf dag 1 stevige rugklachten, en aangezien ik al rugpatient ben is dat verre van ideaal.
Een proefrit in de Opel Karl heb ik nooit kunnen maken, alleen kwam ik er bij aflevering van de auto pas achter waarom.
De Opel Karl werd nl. niet meer gemaakt.
Gelukkig wordt je dan de mogelijkheid geboden om van dit martelvoertuig af te komen na 1 jaar lease.
Tenminste, die indruk wordt gewekt.
Echter maken ze dat financieel zo goed als onmogelijk.
Men bied 3 opties:
1. Contract afkopen.
2. Contract laten overnemen door particulier.
3. Auto laten overkopen door een dealer
Andere stoel was ook nog een mogelijkheid
De eerste optie is een peperdure, dus die valt voor mij sowieso al af.
De tweede optie heb ik tot nu toe 0,0 respons gehad.
Er was echter wel een gegadigde voor de derde optie, het laten overkopen door een dealer.
Echter vind Leaseplan het nodig om hier een stok in het wiel te steken.
Men wil nl. voor de Opel Karl het "astronomische" bedrag hebben van € 11.000,-
Een bedrag die de auto, volgens meerdere dealers, en de koerslijst van de ANWB totaal niet waard is.
Zelfs niet met de door mij toegevoegde opties als DAB+ radio en Intellilink 4.0 navigatiesysteem.
Het hoogste dat een dealer bereid was te betalen was € 8.500,-, een prijs die ook verschillende sites als waarde aangeven.
Want op verschillende sites wordt de Opel Karl al voor rond de € 10,930 euro aangeboden.
Andere stoelen voor de Opel Karl zijn door Opel niet leverbaar.
Stoelen van een ander merk zijn peperduur of jagen mijn leasebedrag fors de hoogte in waardoor ik het leasebedrag niet meer kan voldoen.
De lage lease was juist een reden om de Opel Karl te gaan leasen in the first place.
Leaseplan weigert echter om water bij de wijn te willen doen en blijft halsstarrig vasthouden aan die € 11.000,-.
Nog 3 jaar in dit helse voertuig moeten rijden zie ik, en mijn rug al helemaal, niet zitten.
Zelfs de 20 kilometer heen en terug naar mijn werk is al een kwelling.
Vakantie kan ik de komende 3 jaar wel vergeten, dat ga ik mijn rug niet aandoen.
Ik rijd alleen grote afstanden als het echt niet anders kan, maar liever niet.
Heb Leaseplan ook even laten weten met de gehele gang van zaken absoluut niet blij te zijn en er alles aan te gaan doen om onder dit wurgcontract uit te komen.
Heb ze meteen ook even naar hun IBAN gevraagd zodat mijn fysiotherapeut, die ik nu beslist nodig ga hebben, alvast weet waar hij de rekeningen van mijn behandelingen naartoe kan sturen.
Bezoek LeasePlan Reviews over LeasePlan