Bij Stern Lease hebben klanten de mogelijkheid om gebruik te maken van de optie 'private lease' oftewel 'privé lease". Stern Lease is namelijk een van de grootste bedrijven op de autmotive markt en de leaserijders hebben daar alleen profijt van. Zo profiteert men bijvoorbeeld van het inkoopvoordeel van Stern Lease. Een nieuwe auto leasen als particulier kan al voor minder als 200,- per maand. Klanten krijgen altijd een scherp maandtarief. Hierin is het uitgebreide mobiliteitspakket van het landelijk netwerk van Stern Lease inbegrepen. Klanten die een auto leasen bij dit bedrijf hebben als voordeel, dat ze onbezorgd kunnen rijden tegen een scherpe maandprijs, krijgen een SternMobiity Card Blacklabel met 24/7 mobiliteitsservice, hebben geen onverwachte onderhoudskosten en nog veel meer. Verder beschikt Stern Lease ver het keurmerk "private lease". Dit is een kwaliteitskeurmerk om een betrouwbaar privé leasecontract af te sluiten. Men kan op basis van dit keurmerk erop vertrouwen, dat men een veilig, verantwoord en vertrouwde auto leaset.
Ondernemers hebben bij Stern Lease ook de mogelijkheid om gebruik te maken van de zakelijk lease opties van dit bedrijf. Hierdoor kan men zich volledig focussen op het ondernemen en in mindere mate over de mobiliteit van het bedrijf. Men kan in dit geval bijvoorbeeld een personenauto of bestelauto zakelijk leasen. Men laat dan het beheer en de financiering van het wagenpark van de onderneming volledig over aan Stern. Men heeft dan meer ruimte voor andere investeringen en profiteert ook nog van het landelijk netwerk en het ongekende grote mobiliteitspakket. Stern gaat ervan uit dat elke onderneming uniek is en eigen stelt aan haar mobiliteit. Op basis hiervan gaat Stern samen met de ondernemer na welke de beste leaseconstructie kan zijn voor het wagenpark van een bedrijf. Men heeft ook de mogelijkheid om de volgende leasepakketten te kiezen: - Full operational lease - Starterslease - Shortlease - Groenlease - Occasionlease - Sale & Leaseback
Bij Stern kunnen ondernemers ook een bestelwagen kopen, leasen en of huren. Stern biedt een totale mobiliteitsoplossing passend bij het bedrijf van de ondernemer. Stern biedt hierbij de garantie, dat er regelmatig onderhoud is van alle automerken, veel merken direct leverbaar zijn, er schadeherstel plaatsvind door het schadeherstelbedrijf van Stern, men geniet van scherpe prijzen door het groot netwerk van Stern en dat men een eigen contactpersoon krijgt welke gespecialiseerd is in de mobiliteit voor het MKB.
De mogelijkheid bestaat dat een auto van leaserijder verwisselt, maar dat de bijtelling voor meerdere jaren hetzelfde blijft. Dit is zeer voordelig als men een milieuvriendelijke auto met een lage CO2 uitstoot wilt leasen. Dankzij het groot landelijk netwerk van Stern, heeft men de keuze uit een groot voorraad jong gebruikte auto's voor een occasionlease. In sommige gevallen is er slecht sprake van 4% bijtelling. De voorwaarden van een occasionlease bij Stern zijn erg flexibel. Klanten kunnen zelf de looptijd bepalen en de hoogte van het maandbedrag. Daarnaast kan men op fiscaal gebied wellicht profiteren van een lagere bijtelling.De regels voor bijtelling van leaseautos in 2014 en 2015, belonen het rijden in een milieuvriendelijke auto met een lage CO2-uitstoot. Autos met een volledig elektrische aandrijving kan men zakelijk leasen met slechts 4% bijtelling. Stern levert ook diverse Plug-in Hybrid occasions, die met 14% of zelfs 7% bijtelling te leasen zijn.
Voor vragen en of opmerkingen kan men als volgt contact opnemen met de helpdesk van Stern: Lease T.: 0299-469200 Postbus 370 1440 AJ Purmerend Verhuur T.: 088-2926520 Postbus 92291 1090 AG Amsterdam Onderhoud T.: 088-2928121 Postbus 94949 1090 GX Amsterdam Schadeherstel T.: 088-2927100 Postbus 94949 1090 GX Amsterdam Financieren T.: 024-3665650 Postbus 6606 6503 GC Nijmegen Verzekeren T.: 024-3665650 Takenhofplein 2 Postbus 7000 6503 GM Nijmegen Stern Groep Postbus 94949 1090 GX Amsterdam
slecht
In februari was ik aangereden. Voleddig niet mijn schuld. In december - 9 maanden darnaa - heeft stren - 300 euro zonder enige toelichtitng vanaf mijn rekening afgeschreven. wij hebben geld teruggeboekt. Stern stelt dat ze hebben schade formulier niet onvangen. Wij hebben een schadefrmulier opnieuw aangeboden. Toch blijven ze vooldeig onterecht aanmaningen voor 300 euro sturen. Zonder enige uitleg waroom en zonder recht op die geld. Zeer slechte aroggante bv. .Klanten moeten betalen voor hun fouten in het system of fouten van mensen die daar werken. Wij hebben rechtbijstand toegelicht.
Sterke punten
geen, zooi.
Zwakke punten
ze weten echt niet waar ze aan toe zijn, klantservice is verschirkkelijk. Ik heb veel spijt dat ik een auto bij ze in lease heb.
Contract afkopen onmogelijk
Aanvankelijk van de Private Lease voor onze FIAT 500 ging alles vlekkeloos (aanschaffen is geen probleem vaak).
Echter nu willen we van het Private Lease contract af en reageert Stern niet meer. Eerst duurde het weken maar inmiddels komt er geen reactie meer. Het is dus niet mogelijk om het contract op te zeggen of af te kopen omdat Stern niet antwoord.
Via de mail of telefoon hebben we dit geprobeerd maar helaas.
Ook schommelen de maandbedragen van de afkoop. Ook is bijvoorbeeld de maand Juni goedkoper om het contract af te kopen dan de maand Juli, dat klopt helemaal niet.
Onze jurist gaat hier werk van maken, belachelijk dat dit bedrijf nog dit soort contracten mag aanbieden.
Sterke punten
Snelle verkoop, duidelijke communicatie en vriendelijk geholpen in de oude vestiging in Purmerend.
Zwakke punten
Snelheid reageren hoofdkantoor, bereikbaarheid, duidelijkheid, zakelijk en professioneel.
Slechte Leasemaatschappij
Inmiddels herhaaldelijk contact gezocht, klachten ingediend en beloftes om terug gebeld te worden, maar inmiddels niets, noppes nada gehoord. De auto staat al een week stil, we mogen en kunnen er niet in rijden ivm APK. Deze was tijdig “geregeld” maar door het niet in voorraad zijn van een product nog niet geregeld. Stern geeft verder niet thuis voor een oplossing.
Sterke punten
Mooie praatjes en loze beloftes
Zwakke punten
Wel zeggen, niet doen.
Laten je gewoon in de kou staan
Zodra je klant bent kun je alle service wel vergeten. Communicatie is traag of niet bestaand. Je wordt genaaid waar je bij staat. Moet gewoon betalen voor (slecht!) vervangend vervoer. Geven verschillende antwoorden op vragen, weten totaal niet waar ze het over hebben. Schofterig bedrijf. Bespaar jezelf een hoop ellende en lease hier niet!
Sterke punten
- Voordat je klant wordt, word je als koning behandeld.
Zwakke punten
- Als je eenmaal klant bent dan word je als vuil behandeld.\\r\\n- Communicatie als je eenmaal klant bent duurt eeuwig of je krijgt gewoon helemaal geen antwoord.\\r\\n- Personeel is onbeleefd en denkt absoluut niet met je mee.\\r\\n- Voorwaarden zijn slecht.\\r\\n- Zijn ontzettend duur voor de (niet bestaande) service die je krijgt.
klacht
Geachte heer/mevrouw,
Door een gebeurtenis op 02-08-2021 heb ik schade aan mijn bestelbus met kenteken ( VJG-96-B) opgelopen die ik wat zal toelichten hieronder. Ook wil ik hierbij een klacht indienen op de dienstverlening die jullie hebben verleend en jullie wijze van het handelingen van zulke schades.
Helaas zijn de bestuurderstoel en de bijrijder stoel eruit gehaald en meegenomen op een vervelende wijze, waardoor er nogmeer schade is komen te ontstaan. Ook is het dashboardkastje eruit gehaald.
Door het wegnemen van de stoelen is er flink wat schade opgelopen aan de deuren, waardoor deze nu luide/krakende geluiden maakt wanneer de deur open- en dicht wordt gedaan. Dit wordt steeds erger met de tijd mee.
Ook is er een schade aan de voorkant van de bestelbus opgelopen, namelijk een redelijke kras boven de koplamp. Dit is niet representatief.
Wij hebben dat gelijk bij de verzekeringsmaatschappij voorgelegd, echter tot onze spijt wordt er aangegeven dat zij alleen de stoelen zullen repareren, terwijl de stoelen schade aan de deuren hebben veroorzaakt. Stoelen kunnen niet uit het raam worden gehaald en het is overduidelijk dat het tijdens de gebeurtenis zijn beschadigd.
Dat is niet de dienstverlening die wij van jullie verwachten en het is uiteraard niet de bedoeling dat wij zelf dit gaan repareren.
Telkens wordt er aangegeven dat de inspecteur ons als leugenaar bestempeld en dat wij zelfs een schade inspecteur moeten laten regelen.
Inde maling genomen
We hebben de auto lease van mijn vrouw ingeleverd na 6 jaar laten wassen en poetsen ook de binnenkant.
Zag er als nieuw uit laten controleren op krassen en putjes steen slag de poetser die auto ziet er uit als nieuw de lease maatschapijmoet blij zijn met zo'n nette auto na 6 jaar
nu willen ze zeggen dat er grote krassen op zitten maar wij hebben foto's waar dat niet op zat en die zijn net voor inlevering genomen nu willen ze ons geld ervoor rekenen.
Geen zaken doen met stern ze hebben mij ook zakelijk genaaid super slecht bedrijf.
Zwakke punten
Ze moeten eerlijk zijn en niet mensen oplichten.
BEGIN ER NIET AAN!
Arrogante en niet klantvriendelijke medewerkers. Afspraken worden niet nagekomen. We hebben altijd netjes betaald en nooit betaalachterstanden gehad maar na afloop van het leasecontract brengen ze ook nog eens extra geld in rekening nadat je de auto hebt ingeleverd. Ik raad dit bedrijf niemand aan en we zijn erg blij dat we van ze af zijn.
Sterke punten
NIKS
Zwakke punten
Arrogante medewerkers.
Reageren nooit of laat op mails.
Komen afspraken niet na.
Brengen hoge kosten in rekening na inlevering van de auto.
Slechte service, niet klantvriendelijk.
Opgelicht.
Heb een nieuwe auto geleasd, dat dacht ik heb nu subsidie ontvangen voor een tweedehands auto omdat de auto al op kentekenend stond. Tevens auto met mankement acht keer naar garage gereden voor het opgelost was. Geen compensatie omdat het volgens Stern Lease het onderhoud noemt. Ben de helemaal klaar mee nooit meer. Een auto leasen bij Stern Lease.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Trage reacties, niet toe de punt.
Niet niet niet bij leasen!
Auto geleased in Alkmaar. Toen gingen ze verhuizen naar Purmerend. Dus zit daar het onderhoud. En nu zitten ze opeens in Amersfoort. Moet ik daar heen voor onderhoud. Kost me een dag en een tank benzine.
Schandaligeoplichters. Echt een fout bedrijf.
Sterke punten
Niets
Zwakke punten
Duur
Instabiel
Slechte communicatie
Oplichters
Drama, Drama, niet doen!
Originele aanvraag op 20 september. Na zelf 5x keer gebeld te hebben en 3x gemaild, kreeg ik op 6 November een mail dat door de fusie er een achterstand is ontstaan en dat ik uiterlijk 15 November iets zou horen. Tot op heden nog geen reactie. De levertijd van de auto was 2 weken.
Bij een andere lease partij stond de auto binnen 2 weken voor de deur.