Reviews van deze auteur (30173)

Louche

Review over LeasePlan

LeasePlan: Behandelen klanten hetzelfde als dat louche autoverhuurbedrijven dat in het buitenland doen.

Ben al een jaar of acht klant van LeasePlan. Begin december liep mijn leasecontract van mijn Toyota af en werd er dus een afspraak gemaakt voor een wissel.
Auto gecheckt, geen schades oid, nieuwe auto ontvangen. So far so good.

2 maanden later krijg ik vanuit het niets ineens een factuur via mijn werkgever vanuit LeasePlan van €190,-. Na wat telefoontjes bleek het te gaan om een missende hoedenplank. Mij van geen schuld bewust zijnde de schuur in gedoken en inderdaad: daar lag nog een hoedenplank. Ivm de kinderwagen had ik die er tijden terug al uitgehaald. Maar goed, geen probleem dacht ik: hij is er nog, ik rij wel naar Almere toe- lever hem in, eind goed al goed.

En daar begint het “louche” van het verhaal. Na wat mailtjes (vanuit een algemene mailbox en dus niet door een specifiek persoon ondertekend) word er kort en bondig gezegd dat ik dikke vette pech heb. “Wij zijn het grote LeasePlan en jij een nietige particulier, dus je stikt er maar lekker in”.

Ondanks het feit dat ik de twee maanden vóór de rekening van €190,- geen belletje, mailtje of wat dan ook heb ontvangen (ik was me van geen kwaad bewust) hebben ze er schijt aan en moet ik gewoon betalen. Punt. Geen enkele toenadering, vorm van gesprek of wat dan ook.
Deze gang van zaken doet me erg denken aan het huren van een auto bij een shabby autohandelaar tijdens je vakantie. Je weet dat je genaaid wordt maar je kan er niks aan doen.

Natuurlijk vind ik die €190,- zuur, maar het totale gebrek aan respect en welwillendheid om een klant tegemoet te komen vind ik echt stuitend en frustrerend.

Kortom; heb je de keuze als particulier of zakelijk rijder: ga het deurtje van LeasePlan voorbij, er zijn zat anderen die (hopelijk) wél betrouwbaar zijn.

Zwakke punten
Totaal niet oplossings- of klantgericht. “Wij zijn groot en jij bent klein, dus je stikt er maar in.”

reacties: