Chagrijnige oplichters zijn het. Ik raad ze sterk af. Het volgende is mij overkomen:
De voorste remblokken van mijn auto waren helemaal versleten en je hoorde een schrapend geluid zodra je op de remmen ging. Ik rij al jaren zowel auto als motor en ik wist al van tevoren wat het probleem was.
Ik heb eerst per e-mail contact met hen opgenomen waarin ik aangaf wat het probleem is, mijn type auto en kenteken en vroeg specifiek naar de kosten van de reparatie (onderzoekskosten, of deze komen te vervallen bij het afnemen van een reparatie, prijsindicatie voor de benodigde werkuren en de materiele kosten)
Ik kreeg als antwoord terug dat ze er graag eerst zelf naar willen kijken en het probleem onderzoeken. Daarom werd ik uitgenodigd om de auto eerst langs te komen brengen.
Ik breng de auto langs, loop naar binnen en iedereen heeft daar een chagrijnige uitstraling. Ik word wel netjes ontvangen met een kop koffie. We gaan in gesprek en ze geven aan dat ze €50,- rekenen voor een half uur onderzoek (wat in mijn ervaring nogal duur is maar misschien heb ik in het verleden wat meer geluk gehad qua prijzen. Hier ga ik dus verder niet over oordelen). Ik geef aan waar het probleem in zit maar gaf toestemming dat ze ernaar kijken.
Ze zijn vervolgens 10 á 12 minuten weg (afhankelijk van wanneer je begint met tellen) waarna ik word gebeld met dat het probleem geconstateerd is aan de voorste remblokken (duhh'). Vervolgens vragen ze €195,- euro voor de reparatie.
Dit vind ik nog echt veel te duur en loop vervolgens naar binnen. Ik geef aan dat ik heb besloten niet de reparatie bij hen te laten uitvoeren omdat ik het te duur vind en graag alleen de onderzoekskosten wil betalen. Vervolgens krijg ik een lelijke blik toegekend alsof ik een vreselijk persoon ben. Prima jongens, maakt verder niet uit.
Maar daarna wel het lef hebben om €32,- euro te rekenen voor het even lekker rond rijden in mijn auto. Ik weiger dit en geef aan dat dit niet acceptabel is en benoem daarbij de redenen ervan. Gelijk pakt die man mijn autosleutels weg en probeert met mijn in discussie te gaan over dat ik het gewoon moet betalen. Nogmaals weiger ik en hij geeft aan iemand erbij te halen.
Hij loopt naar zijn computer toe, gaat lekker zitten en maakt verder ook geen telefoontjes of dergelijken. Een andere collega die daar werkt en niet betrokken is bij dit ongeval ziet mij daar zo lang wachten dat hij komt vragen of dat ik wel word geholpen. Ik geef dit aan omdat dat ze bij klachten jou ook kennelijk niet serieus gaan nemen en lekker hun tijd nemen alsof jij te onbelangrijk bent voor hen.
Uiteindelijk draait hij zich naar zijn collega toe die al de hele tijd naast hem zat en gaat met hem in gesprek. Die collega komt mij vervolgens te woord te staan en probeert uit te leggen waarom het gerechtvaardigd is dat zij dit bedrag rekenen. Hij geeft aan dat er 15 á 20 minuten aan de auto zou zijn gewerkt (wat simpelweg een leugen is gezien ik de tijd bijhield) waarbij er in de auto is gereden en deze ook binnen de garage zou zijn onderzocht en dat de afgesproken kosten €50,- zouden zijn voor een half uur werk en omdat het minder was, waren de kosten nu €32,-.
Ik geef aan dat ik al wist wat het probleem was en dit al meerdere keren heb aangegeven en dat er niet zo lang aan de auto is gewerkt als wat ze zeggen. Het maakt hem allemaal niets uit met zijn "afspraak is afspraak en je moet maar doen zoals we het zeggen" mentaliteit. Ik blijf weigeren.
Uiteindelijk om mij "tegemoet te komen" en verdere escalatie te vermeiden, hebben ze de kosten van de €32,- naar de €25,- gebracht. Om dit uiteindelijk maar gewoon af te sluiten ging ik daar mee akkoord en ben ik woedend met mijn auto vertrokken.
Echt waar, geld is het enigste wat deze mensen willen en jij als klant zijnde bent niets anders dan hun pinautomaat. Ik raad iedereen af om zaken met deze lui te doen. Bespaar je de energie, geld, tijd en stres.
Sterke punten
Koffie? Geen sterke punten voor zover ik het heb ervaren.
Zwakke punten
Oneerlijk, disrespectvol, gierig.