Reviews van deze auteur (95850)

Leaseplan oplichters!

Review over LeasePlan

LEASEPLAN! Goh wat kunnen jullie nog veel leren!!

Ik wil graag mijn ongenoegen uiten over de gehele gang van zaken. Het betreft een Nissan Micra private lease van leaseplan. Na heel wat mail verkeer en een vervelende telefoontjes van een aantal onvriendelijke personenen (nou zal ik ook niet altijd even vriendelijk geweest zij, maar actie zoekt reactie en inmiddels zit t me echt heel hoog) ben ik het nu echt beu. Je word van het kastje naar de muur gestuurd, en er word gewoonweg gelogen tegen je. De 1 zegt dit de ander weer dat.

12 augustus kwam iemand deze auto ophalen. Ik was op vakantie, dus mijn moeder heeft dit afgehandeld. Ik had in eerste instantie 5 augustus staan maar door een andere (overigens ook belachelijke) reden kon dat niet door gaan en moest dat op de laatste dag van het contract. Even kort: ik heb drie jaar een abonnement gehad voor 15000 km. Op het eind kon ik onder de 10000 per jaar km blijven waardoor ik 720 euro terug kon krijgen van jullie. Als ik m 5 augustus had ingeleverd had ik geen geld teruggekregen, maar juist bij moeten betalen doordat ik eerder uit contract zou gaan. Het enige dat ik wilde is de auto inleveren, en hij had van mij best tot de 12e in contract mogen blijven maar dat ging volgens leaseplan niet niet. Hele rare actie vind ik dit ook!!

Maar goed, ik kon er dus niet bij zijn. mijn moeder was al zenuwachtig want die vond t al niks dat de auto 5 dagen bij haar zou staan, en dat zij die auto nu in moest leveren.

Er komt een ontzettend vriendelijke man om de auto te inspecteren en een (denk ik) student om de auto op te halen. De inspectie volgt. Mijn moeder blijft binnen en laat de man zijn gang gaan en later belt ze me nog inzake de handtekening. De inspecteur staat naast haar en ik vroeg of de auto er goed uitzag. Hij zegt top! Heel vaak maakt hij anders mee, en er zijn twee (1 wist ik van, paar mm groot) hele kleine deukjes geconstateerd en een krasje, ook op de bumper zit een krasje. Deze zouden geen problemen opleveren zegt hij. (Overigens heb ik de auto zelf natuurlijk ook grondig geïnspecteerd, en ik wist heus wel dat er een klein deukje in zat van hoogstens een paar millimeter, maar twee of zelfs drie die heb ik niet ontdekt (daarom baal ik er zo van dat ik er zelf niet bij kon zijn).

Ik denk mooi…. En de mannen vertrekken met de auto.

Een week later, 19 augustus krijg ik een mail over de schades en dat er onacceptabele schades zijn geconstateerd, plus de melding dat me 150 euro in rekening zou worden gebracht.

Verbouwereerd ga ik bellen en mailen, maar ik kom nergens doorheen. Er word letterlijk tegen me gezegd: wat wilt u nu dat ik doe dan, ik kan er niets mee. Dus ik vraag naar iemand anders, maar die is er niet volgens deze persoon. Via de mail heb ik gevraagd om contact met me op te nemen, gebeurd niet. Ook op mijn laatst verstuurde mail geen reactie meer gehad. Ook krijg ik foto’s doorgestuurd waar drie kringen te zien zijn. In de mail staat dat de deuken 10 cm groot zijn. ja als je de hele cirkel opmeet wel ja, maar de daadwerkelijk deuk is nog geen cm!!

Ik zou de auto dan ook graag zelf een keer willen zien, maar ook dat kan/ mag niet volgens de man die ik aan de telefoon had!

Nja goed, ik nog 1 keer een mail gestuurd naar: insurance leaseplan. daar word nagenoeg bij alle recensies naar verwezen namelijk (stuur alsjeblieft een mail met je gegevens en dan gaan we kijken wat we voor je kunnen doen….. Nou geen ene ruk dus!). Ik word gebeld: de eerst die me vriendelijk te woord staat, en wat andere niet lukte, lukte hem wel!! Ik was bedaard en bereid de 150 euro te betalen. Oftewel, het juiste gevoel was terug. Had alles met hem besproken, maar het voornaamste was voor mij, dat dit me niet nogmaals zou overkomen. Mijn nieuwe auto heb ik afgesloten met 300 eigen risico. Ik wil dat natuurlijk naar 0 doen, en daar de kosten van weten. Hele goede tip van deze vriendelijke man. Ik bel met de private lease afdeling, en wat denk je: hork nummer 18 aan de lijn!!
Deze vrouw verteld me dat dat niet meer kan, dat had destijds bij het afsluiten van het contract gemoeten. Hadden ze me best op mogen wijzen overigens. Heb de auto nu 21 dagen waarvan 20 dagen in stilstand, heb er alleen in gereden met ophalen. En toch weer die keiharde muur!


Wat ik nu ga doen? Overal waar het maar kan ga ik dit verhaal posten en kenbaar maken. De ANWB vragen of ze wel weten met welke maatschappij ze zaken doen. Mijn rechtsbijstand inschakelen. Kortom alles in mijn macht om te zorgen dat dit niet meer mensen overkomt.

Heeft t nut: Nope hoogstwaarschijnlijk niet.

En dat alles voor 150 euro, en een klein bedrag voor verlaging eigen risico!

Sterke punten
Ontzettend behulpzaam en aardig als je klant wilt worden

Zwakke punten
Nou, lees vooral mijn verhaal

reacties: