Athlon Car Lease is de specialist in Nederland op het gebied van autoleasing. Het bedrijf is ook al jaren bezig met het ontplooien van innovatieve, duurzame en kostenefficiënte initiatieven op het gebied van mobiliteit. Athlon heeft als doel de beste autoleasing- en mobiliteitsoplossingen te leveren voor de steeds veranderende behoeften van de klanten. Athlon is niet alleen gespecialiseerd in het leveren van leaseauto's. Dit bedrijf houdt zich ook bezig met het bieden van mobiliteitsoplossingen. In dit geval maakt het niet zoveel uit wat de waarde van het wagenpark of de grootte van de organisatie is. Het maakt ook niet uit of klanten met de trein, auto of fiets naar kantoor willen reizen. Bij Athlon staat de mobiliteit van klanten centraal. Athlon is marktleider op het gebied van het leasen van auto's en het bieden van mobiliteitsoplossingen. Klanten liften hierbij mee op de schaal- en inkoopvoordelen van Athlon. Daarnaast heeft men altijd toegang tot de brede kennis en ervaring op het gebied van mobiliteit. Daarnaast staat het persoonlijke aspect en de laagdrempeligheid van Athlon centraal bij het bieden van service aan klanten.
Klanten hebben de mogelijkheid bij Athlon gebruik te maken van het Athlon Privé Lease pakket. Bij Athlon wordt in principe niet eens gesproken over het leasen van een auto, maar over betaalbaar een nieuwe auto rijden. Men praat eerder over het aangaan van een auto abonnement. Het enige wat de klant moet doen, is maandelijks een vast bedrag betalen voor de auto. D Klanten hebben ook de mogelijk om deze auto makkelijk in te ruilen, een nieuwe auto te kiezen die bij hen past, hoeven geen lastige verkoopgesprekken te voeren en kunnen een nieuwe auto rijden zonder grote investering vooraf. Athlon is marktleider in autolease in Nederland en beschikt daarom over veel expertise. Dit bedrijf heeft ook de mogeijkheid om voordelig auto's in te kopen. Dat geldt ook voor auto banden, onderhoud, reparaties én verzekeringen. Verder kunnen klanten met het Athlon Privé Lease Protectieplan hun Athlon Privé Lease-abonnement zonder extra kosten opzeggen bij ontslag, echtscheiding en of overlijden.
Bij het Athlon Essential pakket kunnen klanten, afhankelijk van hun situatie, zelf de looptijd van de leaseperiode van de auto bepalen. Daarnaast kan men de looptijd ook nog tussentijds aanpassen. Athlon Essential is een vorm van Operational Lease. Klanten hoeven zich geen zorgen te maken over onvoorziene kosten zoals verzekeringen, reparaties en onderhoud. Dit is inbegrepen in het pakket en wordt voor de klant geregeld.
Klanten die voor het Athlon Essential pakket kiezen, kunnen zelf de looptijd bepalen. Zij hebben de mogelijkheid om een auto voor de periode van 1 maand tot 72 maanden te leasen. Daarnaast kan men tussentijds het leasecontract ook verlengen. Het maandbedrag wordt dan met terugwerkende kracht lager.
Klanten die kiezen voor Athlon Essential kunnen rekenen op diverse services. Men kan onder andere denken aan verzekeringen, service en onderhoud van de auto's. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om het leasecontract met drie andere pakketten naar keuze uit te breiden. Als eerst krijgt de klant bij het pakket 'Gemak' een Tankpas Nederland en een Athlon OV Chip kaart. Als men kiest voor het pakket 'Onderweg", dan is men verzekerd van vervangend vervoer. Daarnaast kan men ook gebruik maken van de hulpdienst van Athlon. Het pakket 'veilig' bevat winterbanden en een ongevallenverzekering voor inzittenden.
In het leasecontract van Athlon staat onder andere aangegeven welke auto geleased wordt en dat de auto is ingekocht bij een door Athlon gekozen dealer. Daarnaast zij zaken als rente en afschrijving, reparatie en onderhoud, allrisk verzekering, wegenbelasting, 24 uurs hulpdienst in het binnen en buitenland en banden op basis van gereden kilometers ook opgenomen in het leasecontract. De kant kan dus rekenen op een solide en betrouwbare leasecontract van Athlon.
Voor vragen en of opmerkingen kunnen klanten en geĂŻnteresseerden contact opnemen met de driver desk van Athlon via het telefoonnummer 036 547 44 66.
Slechte ervaring Athlon
Ik heb mijn leaseauto na vijf jaar netjes ingeleverd bij Athlon Lease, maar de service rondom mijn verzoek om een simpele dashcam-kabel te verwijderen was ronduit schandalig. Bij het inleveren wilde ik mijn eigen dashcam en bijbehorende kabel demonteren. Tot mijn verbazing bleek de kabel door iemand in de onderplaat onder het stuur verwerkt te zijn, waardoor ik deze niet zomaar kon verwijderen. Dit is ooit zonder mijn medeweten gebeurd tijdens een onderhoudsbeurt of reparatie.
Toen ik Athlon vroeg of zij konden zorgen dat de kabel verwijderd kon worden, kreeg ik een onvoorstelbaar antwoord: zij beweerden dat geen enkele beurt of garage onder hun verantwoordelijkheid opdracht had gekregen om de kabel achter de plaat te verwerken. Daarmee werd indirect gesuggereerd dat ik dit zelf zou hebben gedaan. Dit is natuurlijk absurd. Als ik het zelf erin had verwerkt, zou ik het er ook zelf uit kunnen halen!
In plaats van begrip te tonen of gewoon te zeggen dat ze helaas niets voor me konden betekenen, kregen we een soort schuldvraag-scenario waarbij ze maar bleven volhouden dat het niet door hen gedaan kon zijn. Het voelde alsof ik als klant werd weggezet als leugenaar.
Een verzoek om hulp om iets relatief kleins op te lossen werd hiermee onnodig een frustrerende ervaring. Volgende keer zou een simpele “sorry, we kunnen niets doen” al voldoende zijn geweest. Maar dit niveau van klantonvriendelijkheid is echt beneden alle peil.
Doe geen zaken met Athlon!!
Athlon moet je niet eens overwegen!
Ze geven onvolledige informatie en laten de klant de financiële consequenties daarvan dragen. Het is oneerlijk en hetzelfde gevoel als opgelicht worden.
Mijn uitspraken hierboven zijn goed gedocumenteerd en worden daarom ondersteund door overvloedig bewijs.
Sterke punten
Op het beleid wijzen, en in eigen voordeel draaien zijn ze sterk in.
Zwakke punten
Klant centraal zetten, logica.
Ze melken je leeg...
Een ster is helaas nog teveel. Athlon komt afspraken niet na en eisen bedragen, die ze vrij verzonnen hebben. Wil je naar 4 jaren leasing zelf een trekhaak op eigen kosten op je lease auto laten plaatsen en krijg je ook het ok van Athlon, dan moet je alsnog voor de afgelopen 4 leasejaren per maand een bedrag voor een trekhaak achteraf betalen, terwijl Athlon helemaal geen kosten had en het auto nog meer waard is, omdat het nu een trekhaak heeft. Heb je een reparatie omdat er een marter aan je auto zat, dan verhogen ze meteen de volgende maand het leasetermijn om 40 Euro per maand. Ben je terecht niet eens met een bedrag en ga je een factuur betwisten gaan ze een BKR codering zetten, voordat de zaak is opgelost.
En zo kan ik nog doorgaan. Klacht tegen hun is ingediend...
Nooit, maar nooit meer Athlon!
Zwakke punten
Onbeschofte medewerkers, die hun afspraken niet nakomen.
Doe geen zaken met athlon
Let op deze firma is enkel op winst uit. Bij problemen of service zijn ze niet thuis. Marion staaks wenst niet eens het verhaal aan te horen. Nee is nee. Totaal geen binding met hun klant.
Sterke punten
Klant afwimpeling
Zwakke punten
Klant contact & service
Niet aangeraden
Alleen hoge kosten en bedragen van je afpakken. Geen begrip, alleen geld geld en geld. Geen vervangende auto… bizar hoe deze robot maatschappij met mensen omgaat!
Word niet gereageerd op klacht
Word niet gereageerd op een klacht.Er werken mensrn die te weinig begrip en verstand hebben over de onderwerpen waar je voor belt en dus verkeerde informatie verstrekken.
Zwakke punten
Slechte service en verkeerde informatie waardoor er hele hoge bedragen worden afgeschreven dan was afgesproken
60 k onterechte kosten!!
2019 een operational contract aangegaan met Athlon. Het aanbod was een A-klasse van €508,00 in de maand. De verborgen lettertjes was dat ex de btw dus eindstand kwam ik €612,- . Nog te overzien. Toen ineens gemaakte kms het bedrag werd verhoogd naar €800,- ex incl. €1200,- . Meerdere malen gevraagd om de ruiling van de auto om de kosten te verlagen. Om vervolgens geen acties te zien vanuit Athlon. In maart word op mijn woonadres destijds een inbraak gepleegd in de auto waar mijn goederen uit zijn gehaald een airbag inclusief de reserve sleutel. Meteen de volgende dag naar de aangewezen garage gereden. Daar stond die een langere periode. Ik heb aangifte gedaan van de diefstal doorgestuurd contact gehad etc. Vervolgens mag ik de auto weer meenemen en hij word s nachts gestolen voor mijn deur. Meldingen gemaakt aangifte gedaan. Privé detective geweest voor onderzoek. NIKS meer gehoord van Athlon. Tot ik een brief kreeg dat ik de waarde van de auto moet terug betalen. Zonder enige onderbouwing of rechtszaak. Advocaat opgezet. Athlon had geen documenten of registraties van al deze gebeurtenissen. Ze eiste uiteindelijk een bedrag van de boetes. Netjes betaald. (10/10/2023) NU komen ze alsnog met een vordering van het bedrag van meer dan €40.000. Ik ga de rechtszaak in en het recht zal blijken. Dit is een bedrijf van list en bedrog! Dat een bedrijf zoals Athlon een ondernemer voor bijna 70k de nek om wil draaien. Dit is uitermate bizar. Ik hoop dat iedereen na denkt met wie en wat die in zee gaat. Want bedrijven zoals Athlon mogen zich niet op de markt manoeuvreren. Het zijn wolven in schaapskleren. De meest onfatsoenlijke onprofessionele partij die ik ooit heb gezien. Dat blijkt aan de reacties die ze verwijderen. Ik moest mijn vorige review rijden het laatste contact verwijderen. Dat had ik maar gedaan om goed wil te tonen. Maar een jaar laten heb ik alsnog een eis! Jullie kunnen zoveel verwijderen maar ik zal deze review overal en iedere keer opnieuw plaatsen! HONDEN!!
Sterke punten
Oplichting
Zwakke punten
2019 een operational contract aangegaan met Athlon. Het aanbod was een A-klasse van €508,00 in de maand. De verborgen lettertjes was dat ex de btw dus eindstand kwam ik €612,- . Nog te overzien. Toen ineens gemaakte kms het bedrag werd verhoogd naar €800,- ex incl. €1200,- . Meerdere malen gevraagd om de ruiling van de auto om de kosten te verlagen. Om vervolgens geen acties te zien vanuit Athlon. In maart word op mijn woonadres destijds een inbraak gepleegd in de auto waar mijn goederen uit zijn gehaald een airbag inclusief de reserve sleutel. Meteen de volgende dag naar de aangewezen garage gereden. Daar stond die een langere periode. Ik heb aangifte gedaan van de diefstal doorgestuurd contact gehad etc. Vervolgens mag ik de auto weer meenemen en hij word s nachts gestolen voor mijn deur. Meldingen gemaakt aangifte gedaan. Privé detective geweest voor onderzoek. NIKS meer gehoord van Athlon. Tot ik een brief kreeg dat ik de waarde van de auto moet terug betalen. Zonder enige onderbouwing of rechtszaak. Advocaat opgezet. Athlon had geen documenten of registraties van al deze gebeurtenissen. Ze eiste uiteindelijk een bedrag van de boetes. Netjes betaald. (10/10/2023) NU komen ze alsnog met een vordering van het bedrag van meer dan €40.000. Ik ga de rechtszaak in en het recht zal blijken. Dit is een bedrijf van list en bedrog! Dat een bedrijf zoals Athlon een ondernemer voor bijna 70k de nek om wil draaien. Dit is uitermate bizar. Ik hoop dat iedereen na denkt met wie en wat die in zee gaat. Want bedrijven zoals Athlon mogen zich niet op de markt manoeuvreren. Het zijn wolven in schaapskleren. De meest onfatsoenlijke onprofessionele partij die ik ooit heb gezien. Dat blijkt aan de reacties die ze verwijderen. Ik moest mijn vorige review rijden het laatste contact verwijderen. Dat had ik maar gedaan om goed wil te tonen. Maar een jaar laten heb ik alsnog een eis! Jullie kunnen zoveel verwijderen maar ik zal deze review overal en iedere keer opnieuw plaatsen! HONDEN!!
Firma list en bedrog!!!!
1 ster is te goed voor deze “organisatie” organisatie oplichters is het. In 2019 een zakelijke lease aangegaan(operational). Maandbedrag verdubbelen ze drie keer binnen een aantal maanden. Onder het mom van kilometers die extra gereden worden. Als je aangeeft dat je graag een oplossing wilt omdat je het niet kan betalen. Daar geven ze geen gehoor aan. Als je schade rijd geven ze geen gehoor tot dat ze de schade ineens willen verhalen op hun eigen klant. Bij inbraak en er zijn waardevolle spullen weg van jezelf en doet aangifte. Hoor je nooit niks meer van. Alleen dat je het raampje bij een garage mag laten maken. Als de auto gestolen word en doet aangifte. Word er een detective na je toe gestuurd die je naaste indirect beschuldigd van de diefstal. Vervolgens hoor je nooit niks meer. En krijg je brieven van de incasso dat je de gehele cataloguswaarde van de lease auto moet terug betalen. Zonder enige onderbouwing. Faillissement van je zaak word aangevraagd als je niet op deze belachelijke brieven reageert. Dus met andere woorden als er een auto zoek raakt moet de klant ervoor betalen. Terwijl de klant er niks aan kan doen? En dan over het klantcontact nog geen eens gehad. Walgelijke mensen die er werken. Denigrerende tonen en verheffende stemmen. Niet oplossing gericht maar meer na de richting hoe kunnen we deze persoon meer in de problemen laten komen. Vreselijk bedrijf zonder enig empathie of professionaliteit. Oplichtersfirma en dan de mensen die er werken zijn de kers op de taart. Als je problemen wilt moet je vooral met Athlon in zee gaan.
Sterke punten
Oplichten onbeschoftheid
Zwakke punten
Dit bedrijf is een en al zwakheid maar het oplichting niveau maximaal
Vreselijk
15x gebeld, krijg telkens een ander verhaal mbt mijn tijdelijke rental. Na 2 maanden nog STEEDS geen voortgang.
Oplichters
Tussentijds contract aangepast na 2 jaar dat de minder gereden kilometers niet meer terug betaald zouden worden. De minder gereden kilometers van de 1e 2 jaar nooit terug gehad, terwijl dat na de 2 jaar had gemoeten. Contract gewoon 4 jaar door laten lopen en dan zeggen dat het is afgeschaft. Ik voel me echt genaaid, vandaar dat ik.mijn auto nu elders lease. Jammer voor jullie dat jullie voor die paar euro's die ik terug zou krijgen en niet heb gehad, nu een klant kwijt zijn en een slechte review krijgen.
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
Genieperig
Asociale klantenservice
Athlon weigert antwoorden te geven op vragen. Bij positieve en makkelijke vragen reageren ze heel snel en goed. Zodra de vragen moeilijk worden en negatief kunnen uitpakken worden ze zeer asociaal en reageren ze helemaal niet meer
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Asociaal en weigeren antwoorden te geven
Ontzettend slechte klantenservice
Onbeschofte klantenservice, hangen de telefoon op. Elke collega heeft een ander verhaal. Ik wilde mijn lease verlengen maar door 2 dagen achter elkaar behandeld te worden als vuil ipv een nette betalende klant toch het contract opgezegd.
Sterke punten
Prima auto voor de prijs.
Slechte communicatie en verkeerde informatie!
Bij het afsluiten van een prive lease auto dien je goed rekening te houden met de kleine letters in het contract. Wijzigingen in het contract die je achteraf wil aanbrengen worden niet tot uitvoer gebracht. Communicatie is een vak die men bij Athlon niet onder de knie heeft. Wil je een prive lease auto? Ga dan niet naar Athlon toe. Oplichters eerste klas!
Sterke punten
Geld incasseren
Zwakke punten
Afspraken nakomen
Klanten te woord staan
Slechte communicatie en verkeerde informatie!
Zeer slecht in communiceren waardoor een boete nu 2 keer betaald is (door hun en mijzelf). Dit komt omdat hun per telefoon aangaven dat ik het zelf moest regelen. 15 dagen later (ja hun automatische mail zegt binnen 2 dagen, maar dat is ze nog nooit gelukt..) krijg ik te horen dat ze het gewoon doorbelasten en dat ik het zelf maar mag uitzoeken bij het CJIB. Zeer triest hoe hun communiceren en handelen.
Zwakke punten
Slechte communicatie, Verkeerde informatie, traag, onvriendelijk
Vreselijk onbeschoft bedrijf
Nu wij geld terug krijgen worden we vreselijk slecht en onbeschoft behandeld. Ik heb het gesprek opgenomen en ze noemen het bedrag wat wij terug krijgen maar een paar tientjes die niet de moeite waard is... het gaat om 169,- euro.
De hoorn wordt er opgegooid door een dame waarvan ik denk dat die niet alles op een rijtje heb.
Vreselijk slecht bedrijf, we zijn al 3 maanden met ze bezig en maken fouten keer op keer.
Nooit meer leasen wij hier een auto!
Sterke punten
Goedkoop
Zwakke punten
Onbeschoft en onbekwaam personeel
Teveel verschillende afdelingen, waardoor we weken op 1 papiertje moeten wachten of handtekening.
Slechte communicatie moet zelf overal achteraan, geen oplossing geen inlevingsvermogen
Op 11 dec 2019 een auto aangevraagd. Levertijd op de site is 2 tot 4 weken, ik herhaal 2 tot 4 weken. (Uiteindelijk 13 weken) Dus ik dacht top! Ik woon in Amsterdam en had een parkeervergunning toegewezen gekregen. Daarom een auto aangevraagd. Zelf gebeld wanneer hij geleverd zou worden. In dec geven ze niets meer uit. Ok, dus eind januari. Das dus 6 weken. 2 januari een e-mail met levering 14 februari. Wat?? ok nou ja ff geduld hebben. Kreeg een brief van de gemeente dat ik mijn parkeervergunning moet activeren voor 20 feb 2020, maar dat kan niet zonder kentekenbewijs. Het is inmiddels 7 feb. Niets gehoord van athlon, Dus bellen met Athlon. Nee degenen die erover gaat is er niet. Kun je een notie achter laten? nee hij werkt zijn mail af op datum. Kun je dan op urgentie zetten. Nee. Wat? Is dit klantenservice? Ok maandag gebeld, nee ja sorry hij komt pas 21 februari? Wat???? Ik in de stress, want geen parkeervergunning dan betaal ik me scheel aan parkeergeld en dat kan ik niet betalen, dus heb ik niets aan de auto. En zit er nu 3 jaar aan vast. Uitstel gekregen van de gemeente, die werken wel mee en kunnen zich inleven, maar ja kan niet veel langer duren! Ik heb athlon nog een keer gebeld, ze uitgescholden, ja uitgescholden idd, waarom het zo lang duurt en waarom zij niets communiceren! Nee maar hij komt echt 21e. Ze leven zich niet in of regelen niet iets anders. Ik zei ik wil die auto niet, omdat jullie de zaak hebben nagelaten en niets gecommuniceerd hebben, niet inleven in mij situatie en waarom ik in de stress ben.
Ik kreeg per mail de optie om er kosteloos van af te zien, dus ze kunnen het wel. 18 feb zou ik iets te horen krijgen.
Het is 15:40 uur 18 feb. Niets gehoord, e-mail gestuurd. Ja nee je stond op mijn lijst! Ja ja!
Nee de auto komt pas 27 februari en het duurt 5 dagen voor alles is geregeld! Dus wordt pas begin maart. WTF ik uit mijn dak! Serieus? Ja we hadden een mail gestuurd dat hij 6 maart pas kwam. Nee die heb ik niet ontvangen en vorige keer heb je daar niets over gezegd. Ja het duurt zo lang omdat het carnaval is. Wat ik heb de leverancier zelf gesproken die zitten in Hillegom, das in Zuid-Holland. Daar vieren ze geen carnaval, of in ieder geval niet zoals in het zuiden. Dus gelul!!!
Ik zei ik ga de gemeente bellen en dan laat ik weten of het doorgaat. Nee zegt hij dat bepalen wij.
Nou hebben zij het opgezegd, gelukkig! Geen inlevingsvermogen en geen oplossing zoeken.
Bij mijn vorige werk leasede ze via athlon, toen had ik een auto binnen 5 dagen. Dus als particulier ben je niets waard.
Zwakke punten
Niet communiceren, geen inlevingsvermogen en geen oplossing zoeken. Meteen met hakken in het zand
Slechte service
Daar sta je dan. Iemand is tegen je auto aangereden. Veel blikschade en dat niet alleen. Ook klachten bij mij en mijn dochter.
En dan begint het. Contact opnemen met Athlon. Situatie uitgelegd de mededeling heb je een schade formulier dan graag met spoed mailen. Ik heb uitgelegd dat er ook klachten zijn bij mij en mijn dochter. Helaas daar kunnen wij niks mee. Dat mag je zelf oplossen klonk het... uh ik ben hiervoor verzekerd. Ja maar doen we niks mee???!!
Vervolgens wordt er 300 euro in rekening gebracht vanwege de schade. Eigen risico. Alleen ik heb geen schade veroorzaakt. Nee maar wij brengen dit in rekening tot de tegenpartij heeft uitbetaald... dit kan lang duren en tot die tijd moet jij 300 euro voorschieten. Dit staat wellicht in de.m voorwaarden maar slaat natuurlijk nergens op. Als je dr schade zelf veroorzaakt prima dan dien je te betalen. Maar niet als iemand anders mijn auto in rijdt.
Als je vervolgens vraagt naar het schadenummer dan wordt dit niet gegeven. Starre en onsympathieke medewerkers.
Jammer....
Sterke punten
/
Zwakke punten
Slechte service. Totaal niet klantgericht of meedenken.