Eind december heb ik een nieuwe hyundai besteld bij leaseplan via de anwb. De levertijd hiervoor was 8-12 weken.. Na de 2 weken bedenktijd krijg ik de melding dat de verwachte levertijd in week 18 zou zij. Dit is al meer dan 6 weken langer dan de uiterlijke verwachte levertijd. Nu heb ik al een paar keer gebeld om te vragen of er al een update beschikbaar is. Ik kreeg te horen dat dit nog onveranderd is en de auto na alle waarschijnlijkheid begin mei gewoon wordt geleverd. Vorige week nogmaals gebeld. Aangezien ik een vitaal beroep heb en op dit moment nog dagelijks met de metro naar werk ga begin ik mij hier onveilig bij te voelen. Dus heb ik gemeld dat het van groot belang is dat de auto niet nog meer vertraging oploopt. Hier konden ze niets aan doen en annuleren zou hoge kosten met zich mee brengen. Ook wordt er niet meegedacht met alternatieve oplossingen zoals het wijzigen naar een auto met een minder lange levertijd of kosteloos annuleren behalve een voorloop auto via de anwb welke 2x zo duur is. Na aandringen gingen ze uitzoeken of de auto wel echt in week 20 geleverd wordt en ze zouden mij dan bellen mocht er iets gewijzigd zijn en dan de mogelijkheden bespreken. Vanochtend krijg ik doodleuk een mailtje dat de verwachte levertijd is aangepast naar week 22. Nu moet ik dus nog een maand langer mijn eigen veiligheid op het spel zetten door dag in dag uit in het openbaar vervoer te stappen en grote kans dat de auto ook niet in week 22. (23 weken na bestelling) wordt geleverd. Kan iemand mij vertellen wat mijn rechten hier in zijn? Van mij krijgt leaseplan nu al 2 sterren en dat nog voordat mijn auto is geleverd, voor de lange levertijd en slechte klantenservice. Dit kan nog omlaag of omhoog mocht er (g)een gepaste oplossing komen.
Sterke punten
Nog niet opgemerkt
Zwakke punten
Levertijd en service/empatisch vermogen