LeasePlan maakt leasen een stuk eenvoudiger. Autorijden zonder de zorgen van een auto. Dat geldt voor zowel zakelijk leasen als privé leasen. Bij LeasePlan weet je precies waar je aan toe bent. Dus geen verrassingen achteraf. LeasePlan hanteert heldere afspraken en voorwaarden. Deze staan concreet en eenvoudig opgeschreven. LeasePlan werkt op een verantwoordelijke en duurzame manier, voor mens en milieu. GreenPlan is een mondiaal initiatief van LeasePlan en hiermee helpt LeasePlan bedrijven en leaserijders bij te dragen aan een beter leefklimaat. GreenPlan reduceert CO2-uitstoot en belast het milieu minder. Bijvoorbeeld door je autoregeling duurzaam op te stellen. GreenPlan draagt tevens bij aan de eigen groene doelstellingen van LeasePlan zelf. Het hoofdkantoor van LeasePlan ligt bijvoorbeeld direct aan het NS station Almere Centrum. Op deze manier worden medewerkers van LeasePlan gestimuleerd om het openbaar vervoer te gebruiken.
Als je zorgeloos in een leaseauto wil rijden, ben je bij LeasePlan op het juiste adres. Met Mijn LeasePlan regel je administratieve zaken en maak je een afspraak voor bandenwissel, onderhoud of reparatie. Mijn LeasePlan is dé plek op de website waar je de mogelijkheid hebt om de autogegevens in te zien en nog veel andere zaken kan regelen voor je leaseauto. LeasePlan heeft ook een app. De LeasePlan is zowel beschikbaar voor iOS als voor Android apparaten. Je kunt de app gratis downloaden in de Apple App Store en Google Playstore. De app is handig voor onderweg. Op deze manier kun je met de app bijvoorbeeld direct een schade melden of een onderhoudsafspraak inplannen. Als je de app koppelt aan je account van Mijn LeasePlan, dan heb je alle autogegevens op je smartphone of tablet! In Mijn LeasePlan vind je tevens belangrijke documenten, zoals het kentekenbewijs, Europees schadeformulier en groene kaart. Met Mijn LeasePlan en de LeasePlan App: - Maakt u een afspraak voor onderhoud, APK of bandenwissel - Vraagt u documenten als tankpas en schadeformulier aan - Bekijkt u de tank- en onderhoudshistorie - Meldt u schade - Declareert u kosten - Meldt u uw leaseauto af
Heb je nog vragen? Bijvoorbeeld over schade, onderhoud of APK, parkeervergunning of tankpas? Lees dan de antwoorden op de meest gestelde vragen op de website van LeasePlan of neem telefonisch contact op tijdens kantooruren, via het telefoonnummer 036 527 27 27. Je hebt tevens de mogelijkheid om het contactformulier in te vullen en je vragen te stellen. Er wordt vervolgens contact met je opgenomen.
Zeer teleurgesteld
In mei 2021contract getekend voor leaseauto (Suzuki swift)
Levering nu 3 keer uitgesteld.
Heb een oude VW polo gereden om tijd te overbruggen.
Helaas komt de VW niet door de keuring daar er teveel reparatie aan zit.
Contact opgenomen met Leaseplan en gevraagd naar voorloopauto.
ANWB heeft nog wel voor loopauto's maar kost me 570 euro per maand terwijl mijn leaseauto straks 325 euro gaat kosten.
Vind het eigenlijk heel erg dat buiten mijn schuld om ( vertragingen bij levering) ik voor de voorloopauto 200 euro meer zou moeten betalen! Waar is de coulance
inleveren
Bijna 4 jaar geleden auto opgehaald bij de dealer zonder problemen. in de jaren schade gehad buiten mijn schuld en lease plan deed daar helemaal niet moeilijk over.\\r\\nApril 2021 loop het contract af en wil eigenlijk weten of lease plan zelf contact met mij opneem voor bijvoorbeeld een aanbieding voor een andere auto en een nieuw contract.\\r\\nDus toevallig hier terecht gekomen, en wat ben ik geschrokken na het lezen van al de opmerkingen over leas plan. ik wordt al bang voor april
Sterke punten
Tot heden goede service. en hoop dat ik bericht krijg voor een andere ( nieuwe ) auto te kunnen uitzoeken
Zwakke punten
Niet terecht bij de originele dealer ( waar ik ook de auto heb opgehaald ) voor een beurt.
LeasePlan = SlechtPlan!
Vrijdag 24 april via de ANWB een aanvraag gedaan voor privé lease van een Mazda MX-5. Oorspronkelijke prijs was €449 maar na het kiezen van meer kilometers en een andere kleur zou dit €489 worden. Redelijk snel een geautomatiseerde reactie ontvangen van LeasePlan met verzoek tot het verstrekken van benodigde gegevens.
Zaterdag 25 april: De gevraagde gegevens verstuurd en wederom redelijk snel een geautomatiseerde ontvangstbevestiging ontvangen. Tot dusver een goede indruk van de snelle afhandeling!
Dinsdag 28 april: Bevestiging ontvangen dat ik de Mazda kan leasen en een verzoek tot het plaatsen van een handtekening en het betalen van 1 eurocent voor de machtiging van de incasso.
Woensdag 29 april: Bevestiging ontvangen van ondertekening en betaling. Zelf even naar de plaatselijke Mazda dealer geweest om even te dubbelchecken of ik met mijn lengte wel in de MX-5 pas. Geen probleem. Volgens de ANWB website zou LeasePlan de auto bestellen "bij een dealer in of dicht bij jouw woonplaats." Plaatselijke dealer gaf wel aan het vreemd te vinden dat ik deze auto kan leasen omdat 'ie niet meer geleverd mag worden i.v.m. problemen met de uitstoot o.i.d. Mail gestuurd naar LeasePlan om opheldering en met het verzoek gebruik te maken van de op hun website vermelde mogelijkheid af te zien van de twee weken bedenktijd. Kort daarop weer een standaard mail van LeasePlan, zonder antwoord op mijn vragen maar wel met de vermelding van het ingaan van de twee weken wachttijd.
Donderdag 30 april: Standaard mailtje van LeasePlan dat de Mazda, na de bedenktijd, besteld zal worden bij Freeroad Almere. Almere ligt meer dan 100 kilometer van mijn woonplaats, in tegenstelling tot Mazda Kooij, letterlijk nog geen 100 METER bij mij vandaan! Verder geen antwoord op mijn vragen. Kort daarop belde de lokale dealer me om te bevestigen dat het door mij bestelde model inderdaad echt niet meer geleverd kan worden. Zelf contact gezocht met Freeroad Almere, welke ook meende dat dit model niet meer leverbaar is. Zou het navragen en me terug bellen.
Vrijdag 1 mei: Dealer in Almere belde terug met dezelfde bevestiging dat mijn gewenste model niet meer te leveren is. Zou contact op gaan nemen met LeasePlan om tot een oplossing te komen. Gaf al eerlijk aan dat het misschien wel iets duurder zou kunnen worden om het model te leasen dat nog WEL geleverd mag worden.
Woensdag 13 mei: Freeroad Almere belt me om te melden dat er eindelijk contact is geweest met LeasePlan. LeasePlan gaat nog deze week contact met me opnemen om uitsluitsel te geven. Een paar uur later weer een geautomatiseerde mail dat mijn 2 weken bedenktijd om zijn maar dat ze me nog een week extra geven i.v.m. Corona (wat tegenwoordig blijkbaar een excuus voor alles is) en daarna zouden ze mijn auto zeker gaan bestellen!
Maandag 18 mei: Zelf contact opgenomen met Freeroad Almere om te laten weten dat ik, buiten de geautomatiseerde e-mail, nog niets heb gehoord van LeasePlan. Altijd vriendelijke en behulpzame Sander was hierdoor lichtelijk geïrriteerd en zou WEER contact op gaan nemen met LeasePlan omdat hij ze al lang een voorstel had gedaan voor het leasen van het WEL leverbare model.
Dinsdag 19 mei: Eindelijk telefonisch persoonlijk contact met LeasePlan. Aanbod gekregen om het WEL leverbare model (de GT-M) te leasen voor 50 euro extra. Totaal bedrag zou daarmee op €539 per maand gaan komen. Telefonisch aangegeven daarmee akkoord te gaan. Nog dezelfde dag weer een nieuw contract per mail ontvangen, weer online getekend en kort daarop weer exact dezelfde standaard mail als ruim 3 weken geleden dat er nu 2 weken bedenktijd in gaan.
Me realiserend dat ik daarna waarschijnlijk ook weer die week extra ga krijgen en dan al anderhalve maand verder ben voordat de auto zelfs maar besteld gaat worden ben ik eens op internet gaan zoeken of ik de enige ben met dit soort ervaringen en kwam toen op deze website terecht.
Mezelf eerst voor mijn kop geslagen dat ik dit hele traject niet direct begonnen ben met een zoekactie op DuckDuckGo en daarna LeasePlan laten weten dat ik GRAAG gebruik maak van de bedenktijd en dat ze de Mazda ergens kunnen gaan stoppen waar de zon niet schijnt.
Ik ga nu exact dezelfde auto gewoon bij de dealer om de hoek leasen, direct vanuit de showroom, voor nog een paar tientjes meer, maar met direct persoonlijk contact, duidelijk en direct antwoord op mijn vragen en een geweldige service direct in mijn eigen woonplaats! Waarschijnlijk rij ik over een paar weken al vrolijk rond in mijn MX-5 terwijl mijn bedenktijd bij LeasePlan hoogstwaarschijnlijk gewoon nog door loopt.
Gelukkig heb ik een prima rechtsbijstandverzekering en ben ik al goed voorgelicht over mijn positie in deze situatie.
Adios LeasePlan, het gaat jullie goed!
Tenslotte wil ik bij deze, misschien niet van toepassing maar toch wel belangrijk, even alle lof uitspreken voor Freeroad Almere en dan met name voor Sander voor de inzet om te proberen dit tot een goed eind te brengen. Sander heeft duidelijk laten zien dat het nog WEL mogelijk is gewoon goed en persoonlijk contact te hebben en te luisteren naar de vragen van een consument!
[Aanvulling]
Woensdag 20 mei: Na wederom de tussenkomst van Sander Greve van Freeroad Almere heeft LeasePlan eindelijk persoonlijk (telefonisch) contact met me opgenomen. Ik heb mijn frustraties geuit over de gang van zaken en de nieuwe 2 weken wachttijd (waarschijnlijk 3) en de medewerker bood zijn excuses aan en zei dat ze dat soort automatische meldingen niet eenvoudig uit konden zetten maar dat mijn vernieuwde contract niet weer opnieuw de wachttijd hoeft te doorlopen. Het duurde allemaal wat langer omdat het model wat ik uiteindelijk kon gaan leasen officieel niet in hun assortiment zit, dus er moest nog het een en ander berekend worden.
Een paar uur later belde Sander weer op om te melden dat de Mazda door LeasePlan besteld is en dat deze geleverd kan worden op een kortere termijn dan ik in de eerste plaatst al verwacht had.
Al met al dus weer een hele dikke pluim voor Sander van Freeroad, maar ook mijn complimenten voor LeasePlan om het niet zomaar te laten varen maar het na enig aandringen toch snel en persoonlijk af te handelen.
Ik heb er weer wat vertrouwen in!
Sterke punten
Snelle (geautomatiseerde) reacties via de mail.
Na enig aandringen bereid de regeltjes wat aan te passen om toch iets te kunnen leveren.
Zwakke punten
Totaal geen persoonlijke reacties.
Onjuiste informatie.
Eenzijdig aanpassen van regeltjes.
Ongeïnteresseerd.
Klant dupe van centenkniepers
Mijn bedrijf least al jaren bij leaseplan, maar sinds kort is Athlon als keuze er bij. Dat geluk heb ik nog niet, ik heb nog een auto via Leaseplan. Omdat mijn bedrijf een goedkoop contract heeft, mag ik alleen onderhoudsafspraken maken via een app. De app biedt alleen kwikfit, profile en bosch car centers.
Tja, koop dan eens een nieuw model auto met een nieuwe motor, nieuwe software. Je voelt 'm aankomen. De vorige, een Renault kon alleen onderhouden worden als de Bosch Car Service er mee naar Renault reed! Uiteindelijk ben ik elke keer maar naar Renault gegaan. Elke keer gezeik aan de telefoon: "meneer, u weet toch dat dat niet mag?" Eikels.
Nu een Seat met de nieuwe 1,5 TSI. Ja hoor, na beurt gelijk mededeling dat er teveel olie in zat. Kon weer terug. "Tja, dit is een nieuwe motor en daarvan heeft PON de onderhoudsspecificaties nog niet vrij gegeven". We weten helemaal niet hoeveel olie er eigenlijk in moet. Dit was dus teveel. Wat een drama. Ik heb haal en breng service, maar na elke "service" kan ik zelf de auto voor een 2e keer brengen. Het is mij vele malen overkomen dat ik bij de fitter, of bosch-er sta en daar te horen krijg dat de onderdelen of de kennis er niet is en dat ik door moet naar de dealer. Dat mag niet, moet je Leaseplan bellen, gaat garage bellen enz enz. Service van lik m'n vestje. Pennywise, pound foolish. Wie betaalt straks de nieuwe katalysator?? Vast onder garantie door de dealer..... Echt, na het eerste onderhoud, is het plezier in het rijden vergalt.
Sterke punten
Vriendelijk aan telefoon, 24/u bereikbaar. Bij nood bellen ze de ANWB voor je.
Zwakke punten
Onbenullen aan de telefoon. Helpen je van kastje naar de muur, starre protocollen, nul ruimte voor de medewerker aan de lijn, slechte service bij onderhoud door selectie van goedkoopste lokale garages voor de duurste auto's waar niemand de software kan doorgronden.
Ze vergeten dat als je smartphone elke drie maanden een update krijgt, dat auto's dat ook krijgen en dat de lokale fitter die pas veel later krijgt.
Ze vergeten dat de ANWB-app sneller is.
Begin er niet aan!!!
Als je een traject in wil gaan van extreem lange wacht/ levertijden zonder comminucatie van de voortgang, misverstanden met bestelling van de juiste auto en
irritaties en frustraties dan zit je hier goed. Zo niet dan zal ik je adviesen een ander lease bedrijf te zoeken liefst gewoon bij de dealer zelf. Wat hebben wij hier spijt van..... Wij hebben via de anwb een kia niro op het oog, besteld via de anwb, waarna leaseplan het overneemt. Er is in het begin 2x een verkeerde auto besteld, maar zoals werd gezegt blijkt de auto toch op voorraad te staan levertijd max 6 weken. Echter, was dit niet waar en wachten we nu al bijna 5 maanden op de auto. Deze zou volgens de leaseplan app week 13 geleverd worden. Helaas geen auto eveneens geen bericht, belletje of mail dat het langer duur. Ook in de 5 maanden totaal geen info mbt de levering...zeker 5x gebeld met leaseplan, de kia dealer, telkens wordt er van alles beloofd...maar hebben we nog geen auto...als we dit wisten hadden we zeker voor een andere leasemaatschappij gekozen en of een andere auto..jammer.
Oplichterij en misleiding
Voorloopauto ingeleverd, brandschoon. de chauffeur gaf aan alles in orde, wilt u teken? Dat kon ook niet anders ben een uur bezig geweest met stofzuigen en poetsen, ondanks dat ik de auto maar 2 weken heb gehad.
Krijg ik een rekening interieur niet schoon! Zaten ineens vlekken in de bekleding plakkerig spul op het stuur en in het bekervakje, waar ik echt wel schoon heb gemaakt. Snap nu wel wat die chauffeur aan het doen was met zijn controle, de boel besmeuren.!
Of ik ook wou tekenen voor de lease auto die ik weer meekreeg? Gelukkig deed de mijnheer van schadenet nog een rondje en constateerde 2 x zoveel krassen en deuken als op het formulier stond aangegeven!!!
Dat is dus 1 x een misleiding/oplichting en 1 x een poging tot oplichting. Ze willen alleen maar over jouw rug dat de auto nog een extra poetsbeurt en reinigingen krijgt en op jouw kosten de deuken en krassen laten repareren.
Wat een stelletje vuile oplichters. Misbruik maken van ht goede vertrouwen van mensen. MIjn tip maak zelf ook foto's en sta er met je neus bovenop. Die mensen zijn niet te vertrouwen
Sterke punten
helemaal niets
Zwakke punten
Maken misbruik van het goede vertrouwen van de klant, besmeuren zelf de auto om deze te kunnen laten reinigen op jouw kosten en vermelden zelf de helft van de schade's niet op het formulier in de hoop dat je ingoed vertrouwen tekent. Kunnen ze die kosten ook nog op je verhalen Gewiekste oplichters geen goed woord voor over.
ga alsjeblieft ergens anders een auto leasen
zal niet leasen
ik was van plan om te leasen bij leaseplan , GELUKKIG heb ik eerst al de reviews gelezen!
wat een afknapper seg!