LeasePlan maakt leasen een stuk eenvoudiger. Autorijden zonder de zorgen van een auto. Dat geldt voor zowel zakelijk leasen als privé leasen. Bij LeasePlan weet je precies waar je aan toe bent. Dus geen verrassingen achteraf. LeasePlan hanteert heldere afspraken en voorwaarden. Deze staan concreet en eenvoudig opgeschreven. LeasePlan werkt op een verantwoordelijke en duurzame manier, voor mens en milieu. GreenPlan is een mondiaal initiatief van LeasePlan en hiermee helpt LeasePlan bedrijven en leaserijders bij te dragen aan een beter leefklimaat. GreenPlan reduceert CO2-uitstoot en belast het milieu minder. Bijvoorbeeld door je autoregeling duurzaam op te stellen. GreenPlan draagt tevens bij aan de eigen groene doelstellingen van LeasePlan zelf. Het hoofdkantoor van LeasePlan ligt bijvoorbeeld direct aan het NS station Almere Centrum. Op deze manier worden medewerkers van LeasePlan gestimuleerd om het openbaar vervoer te gebruiken.
Als je zorgeloos in een leaseauto wil rijden, ben je bij LeasePlan op het juiste adres. Met Mijn LeasePlan regel je administratieve zaken en maak je een afspraak voor bandenwissel, onderhoud of reparatie. Mijn LeasePlan is dé plek op de website waar je de mogelijkheid hebt om de autogegevens in te zien en nog veel andere zaken kan regelen voor je leaseauto. LeasePlan heeft ook een app. De LeasePlan is zowel beschikbaar voor iOS als voor Android apparaten. Je kunt de app gratis downloaden in de Apple App Store en Google Playstore. De app is handig voor onderweg. Op deze manier kun je met de app bijvoorbeeld direct een schade melden of een onderhoudsafspraak inplannen. Als je de app koppelt aan je account van Mijn LeasePlan, dan heb je alle autogegevens op je smartphone of tablet! In Mijn LeasePlan vind je tevens belangrijke documenten, zoals het kentekenbewijs, Europees schadeformulier en groene kaart. Met Mijn LeasePlan en de LeasePlan App: - Maakt u een afspraak voor onderhoud, APK of bandenwissel - Vraagt u documenten als tankpas en schadeformulier aan - Bekijkt u de tank- en onderhoudshistorie - Meldt u schade - Declareert u kosten - Meldt u uw leaseauto af
Heb je nog vragen? Bijvoorbeeld over schade, onderhoud of APK, parkeervergunning of tankpas? Lees dan de antwoorden op de meest gestelde vragen op de website van LeasePlan of neem telefonisch contact op tijdens kantooruren, via het telefoonnummer 036 527 27 27. Je hebt tevens de mogelijkheid om het contactformulier in te vullen en je vragen te stellen. Er wordt vervolgens contact met je opgenomen.
Oplichters
5 jaar mijn auto geleasd. In eerste instantie geen problemen, dit begon bij het inleveren einde contract.
Tijdens de voorinspectie word elk putje uitvergroot en omcirkelt. Hierbij was ik zelf aanwezig. Dit werd overigens wel door een vriendelijke man gedaan. Keurig in de mail hiervan een rapport ontvangen. Je denkt dat het hiermee klaar is maar nee dit wordt nog een keer gecontroleerd en geïnspecteerd door iemand op een werkplaats. Daar zijn blijkbaar nog meer dingen uitgekomen die je zelf niet meer kan controleren. Geld wordt ondertussen al geïnd dmv automatische incasso.
Ze beweren eigen risico 300 euro. De rest zouden ze verhalen bij mijn verzekering? Eindstand, weer een torenhoog bedrag wat zomaar wordt afgeschreven. Nota erna ontvangen: melding niet verhaalbare/geaccepteerde schade. En wat is dat dan? Dat is nergens te vinden.
Online staat er een lijstje dat dit ontbrekende dingen kunnen zijn. Alles zat er in en er ontbrak niks. Ik wacht nog steeds op een specificatie hiervan. Bedrag had ik teruggeboekt omdat ik een specificatie wilde hebben van deze ‘schade’. Ik ontving dagelijks sms en e-mail berichten met het nadrukkelijke verzoek om de nota te betalen. Ik heb dit uiteindelijk na 3 weken gedaan omdat ik bijkomende kosten wilde voorkomen.
En nog steeds weet ik niet wat de schade is. Telefonisch contact gehad, elke medewerker zegt iets anders. Waardeloos!
Sterke punten
Snel met onderhoudsafspraken
Zwakke punten
Communicatie
Let op dit zijn echte zakkenvullers
Na eerst goed contact te hebben gehad had ik besloten een auto via de anwb (leaseplan) af te sluiten. Gelukkig is er tegenwoordig wettelijk 14 dagen bedenktijd. Want na het lezen van de vage voorwaarden over het bij te betalen bedrag als je per ongeluk het afgesproken aantal kilometers overschrijdt heb ik besloten om het lease contract te annuleren. Deze voorwaarden kunt u enkele duizend euro's extra kosten dus let goed op. Heb ook veel moeite moeten doen om het plaatjes helder te krijgen van de klantenservice. Al met al ook hier geen enkel inlevingsvermogen of flexibiliteit om dit iets gunstiger voor de klant te laten zijn.
Sterke punten
de snelheid van afhandelen
het op de hoogte houden van de status van de aanvraag
Welke stappen er te verwachten zijn.
Zwakke punten
De voorwaarden die de klant niet tegemoet komen maar alleen gunstig zijn voor leaseplan
Geen of weinig inlevingsvermogen in de situatie van de klant
De kennis van de klantenservice medewerker en de geringe moeite die men wilt nemen om samen met de klant te zoeken naar een oplossing.
Lange levertijd en slechte service
Eind december heb ik een nieuwe hyundai besteld bij leaseplan via de anwb. De levertijd hiervoor was 8-12 weken.. Na de 2 weken bedenktijd krijg ik de melding dat de verwachte levertijd in week 18 zou zij. Dit is al meer dan 6 weken langer dan de uiterlijke verwachte levertijd. Nu heb ik al een paar keer gebeld om te vragen of er al een update beschikbaar is. Ik kreeg te horen dat dit nog onveranderd is en de auto na alle waarschijnlijkheid begin mei gewoon wordt geleverd. Vorige week nogmaals gebeld. Aangezien ik een vitaal beroep heb en op dit moment nog dagelijks met de metro naar werk ga begin ik mij hier onveilig bij te voelen. Dus heb ik gemeld dat het van groot belang is dat de auto niet nog meer vertraging oploopt. Hier konden ze niets aan doen en annuleren zou hoge kosten met zich mee brengen. Ook wordt er niet meegedacht met alternatieve oplossingen zoals het wijzigen naar een auto met een minder lange levertijd of kosteloos annuleren behalve een voorloop auto via de anwb welke 2x zo duur is. Na aandringen gingen ze uitzoeken of de auto wel echt in week 20 geleverd wordt en ze zouden mij dan bellen mocht er iets gewijzigd zijn en dan de mogelijkheden bespreken. Vanochtend krijg ik doodleuk een mailtje dat de verwachte levertijd is aangepast naar week 22. Nu moet ik dus nog een maand langer mijn eigen veiligheid op het spel zetten door dag in dag uit in het openbaar vervoer te stappen en grote kans dat de auto ook niet in week 22. (23 weken na bestelling) wordt geleverd. Kan iemand mij vertellen wat mijn rechten hier in zijn? Van mij krijgt leaseplan nu al 2 sterren en dat nog voordat mijn auto is geleverd, voor de lange levertijd en slechte klantenservice. Dit kan nog omlaag of omhoog mocht er (g)een gepaste oplossing komen.
Sterke punten
Nog niet opgemerkt
Zwakke punten
Levertijd en service/empatisch vermogen
80 euro lichter voor een paar blaadjes.
Ook ik heb helaas een zeer slechte ervaring met leaseplan.
De chauffeur belde mij om te vragen of ik mijn auto eerder kon inleveren i.v.m. zijn planning. Dat was geen probleem, maar vertelde wel dat ik mijn auto nog even wilde uitzuigen (er lagen wat bladeren op de matjes). Dat hoefde niet, de auto werd toch wel schoongemaakt, "zonde als u daar geld aan uitgeeft". Bij inlevering zei de chauffeur nog dat auto's gemiddeld zo worden ingeleverd.
Om een lang verhaal kort te maken, ik moet nu bijna tachtig (!) euro aan schoonmaakkosten betalen. De foto's die leaseplan mij stuurde van mijn 'vieze' auto laten inderdaad zien dat er wat vuil (bladeren, stokjes etc.) op de matjes liggen. Hiervoor moet ik dus bijna tachtig euro betalen! Uiteraard weiger ik dit, maar Leasplan houdt voet bij stuk en voel mij machteloos. Ongelofelijk onprofessioneel en schandalig.
Mijn advies: pas heel goed op met het tekenen van de papieren bij het inleveren van de auto en maak foto's.
Sterke punten
-
Zwakke punten
Klantonvriendelijk, geen service, oplichterij.
Graven hun eigen graf
Ruim een week terug via de anwb een autolease aangevraagd.ik wil graag weten hoe het met de aanvraag zat. Van de anwb kon ik leaseplan daar over bellen. Echt wat een triest eerste contact. Na 15 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken. Nog een keer bellen en na 5 minuten iemand die na wat vragen mij gewoon weer in de wacht gooit. Na weer 5 minuten wachten iemand die alleen kon zeggen dat het erg druk was en weer werd ik in de wacht gezet. En het derde persoon kon mij te woord staan, helaas want dat was de druppel. Ik bel gewoon met belangstelling naar werd meteen afgeserveerd als een domme ezel want ik snapte er niks van volgend haar....wat een arrogant mens. Bah....
Sterke punten
Goed kunnen adverteren met leugens.
Zwakke punten
Callcenter
Slechtse service mogelijk
Vanaf het tekenen van het contract alleen maar ellende gehad. Slechte service vanuit de klantenservice, klachten worden niet serieus genomen. Een excuus is zelfs al teveel gevraagd. Het enige antwoord wat je krijgt is zo doen wij dat nu eenmaal.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Klantcontact, niet nakomen van beloftes, niet serieus nemen
Slechte ervaring!
Het begon al gelijk fout te gaan bij het afhalen van de auto. Sensoren waren niet gemonteerd, auto moest vervolgens weer terug later die maand. Was een foutje van LeasePlan. Vervolgens heeft iemand onze auto geraakt aan de achterkant. Wij hebben netjes de schade gemeld bij LeasePlan. Vervolgens een factuur toegestuurd gekregen van 300 euro terwijl wij niet verantwoordelijk zijn voor de schade. LeasePlan heeft ons hierover geen informatie verstrekt tijdens het melden van de schade. Wij leasen nu 6 maanden de auto en zijn totaal niet tevreden. Naast al deze zaken sta je heel lang in de wacht, krijg je een vervelende toon van de medewerkers en wordt er totaal niet meegedacht met de klant. Al met al NIET aan beginnen.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Informatie wordt niet doorgegeven, onverwachte kosten, niet comfort contract, geen duidelijkheid, vervelende toon medewerkers, lange wachttijd, lange wachttijd bellen
Miserie, miserie en nog eens miserie
Kort samengevat oplichterij langs alle kanten.
Als klant continu zelf achter de feiten aanlopen, qua opvolging en communicatie verloopt dit volledig stroef!
GEEN AANRADER!
Sterke punten
/
Niet betrouwbaar en onprofessioneel
1 juli 2018 de auto opgehaald bij de dealer, de aflevering van de dealer was erg goed. Op 15 nov 2018 de banden gewisseld. De kilometerstand wordt dan direct naar leaseplan gestuurd. In de maanden juli en aug 2018 ben ik naar noord spanje en Berlijn gereden. best veel kilometers. Maar ik rij de rest van het jaar veel minder dus gemiddeld kom ik mooi op mijn 20.000 kilometers per jaar uit. Nee wat schets mijn verbazing. Krijg ik een rekening van 500 euro omdat ik teveel kilometers heb gereden. Ja logisch......... Maar daarna begint de ellende pas. Wat een vreselijke slechte service bied leaseplan, onbeschoft, niet reageren op verzoeken, dwangbevel sturen en volgende dag zeggen dat het niet geldt, mailtje die geknipt en geplakt zijn, totaal geen professionaliteit. Ze krijgen van mij een hele dikke onvoldoende.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Wat een ongelooflijk drama
Auto zeer correct door Nissan dealer in Arnhem afgeleverd.
Direct zomer banden wissel door Profile Tire Center. Winter banden geplaatst bij 400 km, velg beschadigd doorgegeven aan leasePlan, weken moeten wachten op een reactie om te mogen repareren. Nu zomerbanden wissel bij Kwik Fit, auto opgehaald, zitten er een keer andere banden op, nu Pirelli ipv de vanaf fabriek en ingeleverde Michelin banden. Waardeloze band Pirelli voor deze Nissan. LeasePlan gevraagd wat de reden hiervan is, antwoord de banden waren verdwenen en niet meer te vinden, ik moest met de Pirelli banden maar genoegen nemen, vervelend volgens LeasePlan maar hier moest ik het maar mee doen. Ik baal hier meer dan genoeg van en wil gewoon weer de originele banden terug. LeasePlan geeft geen reactie meer. Over klantvriendelijkheid gesproken. Volgens mij hebben ze bij LeasPlan hier nooit van gehoord.
Sterke punten
Sommige medewerkers doen hun best.
Zwakke punten
Totaal geen enkele vorm van communicatie.
Verschrikkelijk
Alles staat al vermeld in voorgaande reviews. In voorgaande jaren weinig problemen met Leaseplan gehad, maar het laatste jaar is er veel veranderd. Wat een ellende. Reageren niet op vragen, sturen facturen waarvan niet duidelijk is waarvoor het is, houden zich niet aan wetgeving, online omgeving functioneert niet, waardoor je geen inzicht in facturen hebt, wordt ook niet opgelost. Zo kan ik nog even doorgaan. Wees alsjeblieft gewaarschuwd... Niet aan beginnen.
Niet doen!
Vanaf moment één ging het al fout bij Leaseplan. De communicatie is zéér slecht. Het gewenste kilometrage was verkeerd genoteerd, de kleur verkeerd genoteerd, de afgesproken prijs kwam niet overeen met het geïncasseerde bedrag, slechte communicatie over en weer.
4 jaar lang geen ellende gehad met mijn auto. Geen schades gereden, geen rare incasso's, vriendelijke medewerkers aan de telefoon als je ze wel nodig had.
Bij inlevering bij het schadebedrijf is het fout gegaan. Officieel inname document ondertekend, waarop géén schade is vastgesteld. 2 weken later krijg ik een mail waarin wordt verteld dat er wél schade is en dat ik straks 300,- lichter ben. Op mail contact reageert men niet. Na 3 weken een keer gebeld, werd later terug gebeld met het bericht dat het inderdaad hun fout was en dat de 300,- niet betaald hoefde te worden. 2 dagen later krijg ik een mail dat dit niet klopte en dat ik de 300,- tóch moet betalen.
Inmiddels bezig met mijn rechtsbijstand om te kijken hoe dit nu allemaal zit.
Communicatie én administratie zéér slecht, zou absoluut aanraden een andere leasemaatschappij te vinden!
Sterke punten
Vriendelijke medewerkers aan telefoon
Zolang alles goed gaat, geen vuiltje aan de lucht
Zwakke punten
Overpriced
Zéér slechte communicatie en administratie
Gaan slecht om met ondertekende formulieren.
Zwaar teleurgesteld
Auto in week 10 besteld. Ondertussen heb ik de auto 2x van kleur moeten veranderen en is de communicatie waardeloos. Er wordt de ene keer dit gezegd en de andere keer dat. Dan duurt t weer 8-12 wkn en dan weer 4-6 wkn. De auto moet nog gemaakt worden, de auto is al gemaakt maar staat ergens in dit land of een ander land. Elke keer wat anders. Had ik me maar eerst verdiept in Leaseplan. Het internet staat niet voor niets vol met negatieve reviews! Stom van mij. Kan ik hier nog onder uit? Voelt zo niet goed!!!
Sterke punten
Nog niet ondekt
Zwakke punten
Zie mijn verhaal
Jammer!
JAMMER!
Ik sprak altijd vol lof over LeasePlan, want ik was er altijd tevreden over. Inmiddels lease mijn bedrijf 4 en half jaar een auto. Eerst een Audi A5 en nu een Audi A3 Etron.
Zolang het goed gaat zijn er geen problemen, totdat er iets gebeurd gaat dit bedrijf erg moeilijk doen en ontvangen wij tot op heden geen antwoorden op vragen die wij hebben gestuurd per mail.
In de Audi A3 werd ingebroken en is het stuur met airbag, een S-Line, weggehaald. 2 Dagen later kregen wij een telefoon van LeasePlan of het ook een ronde stuur geplaatst mocht worden, omdat een S-Line stuur met platte onderzijde vaak wordt weggehaald.
We hadden gevraagd dat het wel een S-Line stuur moet zijn en dat we graag hiermee willen schikken, dus geen probleem. Eenmaal opgehaald bleek dat er geen S-Line stuur in zit maar een standaard lederen stuur.
Bye bye rijcomfort door zijn vorm, maar ook veel dunner.
Gehele sportieve uitstraling is weg, maar voor ons het belangrijkste... .rijcomfort.
Na enige twijffel toch gemeld en gevraagd voor een oplossing.
LeasePlan gaf aan een S-Line stuur in te willen bouwen, echter wanneer het stuur weer zou worden weggehaald, dan komen de kosten 1700 op rekening ons bedrijf.
We hebben een advocaat het contract laten doornemen en nergens staat vast hierover. Ons advocaat gaf aan dat het een situatie is tussen LeasePlan en haar verzekeraar en niet tussen de klant en LeasePlan.
Hiermee hebben wij een reactie gegeven en tevens verzocht het originele S-Line stuur in te laten bouwen.
We zijn inmiddels 2 weken verder en tussendoor gemaild voor een reactie, maar tevergeefs.
We vinden het zo jammer hoe zij met klanten omgaan. Echt nooit verwacht.
Nee, echt nooit verwacht dat je door zo'n bedrijf slecht wordt behandeld.
Wij hadden voornemens 2 bedrijfsauto's te willen leasen, maar we hebben nu elders een prijsopgave aangevraagd. JAMMER!
....
Sterke punten
Wanneee het LeasePlan uitkomt blijft het goed!
Zwakke punten
Reageren niet op e-mail, terwijl per mail wordt aangegeven dat LeasePlan binnen 2 dagen reageert!
Ik wacht nu nog steeds.......
Medewerkers
Over de auto ben ik zeer tevreden ook over de service die gelijk word geregeld door Leasepan wat betreft onderhoud en reparatie's, Dat is dik in orde!! Echter de manier van bepaalde medewerkers is dik onder de maat , zeggen je dingen toe maar als het er op aankomt weet men van niets.
Daarom service wat betreft onderhoud / reparatie's prima , maar zouden meer met de klanten mee moeten denken en niet zo maar wat zeggen.
Weet niet of ik op dit moment bij mijn zakelijke partners Leaseplan zou aanbevelen om het feit medewerkers Leaseplan.
Sterke punten
Afspraken onderhoud / reparatie's
Prima auto's
Zwakke punten
Niet klant vriendelijk en niet meedenkend.
OPLICHTERS !
Lease nooit een auto bij leaseplan, het zijn oplichters.
verdienmodel zit 'm in zogenaamde schades achteraf.
Minuscuul krasje op de bumper, kosten euro 795,00
reparatie nota kunnen ze niet overleggen, alsnog repareren kan niet, de auto is al weg.
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
oplichters
0 service
verdienmodel zit in zogenaamde schades achteraf
gaat het toch nog mis
Twee jaar een private lease auto gereden bij LeasePlan en altijd tevreden geweest. Totdat het contract afloopt, dan gaat het mis.
Onterecht afgeschreven maandtermijnen, gehannes met creditnotaÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂôs en medewerkers van de helpdesk die elkaar tegenspreken. LeasePlan heeft haar administratie niet op orde.
Dat samen met de slechte reviews die ik hier lees zou ik niemand LeasePlan aanbevelen.
Sterke punten
Vriendelijk aan de telefoon
Zwakke punten
LeasePlan heeft haar administratie niet op orde en de klant is de dupe.
Waanzinnig slecht
Ik heb zelden zo'n slechte aftersales ervaren als bij Leaseplan. Wij hebben 6 auto's rijden, geen contactpersoon, fouten in de facturen, onderhoud is een DRAMA omdat er bijna geen garagebedrijven zijn die nog zaken met LP willen doen, incompetente medewerkers, arrogantie.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Alle incompetentie van het Nederlandse bedrijfsleven lijkt te zijn samengebracht bij Leaseplan.
Oplichtingspraktijken leaseplan
met plezier gereden in de leaseauto, tot het moment dat je hem in gaat leveren. deze ingeleverd bij een aangewezen schade expert, waar een klein butsje in de deur werd geconstateerd zonder lakschade wat volgens het schadebedrijf binnen de norm valt. hier is een foto van genomen en voor getekend. nu komt leaseplan na een aantal dagen met een rekening voor de schade en spuitkosten omdat zei vinden dat het niet binnen de norm valt. kosten hiervan bijna 300,00. Schade wordt niet gemaakt bevestigd de zeer arrogante medewerker van leaseplan maar je mag wel betalen. ook zat er meer schade aan de auto en dikke km extra op de teller maar dat wordt ons niet aangerekend. schandalig dat als je een auto inleverd, nagekeken wordt door een schadeexpert die leaseplan bepaald dat naderhand leaseplan er niet mee accoord kan gaan en je gewoon een rekening stuurt. nooit meer leaseplan met deze oplichtingspraktijken.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Arrogante medewerkers, niets oplossen, tis allemaal niet hun probleem
Waardeloos
Midden in een contrac jaar krijg ik een factuur van enkele honderen euros. Omdat leasplan denkt dat ik niet uitkom met mijn km. Wanneer ik uitleg dat deze verhoging van km tijdelijk is door een vakantie wordt hier niet naar geluisterd . Intussen sta ik zelf onder mijn contract uren me krijg het teveel betaalde niet teug . Al direct na 6 maanden 12.50 verhoging tarief wegens verzekeringen . Wanneer ik vraag maar een specificatie krijg ik deze niet . Reparaties moet op verschillende locatie . Dus banden bij een banden boer , ruitenwissers bij de kwitfit . Ik melde een schade , direct kreeg ik een telefoontje dat het advies was deze niet uit te voeren want zou bij inleveren van auto toch niet doorgerekend worden omdat het zo klein is. Mijn collega leverde een audit in bij leaseplan en kreeg een na rekening van 1300 euro voor allemaal kleine krasejs . Daardoor vroeg ik even of dit op mail gezet kan worden , daar wacht ik nu nog op! Auto was ook 1 maand geleverd zonder tussentijdse oplossing . In april gaat auto terug , ik maak mij nu al zorgen over het inleveren .
Sterke punten
Kan ik niet bedenken.
Zwakke punten
Zo beetje alles , zeer klant onvriendelijk . Te veel kleine letters contract die vooral in voordeel Leasplan zijn .
Onderhoud niet mogelijk bij merkdealer
Wat een logge en stroperige organisatie is dit... Totaal niet klant en servicegericht. Nu al 2x discussie omdat ik telefonisch een afspraak heb gemaakt voor onderhoudsbeurt bij de merkdealer. Dat mag niet (meer)? Je moet je onderhoud plannen via de portal van LeasePlan. Nou 3x raden... Je dealer is onvindbaar in de portal. Uitleg van LeasePlan is dat deze dealer dan op de desbetreffende datum geen slot vrij heeft. Nou geen enkele datum die je kiest, maakt dat je de keuze krijgt voor merkdealer. Alleen de Profiles, Bosch en lokale autoboeren komen naar voren met maar 1 reden; uitgeklede contracten door LP.
Na escalatie dat ik met mijn auto naar de merkdealer wil (die notabene gewoon onderhoud mag uitvoeren want contracten met LeasePlan), krijg ik als laatste uitleg dat het niet mijn auto is... No shit sherlock, maar als ik er toch niets over te zeggen heb, dan geef me ook "geen keuze"...!!!
Verder bij eerste winterbandenwissel (je moet eerst banden bestellen, want dit kan ook niet bij je dealer) naar de bandenboer die ook met uitgeknepe contracten de band van de velg ragt om er uberhaupt nog iets aan over te houden. Er was uitlijnen noodzakelijk omdat mijn stuur niet geheel recht stond. "Ja meneer, dan moet u eerst een afspraak maken bij LeasePlan". En daar komt ie weer; de portal... Ik kan dus nog een keer terugkomen om uitlijnen uit te laten voeren, terwijl de bandenboer gewoon tijd heeft. De bandenboer voert niets uit zonder een afspraak.
Sterke punten
Ontkennen, niet luisteren naar een klant.
Zwakke punten
Je bent gewoon een nummertje, zoek alles maar uit via die klote portal.
Slechte service en klantonvriendelijk
5 jaar heb ik zonder enige echte irritatie van uw diensten gebruik gemaakt. Alleen de reeks excel bestanden en incasso's is een teken van een rommelige administratie, maar de service is verder ok. Tot dusver geen problemen en op basis daarvan een licht positief beeld.
Dit is echter compleet teniet gedaan door de manier waarop er de laatste maand is gehandeld door LeasePlan. Doordat de reparatie van de auto te duur bleek te zijn voor de resterende periode van het leasecontract is er besloten dat het niet reëel is om het contract nog langer door te zetten. Dit begrijp ik volledig. Echter wisten jullie me dit mede te delen door aan het einde van de dag een email toe te sturen. Wat is jullie verwachting? Dat iemand na 17 uur nog even iets kan regelen voor de volgende dag? En dat iedereen zijn email direct leest, dus direct op te hoogte is? Dit getuigt van complete desinteresse en gebrek aan service. Een simpel telefoontje had hier al heel veel kunnen betekenen, maar dat is te veel service voor LeasePlan richting ex-klanten. Zoekt u zelf maar uit hoe u morgen bij uw klanten komt, dat is niet ons probleem. "U heeft nog spullen in uw auto liggen; die kunt u toch even op gaan halen? Doe dit wel snel want de auto zal binnenkort bij de dealer worden opgehaald". "U heeft uw reservesleutel nog in uw bezit omdat de inleverprocedure niet is doorlopen; die kunt u toch wel even bij de dealer af komen geven?" Ook hier weer slechte service en compleet gebrek aan mee denken met de klant. Hoe denk je dat ik van Oss naar Den Bosch kom als jullie plotseling het lease contract beëindigen?
Ik heb LeasePlan wederom gebeld over de sleutel en deze keer wisten ze me te vertellen dat het ook mogelijk was om de sleutel op te sturen. Het adres waar de sleutel naar toe moet worden gestuurd, werd wel via de email toegestuurd. Natuurlijk geen email ontvangen en opnieuw moeten mailen om alsnog het adres te krijgen.
Ik heb inmiddels ook een klacht bij LeasePlan neergelegd. De automatische reactie op de klacht geeft aan dat er binnen een paar dagen een reactie op de klacht komt of dat er contact wordt opgenomen. Natuurlijk wordt dit niet gedaan, want service is namelijk geen onderdeel van het pakket voor (ex-)klanten.
Het is nu nog maar afwachten of de reeks aan incasso's en Excel bestanden die de komende maanden nog gaan volgen een goed overzicht gaan geven over de uiteindelijke eindafrekening. Een totaal factuur is te veel gevraagd.
Al met al genoeg reden om in de toekomst zeker geen zaken meer met LeasePlan te doen en deze ervaring ook zeker te delen met collega's en vrienden.
Sterke punten
Redelijke berijdersservice gedurende looptijd leasecontract.
Zwakke punten
Slechte berijdersservice zodra contract eindigt.
Geen reacties op klachten.
Incompetente helpdesk medewerkers die van alles beloven en niet nakomen.
Slechte kosten administratie en afhandeling.
Leaseplan wil maar een ding: je geld
Ik heb dus een auto bij Leaseplan geleased. Van te voren werd een zeer gunstige prijs voorgespiegeld en Leaseplan zou voor alles zorgen - nou dat heb ik geweten. Leaseplan verhoogt te pas en te onpas diverse leasetarieven en beroept zich daarbij op de kleine lettertjes in het contract. Bijvoorbeeld de premie verhogen omdat men "verwacht" dat je meer km rijdt dan in het contract staat. Reparaties en onderhoud worden afgeraffeld. Ik had steenslag en ruit schades waarvan Leaseplan vond dat ze niet gerepareerd hoefden te worden. Maar het toppunt was het inleveren. Eerst de auto ingeleverd, waarna ik een aantal honderd euro moest bijbetalen voor krasjes op de velgen. De maand erop werd er gewoon weer geld afgeschreven. En een half jaar later(!) probeerde Leaseplan opnieuw honderden euro af te schrijven voor een ruit reparatie. Gelukkkig had ik afschrijvingen van Leaseplan al geblokkeerd. Leaseplan claimt het recht te hebben schades te blijven verrekenen ondanks dat ik een half jaar geleden al een eindafrekening heb gehad. En ondanks dat die schade al jaren geleden geleden gemeld was en Leaseplan had besloten dat deze niet gerepareerd zou worden. Het zijn uitknijpers, pas op. Ik ga nooit meer met deze club in zee.
Sterke punten
Financieel uitkleden van de klant, voorspiegelen van te gunstige tarieven
Zwakke punten
Hebberigheid, weigeren schades te repareren, zomaar geld afschrijven, eenzijdig voorwaarden aanpassen. Grote beurten worden niet bij de merkdealer gedaan waardoor software updates niet worden toegepast.
Als je auto in de fik vliegt, dan is Leaseplan de grote stressfactor
Er zijn 2 dingen oneindig, het universum en de domheid van mensen. Over dat 1e twijfel ik nog wel eens. Dat laatste zie je goed bij deze maatschappij terug.
Wat een onnadenkendheid en weinig inlevingsvermogen tref je hier aan als je iets ergs gebeurt.
Na 3 extra maanden wachten op onze nieuwe auto, hadden we eindelijk onze nieuwe private lease auto gekregen. 3 weken erna, terwijl we op weg zijn naar vakantie, vliegt de auto in brand terwijl wij er alle 4 in zaten met al onze spullen. Gelukkig geen kindjes in zitjes, dan was het heel anders gelopen.
We zijn inmiddels 3 maanden verder en flink getraumatiseerd. Niet door de brand, niet door de importeur van de auto maar door de mensen die bij Leaseplan werken.
3 maanden lang zegt Leaseplan toe zaken te regelen en ons te helpen. Wij horen niets van ze, alleen als ze geld proberen te incasseren voor de auto die we gekregen hebben toen onze auto uitgebrand was. En als je belt dan krijg je het volgende gedoe. Hallo onze auto staat in de brand en we hebben vervangend vervoer nodig. Mijnheer daar ga ik niet over en ik kan u niet doorverbinden. Heeft u pen en papier bij de hand. GVD DE AUTO MET ALLES STAAT IN DE FIK. NEE DAN HEB JE GEEN PEN EN PAPIER BIJ DE HAND. Kan hij je niet verder helpen en moet je opnieuw bellen. WAT? JA. Bel je weer, wordt je 3 x doorverbonden want niemand gaat erover. WAT? ZE KUNNEN NIET ZORGEN DAT IEMAND JOU BELT? NEE DAT KUNNEN ZE NIET BEDENKEN. Vraag je meerdere keren om 1 aanspreekpunt die alles regelt. NA 3 MAANDEN NOG NIEMAND DIE HET ACTIEF OPPAKT. Hoe moeilijk kan het zijn. Sturen ze een brief of we de sleutels willen inleveren en of we er nog spullen uit willen halen. ALS JE AUTO VERBRAND IS MOET JE MENSEN NIET ZULKE DOMME BRIEVEN GAAN STUREN. DENKT IEMAND DAAR NA? NEE. Zit je te wachten op een andere auto want dat zou Leaseplan regelen, dan kun je lang wachten. ZE REGELEN NIETS. De importeur heeft het uiteindelijk voor ons geregeld. Wel stuurt Leaseplan een factuur van 1500 Euro ex btw voor de tijdelijke auto. WAT, ZIJ KOMEN DE AFSPRAAK NIET NA EN WILLEN JOU OPLATEN DRAAIEN VOOR 1,5 MAAND AUTO. JA. Bel je met Leaseplan dat dat niet de afspraak is, ze gaat het uitzoeken. NA 2 dagen een voicemail bericht dat de factuur eruit is gehaald en dat ze het gaat uitzoeken. NA 2 WEKEN NOG NIETS GEHOORD. BEN JE OP VAKANTIE KRIJG JE MAIL DAT DE INCASSO NIET GELUKT IS. WAT? JA, ERG HE? Bel je op want de stress is weer hoog opgelopen door weer gezeik met Leaseplan, dat duurt namelijk al 3 MAANDEN!!!!! Kan er geen klacht worden ingediend omdat je het kenteken niet uit je hoofd weet en wordt er doodleuk beweert dat er dan geen mail gestuurd kan worden. Uiteindelijk blijkt hij het toch te kunnnen vinden. ECHT? JA, EERST KAN HET NIET EN DAN INEENS VOILA KAN HIJ HET WEL. GEEN ZIN IN HEBBEN NOEMEN WE DAT. ALS JE IEMAND VAN SLAG AAN DE TELEFOON HEBT DAN DOEN ZE ZO BIJ LEASEPLAN. 20 minuten bellen vanuit Frankrijk en iemand KAN GEEN LEIDINGGEVENDE MAILEN. OOK KAN ER NIET IN STAAN DAT WIJ MORGEN GEBELD MOETEN WORDEN EN WE KRIJGEN GEEN CC OMDAT HET EEN INTERNE MAIL BETREFT. WAT? JA, DAT IS LEASEPLAN En dan is dit nog maar een fractie van alle stompzinnigheid binnen Leaseplan. Niemand die verantwoordelijkheid pakt en je gewoon helpt. Ze luisteren bar slecht. Zelfs beweren dat ze je niet eerder aan de lijn hebben gehad En niets met elkaar communiceren. En nu zijn wij op vakantie en heeft mijn partner weer last van haar hart door alle stress en Leaseplan? Die laat ons weer zakken. Nog niets hebben zij richting ons gedaan om ons te helpen. Wel lof voor de importeur van onze auto, PON. Bloemen, knuffels, belletjes, ja zelfs een minivakantie omdat de onze zo verpest was. We waren namelijk alles kwijt.. Zij hebben wen andere auto voor ons geregeld en houden regelmatig contact. Leaseplan IS GEEN ENKELE AFSPRAAK NAGEKOMEN EN BELLEN VRIJWEL NOOIT TERUG. OP 2X NA MISSCHIEN MAAR DAT IS WEL SNEU ALS JE AL 50 X GWBWLD HWBT OF NOG MEER. Leaeplan gaat hier meer van horen en direct na de vakantie trekken wij alle registers open van aangetekende brieven aan de directie tot wat er maar nodig is om deze club wakker te schudden zodat wij geholpen gaan worden.
Sterke punten
Zedoen zaken met PON.
Zwakke punten
Commgebrek aan inlevingsvermogen, communicatie en nadenken.
Leaseplan lichten je op waar je bij staat
2 maanden voor einde contract. Auto moet een groot onderhoud hebben. Volgens kilometrage richtlijnen moeten onderdelen vervangen worden. Wat denk je... gaan we mooi niet doen zegt Leaseplan.
Deze auto gaat straks de verkoop in, het risico dat die resterende 2 maanden nog iets mis gaat is te overzien en dan zit de volgende klant mooi met alle reparaties opgescheept! En jij mag nog mooi 2 maanden met een verhoogd risico op stukken doorrijden... maar eerder inleveren, DAT mag dan weer niet..