Laatste update: 6 december 2024
In de dynamische wereld van autoleasing in Nederland staat Hiltermann Lease Groep bekend als een pionier en betrouwbare partner. Met hun focus op innovatie en klantgerichte oplossingen, biedt Hiltermann Lease Groep een breed scala aan leaseopties die naadloos aansluiten op de behoeften van zowel zakelijke als particuliere klanten.
Hiltermann Lease Groep heeft een rijke historie in de autoleasemarkt en is uitgegroeid tot een gevestigde naam. Hun toewijding aan kwaliteit en betrouwbaarheid is evident in hun service en uitgebreide klantenbestand. Deze reputatie is gebouwd op jarenlange ervaring, gedegen kennis van de markt en een scherpe focus op klanttevredenheid.
Een van de sterke punten van Hiltermann Lease Groep is hun vermogen om innovatieve leaseoplossingen te bieden die aansluiten bij de veranderende behoeften van hun klanten. Of het nu gaat om zakelijke mobiliteit, flexibel leasen of maatwerkoplossingen voor specifieke transportbehoeften, Hiltermann staat klaar met op maat gemaakte producten.
Hun uitgebreide aanbod omvat operationele lease, financial lease, en shortlease, waarmee ze zowel kleine als grote ondernemingen bedienen. Deze diversiteit aan opties stelt klanten in staat om het product te kiezen dat het beste past bij hun budget en operationele vereisten.
Hiltermann Lease Groep heeft ook een sterke focus op duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. In een tijd waarin duurzaamheid een cruciale rol speelt, loopt het bedrijf voorop met hun aanbod van elektrische en hybride voertuigen. Ze bieden klanten niet alleen de mogelijkheid om hun ecologische voetafdruk te verkleinen, maar ook om te profiteren van de economische voordelen van milieuvriendelijke mobiliteit.
Een van de onderscheidende kenmerken van Hiltermann Lease Groep is hun toewijding aan klantenservice. Van het eerste contact tot het einde van het leasecontract, klanten kunnen rekenen op deskundig advies en ondersteuning. Het team van ervaren professionals zorgt ervoor dat alle vragen snel en effectief worden beantwoord, wat bijdraagt aan een stressvrije lease-ervaring.
Er zijn talloze redenen waarom klanten kiezen voor Hiltermann Lease Groep. Hun uitgebreide netwerk, flexibele oplossingen en toewijding aan duurzaamheid maken hen een aantrekkelijke optie voor iedereen die op zoek is naar een betrouwbare leasepartner. Bovendien zorgt hun continue investering in technologie en innovatie ervoor dat ze voorop blijven lopen in de branche, wat garant staat voor een hoogwaardig serviceniveau.
Hiltermann Lease Groep biedt meer dan alleen autoleasing; ze bieden een volledige mobiliteitsoplossing die is afgestemd op de moderne klant. Hun brede scala aan diensten, gecombineerd met hun inzet voor kwaliteit en duurzaamheid, maken hen tot een leider in de Nederlandse leasemarkt. Of u nu een zakelijke klant bent die op zoek is naar een wagenparkbeheerder of een particulier die een betrouwbare leaseauto nodig heeft, Hiltermann Lease Groep biedt de perfecte oplossing.
Met hun voortdurende focus op innovatie en klanttevredenheid, is het geen verrassing dat ze een van de meest vertrouwde namen in de branche zijn. Hiltermann Lease Groep blijft zich toeleggen op het leveren van uitzonderlijke waarde en service, waarmee ze hun positie als marktleider blijven versterken.
VROEGTIJDIF AFLOSSEN NIET WAAR
Ik heb dit eerst netjes willen oplossen met Hiltermann per mail maar heb geen enkele keer een reactie gehad op de inhoud (terwijl ik daar meerdere keren om heb gevraagd) dus dan probeer ik dit maar, om te voorkomen dat anderen misleid worden.
Ik zal eerst beginnen met de conclusie en daarna de onderbouwing.
Overigens ben ik niet de enige die zich misleid voelt, op Trustpilot kom ik meer lotgenoten tegen.
Mijn grootste punt van ergernis is de misleiding en wel om de volgende redenen:
- Nergens in het contract wordt melding gemaakt van vervroegd aflossen
- Nergens in de algemene voorwaarden wordt melding gemaakt van vervroegd aflossen
- Op de website zie ik op meerdere plekken staan dat ik boetevrij kan aflossen
- Nergens op de website, contract en algemene voorwaarden wordt melding gemaakt van een bruto/netto inlossaldo. Ik word daarmee pas geconfronteerd als ik mijn inlossaldo opvraag.
Ter vergelijking heb ik ook de algemene voorwaarden van Findio gedeeld met Hiltermann. Daarin worden expliciete afspraken gemaakt over vervroegde aflossing. Findio rekent een boete voor misgelopen opbrengsten maar dat is van tevoren HELDER EN DUIDELIJK!
Dan de onderbouwing:
Op de website wordt op meerdere plekken melding gemaakt van boetevrij vervroegd aflossen. Wanneer je het contract wil aflossen dien je je restschuld af te lossen PLUS alle resterende rentetermijnen, dat noemen ze het bruto inlossaldo. Er is ook een netto inlossaldo, dat is een korting die je krijgt als je bij Hiltermann blijft (een goedkoop trucje dus). In feite levert het dus geen enkel voordeel op om vervroegd af te lossen.
In het contract zijn geen afspraken gemaakt over vervroegd aflossen als ik de partij ben die vervroegd wil aflossen, ook in de algemene voorwaarden wordt daar niets over gezegd. Dus dan ga ik uit van de informatie op de website, daar wordt op meerdere plekken aangegeven dat er vervroegd boetevrij afgelost kan worden.
Verder wordt nergens melding gemaakt van een bruto en netto inlossaldo op de website, daarmee word ik pas geconfronteerd als ik het inlossaldo opvraag.
Het bruto inlossaldo is 1 op 1 te herleiden uit het amortisatieschema, dat heb ik Hiltermann ook inzichtelijk gemaakt maar zij geven aan dat de rente in het amortisatieschema iets anders is dan de leasevergoeding in het contract maar de optelsom van de rente is exact gelijk aan de leasevergoeding. Het enige wat Hiltermann dan ook blijft aangeven in de mail is dat dit 2 andere begrippen zijn en dat is uiteraard kul. Het gaat namelijk om de opbrengst uit een financieringsovereenkomst en dat heet rente en zo is dat over de hele wereld maar blijkbaar niet bij Hiltermann.
Uit het amortisatieschema is heel eenvoudig, de hoofdsom, de rente en daarmee de totale schuld uit te rekenen.
Maar om mijn punt nog duidelijker te maken ga ik het even omdraaien. Volgens de beredenering van Hiltermann zou ik, mocht ik NIET boetevrij kunnen aflossen het volledige contract moeten aflossen PLUS een boete.
De rente in de financieringsovereenkomst (evenals in alle financieringsovereenkomsten) is ter dekking van de kosten van Hiltermann PLUS een winstopslag, immers zij moeten ook geld verdienen.
Waar heeft die boete dan precies betrekking op als Hiltermann reeds de volledige opbrengst uit de overeenkomst heeft gerealiseerd? Een boete heeft namelijk betrekking op de misgelopen opbrengsten door Hiltermann en de vergoeding die Hiltermann daarvoor in rekening brengt. In het geval dat ik NIET boetevrij kan aflossen zou ik de volledige renteopbrengst moeten voldoen. Daarmee zou geen sprake kunnen zijn van misgelopen opbrengsten, immers de volledige opbrengst is voldaan.
Boetevrij aflossen betekent simpelweg het aflossen van de restschuld zonder een boete voor misgelopen rente, zo wordt dat geinterpreteerd in het maatschappelijk verkeer.
Verder blijft Hiltermann mij doorverwijzen naar de tussenpersoon. Echter is het contract overeengekomen tussen Hiltermann Lease BV, mijzelf en het autobedrijf. Dus mijn tussenpersoon staat daar niet tussen. Sterker nog, naam tussenpersoon komt maar liefst NUL keer voor in de overeenkomst. Dus Hiltermann is de aangewezen partij bij een eventueel geschil.
Dus mijn advies is om elders te kijken, naar partijen waar boetevrij aflossen ook precies dat betekent!!
Onbereikbaar!!!
Deze mensen zijn niet te bereiken. Wanneer ze je willen binnenhalen zijn ze oké. Zodra je binnen bent is Service 0,00.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onbereikbaar
nooit bij hiltermann
Auto via autokan bij Hiltermann laten financieren. Auto raakt total loss na zeven maanden. Alle kosten (rente en leasekosten) moeten afrekenen die zij normaal in vier jaar zouden hebben gekregen. Geen enkele coulance. Het bedrag hebben zij nu na zeven maanden verdiend ipv in vier jaar. Autokan financiert een nieuwe aanvraag elders, waardoor er ook niks meer mogelijk is qua overname van het contract. Die denken ook alleen maar aan deals sluiten en adviseren dus niet goed, terwijl de situatie duidelijk was.
Sterke punten
niet kunnen vinden
Zwakke punten
denken alleen en enkel aan geld verdienen
Zo triest
Door een vervelende ervaring heb ik helaas besloten afscheid te nemen van Hiltermann Lease, hetgeen concreet betekent dat ik het volledige aflossingsbedrag inclusief rente moet betalen om van het contract af te komen (boetevrij hahaha).
Nu dit alles netjes is gedaan en geregeld zou Hiltermann mij moeten voorzien van de vrijwaringscode van mijn huidige auto zodat ik weer kan genieten van mijn nieuwe auto, echter HET OPSTUREN VAN DEZE CODE DUURT VIJF TOT ZEVEN WERKDAGEN!!!
Natuurlijk even gebeld en netjes gevraagd of ik de code kan krijgen, dan krijg je als antwoord dat dat helaas niet kan want het staat nu eenmaal in het contract en het zijn de procedures.
Zo triest… ben blij dat ik weg ben.
Sterke punten
Procedures volgen
Zwakke punten
Onnodig procedures volgen
Ze laten je zitten!
Helaas heb ik bij deze maatschappij een financiering afgesloten. Na een aantal jaar wilde ik een wijziging in mijn voertuig (Privé overnemen). Het probleem bij Hiltermann lease is dat ze medewerkers van alles gaan uitzoeken en later vandaag bellen ze je terug. Naja dat is het plan, maar terug bellen doen ze nooit! Ook de notities die 'aangemaakt' zouden worden, wordt bijna nooit gedaan. Zelf als ik meerdere keren heb aangegeven dat ik de communicatie heel belangrijk vindt en dat ik heel boos op het bedrijf Hiltermann lease ben omdat ze dit niet doen en mij behandelen als maar een nummer. Ik weet dat jullie (Hiltermann lease) niet terug gaan bellen maar als jullie dit lezen, bel mij even terug.
Sterke punten
Een financiering afsluiten (en daarna hard laten zitten)
Zwakke punten
Communiceren en afspraken nakomen
Hilterman je kan me rug op
Ik heb 2 auto’s in Fin lease bij Hilterman en wat ik hier lees klopt 100% elke factuur als je überhaupt een factuur krijgt verschilt elke keer vervolgens maak je afspraak met hun dan word het op papier niet geregeld dus betalen we niet vervolgens komt het voor de rechter nieuwe afspraak maar contract werd weer niet aangepast en termijn betaling ook niet dus we betalen niet na 4 keer contact opgenomen te hebben en hun verteld waarom we niet betalen en dat hun dit in orde moeten maken sturen ze een incasso deurwaarder op ons af deze begint direct je moet betalen of we nemen alles wat je heb in beslag hierop hebben wij aangeven wij laten ons niet bedreigen wij betalen niet eerder voor Hilterman het in orde heeft gemaakt 7 maanden later niets vernomen tot onze auto’s als gestolen worden opgegeven door Hilterman is dit hun werkwijze? Klantvriendelijk? communicatie schuw ik steek nog liever de voertuigen in de. Brand dan dat ze retour gaan op deze manier van handelen door hun en als de auto’s in beslag genomen worden dan zal ik ook hun aangeven voor valse melding gestolen auto opgeven
Het probleem was namelijk van 1 voertuig hebben ze in coronatijd 2 jaar lang geen factuur gestuurd de andere auto is bijna volledig afbetaald daar hebben ze nu dus ook een melding opgezet als zijnde gestolen wat niet terecht is
Sterke punten
Dat ze lui zijn en hun werk niet doen en denken dat ze alles kunnen doen
Zwakke punten
Dat ze gelijk een incasso op je nek sturen Ipv eerst praten met hun klanten en doen wat je belooft papierwerk in orde maken
Nooit leasen via Hiltermann zi
Trap niet in dit bedrijf met zijn mooie praatjes.
Zijn oneerlijk onbetrouwbaar en totaal niet klant vriendelijk samen met hun Lease partner.
Stop je onderneming om welke reden ook moet je gelijk alles terugbetalen incl alle lease bedragen .
Dergelijke partij van oplichters moet zijn AFM vergunning kwijt raken voor de misleiding lease hier nooit een auto mooie praatjes maar u komt in de problemen
Sterke punten
Hebben ze niet
Zwakke punten
Onbetrouwbaar
Onduidelijk
Oneerlijk
De basis een grote crimineel
Niet doen !!!
Zelden een bedrijf mee gemaakt met zo'n slechte service. Na betaling van de slot termijn word er door Hilterman doodleuk nog een maand termijn + nogmaals de slottermijn van mijn rekening afgeboekt via automatische incasso !!!!!. Dat kon er ook nog wel bij nadat ik ruim 3 weken moest wachten op mijn tenaamstellingscode. Vervolgens ontvang ik een mail van de Contract-administratie dat er een spoed verzoek is aangemaakt om het geld terug te boeken.Na een week toch maar eens gebeld met de crediteuren administratie en wat denk je...............juist geen spoedopdracht ontvangen.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Klacht
Voor 1 jaar een leaseauto. Maar ik heb wat ik niet in het contract kan vinden een opzegtermijn van 3 maanden.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\n3 maart ingeleverd maar ik moet wel volle maand maart betalen. \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nNa veel mail verkeer krijg ik de afrekening. Mooi zo dacht ik. \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\n Nu nog steeds 3 dagen lease en schade. Geen borg verrekend.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nKomt wekelijks een afwijkende factuur het gaat van 240 tot 40 euro.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\n
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
Zeer slechte communicatie. Natte vingerwerk.
Geen tenaamstelling ontvangen
Mijn laatste aflossing was 1 november afgeschreven, gebeld wanneer ik mijn tenaamstelling zou ontvangen, dit zou na de storneringstermijn automatisch opgestuurd worden. Wederom gebeld en nu sturen ze deze gewoon niet op! Moet ik via de site aanvragen, gedaan, maar geen reactie! Ze zijn en waren geen eigenaar, maar ik krijg gewoon de tenaamstelling niet! Schandalig bedrijf, laten je gewoon 45 minuten aan de telefoon wachten en er gebeurt helemaal niets!
Sterke punten
Niks!
Zwakke punten
Alles!
Zeer slecht
Na aflossen. Ongeacht er meer dan een week over doen om codes op te leveren, vanwege onderbezetting? Maar wel binnen een dag een brief kunnen versturen als er iets mis gaat.zeer klantonvriendelijk. Nooit meer voor moj
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Communicatie, afhandeling, klantgerichtheid, vertrouwen
Bar en boos
In eerste instantie geen problemen. Daarna bij een andere maatschappij een nieuwe lease afgesloten. Deze hebben het openstaande bedrag netjes afgelost. Maar na een week nog steeds de codes ontvangen voor het vrijwaren van de auto. De een zegt het duurt ongeveer 48 uur dan worden ze verstuurd. Na 2 dagen maar weer eens bellen, zegt een ander nee dat duurt 5 werkdagen. Verzekering, belasting loopt gewoon door nu. Tevens kan de dealer waar de auto ingeruild is nog niets doen, omdat de auto nog steeds op mijn naam staat.
Bar slechte ervaring, maar eens een factuur sturen voor de kosten
Loan sharks
Niet mee in zee gaan.
Auto van 20k wordt 30k met kosten gewoon bizar.
Vanwege met nood een auto benodigd.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Het hele bedrijf
Incasso kosten
Totaal geen begrip voor ondernemers die het zwaar hebben gehad in de corona tijd
Zwakke punten
Dat ze in en na corona tijd niet mee denken met cliënten en ondernemers die het zwaar hebben gehad en 7 dagen per week aan het werken zijn geweest om alles te betalen zonder inkomsten alleen het antwoord je bent te laat
NIET DOEN OPLICHTERSSSSSS
ben blij dat ik vanaf ben maar wil wel mijn ervaring delen. ik zou zeggen NIET DOEN. Ben jij 1 maand te laat met betalen komt er 250eu kosten erbij. Ze sturen mailtjes naar de spam en dan verwachten ze dat men dat wel zien. De bedrijf lijkt me een DRUGS BENDE die graag hun centjes willen witwassen,
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
GENOEG
Oplichters
Zeer en zeer grote oplichters deze mensen bleven mij maanden lang facturen sturen terwijl dit contract allang ontbonden was ik zou nooit maar dan ook nooit met deze lease in zee gaan ze proberen je helemaal kaal te plukken!!! Pas op niet in zee gaan!!!
Oplichters
lease vergoeding asociaal hoog.
Lease is nooit goedkoop maar wat hun rekenen echt vreselijk.
Sterke punten
nog geen ondervonden
Zwakke punten
kosten
Incasseren per maand meer als het lease contract
Zeer slecht bedrijf, communiceren niet met de klant. Onvriendelijk aan de telefoon. Jarenlang teveel geld betaald. Bel je de klanten service krijg je een onvriendelijk persoon aan de lijn die je niet wilt helpen.
Slechte Verzekering
Ik heb dus een lease afgesloten bij Hilterrman lease, en nam hun verzekering die hun aanbiedde bij de lease voor een goedkope bedrag van 56euro.
Helaas was dit dus de domste fout die ik heb gemaakt, bij hun verzekering MOEST en mocht je alleen maar naar een bepaalde garage, ASN Schadebedrijf.
Andere garages werden niet toegestaan, en werden dus niet gedekt - ook hebben zij maar 1 schade adviseur, een ander? dat kost je uit je eigen zak.
Mijn auto was dus total loss gegaan door een kettingbotsing op de snelweg, en was economisch te duur om te laten maken, oke snap ik volkomen. (-4000 euro verlies, kan gebeuren)
Ze wouden hem niet repareren, zou 6000 euro kosten - en de dagwaarde was 11500, - dus zouden ze hem verkopen voor onderdelen.
Grappig dat je dan dezelfde auto ziet, met dezelfde kenteken gerepareerd en verkocht ziet worden voor 9900,- (Oke, 7000 auto inkopen, 6000 voor reparatie... 13000,- en je verkoopt hem voor onder de 10000? -3000 verlies? )
Dit bedrijf, teminste de verzekering branche is een grap, de schadeadviseur kan der dus degelijk niet veel van en maakt een grote onzin schatting, van een auto die nog perfect reed alleen visuele schade had.
De auto is gewoon naar de garage zelf, zonder takel gereden. en had een nieuwe gril, lampenkappen nodig en dat is het. 6000 is een bullshit schatting, wat zij express zeiden denk ik om de auto toch doorteverkopen.
Liegers, bedriegers. LET OP: Leasen is oke, maar voor je leven neem NOOIT een verzekering.
TELANG? Willen je auto niet maken omdat het te duur is, wordt total loss voor onderdelen verklaard - TOCH wordt die 1 maand later in zijn geheel gerepaeerd verkocht voor goedkoper dan de dagwaarde / duurder dan de reparatie+inkoop kosten.
Sterke punten
Goed begin
Zwakke punten
SLECHTSTE Verzekering en regeling